Testovi

Citroen C5 X: Na benzinsko-strujnom oblaku

Ovo je jedan od modela koji nećete voziti sa Sparco patikama i OMP potkapom. C5 X namijenjen je za ležerna i udobna putovanja koristeći benzin i struju kao pogonske energente.

Autor: Admir Muharemović

Još jedan Citroen iz nekad popularne C5 serije dostupan je kod dilera, s tim da ovaj ima sufiks X. C5 Aircross popunjava SUV segment, dok C5 X želi biti između nekad popularnih velikih Citroenovih limuzina i sve poželjnijih SUV modela. Oblikom je sličniji ovom prvom, ali ga odignuti i masivni dizajn približava ovom drugom. Na kraju, niti je klasična limuzina, a još manje SUV. C5 X je automobil za novo doba gdje se cijeni polivalentnost, kako s oblikom, tako i sa pogonom. Udobnost? Pa ovo je pravi oblak od automobila, a možete ga voziti i na benzin i na čistu struju, ili čak kombinovano.

Polukaravanski stil

C5 X je masivan i privlačan automobil. Na dizajn sa stepenastim svjetlima smo već navikli kod Citroena, ali ovdje im novi identitet povezan sa nazivom modela i dizajn u obliku slova X. Odzada su peta vrata i polukaravanski stil, tačnije, moderno nazvano – shootingbrake stil. Dužina od 4,8m, klirens jednog SUV-a, točkovi od 19 cola i ukupno masivna pojava čini ovaj C5 skoro pa osnivačem klase, mada je to u današnje vrijeme uz silne varijante na tržištu nemoguće tvrditi.

Koliko je nekadašnji ''tijesni'' C5 bio dijametralno suprotan u pogledu na vanjske gabarite i unutrašnji komfor, ovaj auto je tačno izvukao više od svega. Naime, ovaj C5 je duži mrvicu iznad 2 cm od starog C5, dok im je širina jednaka, ali ovdje je prostor proporcionalno iskorišten. Odzada je klupa dosta korisnija za odrasle putnike, dok sprijeda nema onog kucanja koljenom od centralnu konzolu. Ovaj auto je kudikamo komforniji, a posebno je udoban, budući da posjeduje sad već standardnu tehnologiju amortizera sa hidrauličnim graničnicima (moderna izvedba nekadašnjeg hidropneumatskog vješanja), koja je dodatno unaprijeđena radarima i senzorima koji čitaju put unaprijed kako bi se ovjes pripremio na konfiguraciju i eventualna odstupanja. To je sad jedan novi nivo klizanja kroz oblake i tu je Citroen u klasi za sebe.

Istovremeno, multimedija dopušta slaganje widgeta u grupe koje se mogu preseliti na ekran ispred vozača koji te sortirane grupe ''šalta'' kroz menu preko tastera na bočnoj ručici kako ne bi morao gubiti koncentraciju ''tapkajući'' po ekranu. Takođe, komande klime su odvojene ispod 12-inčnog ekrana i dopuštaju fizičko podešavanje. Rekli bi moderan i praktičan je ovaj C5.

Prtljažnik kod hibrida je manji od benzinca i iznosi 485 litara, a u njemu ćete zateći kablove za punjenje baterije. Dizela nema, pa je ponuda agregata svedena na obični benzin ili hibrid, iako mislimo da je Citroen za ovaj glomazni auto trebao ostaviti 1.5 dizel koji ugrađuje u druga vozila, bar do isteka Euro 6 norme. E sad, standardi se mijenjaju i valja se privikavati. Kao prvo, vratiše u Citroenu silom prilika poklopac, ili bolje rečeno, vratašca rezervoara za gorivo na desnu stranu, jer su na suprotnoj strani instalirali utičnicu za punjenje. Kao drugo, priča je već klasična, ali da je ponovimo još jednom – bez obzira što ima dva motora (benzinski i elektro) i jako visok klirens ovaj auto ima pogon samo na prednje točkove.

Trošak u feninzima

Ako se okrenemo njegovom dodatku u oznaci PHEV – možda u nekim dnevnim vožnjama i nije loše imati ''struju'', jer pored zaista nečujnog rada, trošak punjenja je sveden na feninge. Uzimajući u obzir kupce koji imaju mogućnost puniti na ''modifikovanu'' kućnu utičnicu bateriju malog kapaciteta od 12,4 kWh, trošak dvodnevnog vozanja po gradu može biti manji od 1 KM. Paradoks svega je – kome treba ovoliki auto za vozanje po gradu, ali to je sad drugi par rukava i brige za okoliš, te u uređenim sistemima ulaznica za ulaz u centar grada bez trunke zagađenja koja u bh. uslovima ne važi. Ako C5 X stavimo u naš cestovni ekosistem, on u praksi izgleda ovako. U gradu se možete voziti na čistu struju, ali i van grada na autoputu, samo što se baterija, koja je ipak malena, tada cijedi kao sok kroz slamku.

Ako pak kombinujte benzin i struju u hybrid modu rada, grad može ''uzimati'' svega 4 litra benzina, otvorena cesta malo više, a autoput oko 8 litara. S obzirom da se otvorena vožnja odvija uglavnom preko benzinskog turbaka od 180 KS, auto od preko 1,8 tona (oko 300 kg teži od običnog benzinca) će iscijediti premaleni 40-litarski tank jako brzo, odnosno nakon nekih 500 km. Sva nekadašnja putovanja, tipa s dizelom koji je omogućvao ''hiljadarku'', ovdje ćemo morati prepoloviti. I tu se počinjemo pitati čemu je namijenjen ovakav jedan auto, koji usput rečeno košta oko 110.000 KM, sa uračunatih 5.000 KM subvencije.

Osim što izgleda drugačije, što je nadprosječno udoban i što nudi mogućnost vožnje na benzin, struju ili kombinovano, C5 X ustvari mora biti prelazno rješenje ka krajnoj elektrifikaciji. Ako standardni električar prelazi 300 km uz stalni problem naglog trošenja baterija, pogotovo zimi i u vožnji autocestom kada nam je potrošnja nerijetko prelazila i 30 kWh, C5 X će ponuditi dvostruko rješenje i što je najbitnije veću sigurnost, jer se možete osloniti na njegov benzinski motor. Ne na nivou dizelskog dugoprugaša, ali alternativa je tu. Žurba proizvođača ka elektromobilnosti i inflacijska kriza u paketu potpuno su razbili cjenovni kompas, ali iznjedrili i novi sloj kupaca koji lako troše veće sume nego prije, tako da je krajnji komentar na cijenu ovog modela skoro pa nebitan, mada se Citroenova ''nakostriješena'' limuzina opasno uvukla na tlo skupljih SUV-ova.

TEHNIČKI PODACI

Citroen C5 X  Shine Pack Hybrid 225 e-EAT8

D-Š-V: 4,80 x 1,86 x 1,48 m

Međuosovinski razmak: 2,79 m

Prtljažnik: 485 lit. (Hybrid)

Motor: 4-cil, turbo-benzin, 1598 ccm + Elektromotor

Snaga benzinskog motora kW/KS: 132/180 pri 6.000 o/m

Ob. moment: 250 Nm pri 1.750 o/m

Snaga elektromotora kW/KS – 81/110

Obrtni moment elektromotora – 320 Nm

Baterija – kapacitet – 12,4 kWh

Mjenjač: Aut, 8-stepeni

Ubrzanje: 7,9 s

Max brzina: 233 km/h

Potrošnja (prosjek WLTP): 5,5 lit

Masa: 1.826 kg

Tank za gorivo: 40 lit

Dimenzije točkova: 205/55 R19  

Garancija: 2 godine

Cijena ulaznog benzinskog modela: 74.849 KM

Cijena ulaznog hibridnog modela: 100.517 KM

Cijena test modela bez dodatne opreme: 109.793  KM 

 

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo