Ignorisanje čudnih zvukova
Ignorisanjem zvukova koji nisu uobičajeni dovodite u potencijalnu opasnost sebe i ostale sudionike u saobraćaju jer svaki čudan zvuk koji vaš automobil proizvede je samo upozorenje na predstojeći mogući kvar. Što duže ignorišete čudne zvukove, račun u servisu će biti skuplji.
Konstantno kočenje
Kada kočite naglo ili prekasno, kočione pločice i diskovi se brže troše. Kako biste izbjegli skraćivanje životnog vijeka kočionog sistema, uvijek kočite postepeno dok se približavate kako bi došlo do blagog zaustavljanja. Kako biste izbjegli vožnju na kočnicama, ranije smanjite gas, omogućite dodatni prostor između sebe i automobila ispred i prebacite u niži stepen prijenosa kako biste koristili kočenje motorom. Kada trebate kočiti, lagano pritisnite papučicu, a zatim je pustite da se kočnice ohlade.
Zanemarivanje ručne kočnice
Često čujemo kako upotreba ručne kočnice nije baš najbolje rješenje u zimskim uslovima zbog potencijalnog smrzavanja iste. Ali, kad malo bolje pogledate, ako ostavite vozilo parkirano “u prvoj brzini”, kompletna težina vašeg vozila pada na mjenjačku kutiju, te samim time oštećuje zupčanike u istoj, kao i klipove u samom motoru. Stoga, ako je vanjska temperatura veća od nule, nemojte zanemariti ručnu kočnicu pri parkiranju.
Kočenje nizbrdo
Pri vožnji nizbrdo nikako ne koristite vožnju u “leru”, pritišćući kočnicu svaki put kad auto ubrza, nego odaberite prikladan stepen prijenosa za vašu brzinu i “kočite” motorom. Samim time štedjet ćete gorivo jer moderni motori koriste inerciju i težinu vozila i pri vožnji nizbrdo ne troše gorivo, a isto tako produžit ćete vijek trajanja vaših kočionih diskova i pločica.
Visoki stepeni okretaja dok je motor hladan
Moderni motori ne zahtijevaju zagrijavanje kao što je to bio slučaj prije 30 ili više godina. Ali isto tako, za njihovo “zdravlje” nije preporučljivo voziti na visokim okretajima dok temperatura vašeg motora ne dostigne radnu temperaturu. Bez dovoljno vremena za zagrijavanje i pravilno cirkuliranje ulja, komponente motora nisu zaštićene kako bi trebale biti, a trenje uzrokovano naglim povećanjem okretaja može istrošiti dijelove brže nego što bi trebalo.
Promjena brzine na visokim ili niskim okretajima
Ponekad iz čiste lijenosti ostavimo auto u četvrtoj ili petoj brzini i stišćemo papučicu gasa, umjesto da spustimo u nižu brzinu na prikladan broj okretaja. Univerzalno je pravilo da se brzina treba mijenjati između 2.000 i 2.500 okretaja u minuti, a za motor je podjednako loše i kada se brzina mijenja na previsokom broju okretaja. Mijenjanje brzine prilikom malo većeg uspona nije na popisu loših vozačkih navika. Radi se o iznimci jer je veći broj okretaja na usponu nužan, s obzirom na to da daje veću snagu potrebnu za svladavanje uspona.
Vožnja na “rezervi”
Česta vožnja na “rezervi” neprestano opterećuje pumpu za gorivo, koja bi mogla početi usisavati zrak, što bi moglo dovesti do pregrijavanja i kvara. Osim toga, vožnja na preniskoj razini goriva u rezervoaru mogla bi dovesti do toga da se krhotine i nečistoće zaglave u pumpi za gorivo. Sve sitne čestice koje se probiju u spremnik za gorivo obično se slegnu na dnu i ostanu tamo dok vaš automobil ne pokuša pokupiti svaku posljednju kap goriva sa dna spremnika. To povećava rizik od začepljenja pumpe za gorivo ili filtera za gorivo krhotinama.
Pola rezervoara goriva zimi
Po hladnom vremenu u rezervoaru goriva stvara se kondenzacija, a svi znamo da voda u gorivu i nije baš dobra za rad vašeg motora. Prema tome, ako je vanjska temperatura oko nule, pobrinite se da imate barem pola rezervoara goriva jer time sprječavate nakupljanje i kondenzaciju na zidovima rezervoara, a samim time čuvate vaš motor od “vode u gorivu”.
Ubacivanje u ‘rikverc’ prije zaustavljanja
Mnogo vozača prebacivanje iz „rikverca“ u prvu brzinu obavlja bez potpunog zaustavljanja auta. Iako se čini potpuno bezazlenom, ova će navika sigurno prije vremena uništiti mehaničke dijelove auta. Prebacivanje u „rikverc“ prije zaustavljanja
uzrokovat će ozbiljna i vrlo skupa oštećenja mjenjača. Upamtite, bez obzira vozite li automatik ili automobil sa ručnim mjenjačem, obavezno koristite kočnice za potpuno zaustavljanje prije promjene brzina.
Odmaranje ruke na mjenjaču
Puno vozača odmara ruku držeći ju na ručici mjenjača tokom vožnje, a isto nije preporučljivo iz nekoliko razloga. Prvenstveno jer vam trebaju obje ruke na upravljaču, a sekundarno zbog toga što time prouzrokujete pritisak na samu ručicu mjenjača, koji nije baš najbolji za zupčanike u mjenjaču. Isti taj pritisak tokom vremena uzrokuje probleme koji vas mogu skupo koštati.
Povezane novosti
Vožnja na rezervi – da li sa sobom nosi opasnost?
Vjerovatno smo se svi barem nekad zapitali da li je pametna odluka voziti na rezervi i da li to može biti štetno za automobil.
Znate li kada se radi redovni, a kada vanredni tehnički pregled vozila?
Radi provjeravanja tehničke ispravnosti motornih i priključnih vozila obavljaju se tehnički pregledi tih vozila
Kako pravilno skladištiti gume
Ukoliko želite da sačuvate kvalitet i produžite trajnost gumama, veoma je bitno da ih pravilno skladištite nakon zamjene.