Zadnjih godina svjedočimo sve većem broju biciklista i u našoj zemlji, te se naša kultura korištenja dvotočkaša polako mijenja u pozitivnom smjeru. S tim u vezi, polako ali u kontinuitetu u većim sredinama se gradi i adekvatna infrastruktura. Međutim, rizik od incidenta i nesreće je također veći, pogotovo što je evoluirala upotreba bicikala u biznisima. Biciklisti tada često voze van obilježenih staza, a kao takvi su zbog ažurnosti u poslu najveće mete incidenata.
Prema istraživanju nesreća u kojima su učestvovali biciklisti veliki broj dolazi od parkiranih automobila. Da, dobro ste pročitali i nije to samo slučaj u filmovima i TV serijama, ove nesreće se zaista događaju. Biciklisti, često u sendviču između parkiranih automobila i tekućeg saobraćaja, skloni su iznenadnim udarcima u otvorena vrata automobila.
Ovi incidenti su češći nego što mislite. Još 2011. godine u Chicagu je zabilježena otprilike jedna nesreća dnevno, dok su u New Yorku 2019. čak trojica bicklista podlegla od posljedica udara u otvorena vrata. Stvari za bicikliste u većim gradovima nisu postale puno bolje, mada su u nekim gradovima uvedene naljepnice na taxi vozila koje skreću pažnju biciklistima. Ipak, postoje iznimke koje su jako efikasne i koje su u nekim zemljama dio vozačke obuke.
Holanđani imaju konstruktivno rješenje
Do sada su najbolji savjet i praksu implementirali Holanđani i popularizirali to pod nazivom Dutch Reach. U pitanju je jednostavna tehnika, odnosno gotovo bez napora korak koji možete poduzeti kako biste osigurali veću sigurnost biciklista. Sve što je potrebno kada izlazite iz parkiranog automobila na prometnoj cesti, autobuskom proširenju ili dijelu parkinga koji graniči sa aktivnom saobraćajnom trakom je da vrata otvorite desnom rukom, a evo i zašto.
Kada vozač izlazi iz parkiranog automobila, logično da vrata otvara bližom-lijevom rukom. Umjesto toga, nakon što ste pogledali u oba retrovozira, savjetujemo da vrata otvorite desnom rukom. Ovaj jednostavan pokret uzrokuje da zakrenete cijeli gornji dio tijela i samim tim povećate vidno polje s lijeve strane, te po defaultu pogledate u smjeru odakle teče kretanje vozila u saobraćaju. Isto tako, ako ste suvozač i izlazite iza vozila gdje postoji promet bilo bi poželjno da otvarate vrata lijevom-udaljenijom rukom. Pokušajte, vidjet ćete da ovaj trik pomaže i važi kao savjet od izbjegavanja potencijalnih incidenata i kontakta s drugim vozilima, a ne samo biciklistima.
Ovu tehniku otvaranja vrata (pogledaj edukativni video) su u Holandiji uveli i u autoškole kako bi učili buduće vozače od starta da misle na zaštitu biciklista. Postoje i organizacije i pokreti koje rade na konstantnoj promociji kako bi Dutch Reach tehniku proširili po cijeloj Evropi i svijetu u cilju da postane dio standarda u saobraćaju.
Povezane novosti
Zašto su LED sijalice izbor savremenih vozača
LED sijalice su savršen izbor za savremene vozače zbog svoje energetske efikasnosti, dugog vijeka trajanja i bolje vidljivosti. Pružaju brzu reakciju, smanjuju troškove održavanja i povećavaju sigurnost na putu u odnosu na halogene i xenonske sijalice.
Održivi transport u poslovanju: Kako smanjiti emisije i troškove prijevoza
S obzirom na sve veći pritisak na smanjenje emisije ugljičnog dioksida (CO2) i drugih štetnih plinova, održivi transport postaje ključna strategija za preduzeća koja žele smanjiti svoj ekološki otisak, a istovremeno optimizirati troškove poslovanja.
Manuelni ili automatski mjenjač? Prednost i nedostaci
Kada biramo između manuelnog i automatskog mjenjača za naše privatno vozilo, suočavamo se sa važnim pitanjima koja će utjecati na našu vožnju i iskustvo za volanom. Svaki od ovih mjenjača ima svoje prednosti i svoje mane, sve zavisi od potreba vozača.