Članak top banner 970x90
Vijesti

Krovne kutije i koferi za automobile

Koliki god prtljažnik naš auto ima, dodatni prostor uvek dobro dođe, naročito kada na duži put nosimo kabaste ili dugačke predmete.

Autor: BIHAMK

Krovna kutija za automobil je namijenjena za prijevoz stvari koje ne staju u prtljažnik vozila. Ovaj dodatni skladišni element montira se na krov, odnosno na krovne nosače bez kojih ne možete obaviti montiranje krovne kutije. Vrlo je važno nakon postavljanja krovne kutije dobro provjeriti da li je sve dobro pričvršćeno kako ne bi došlo do ispadanja pri velikim brzinama. Kada kupujete krovnu kutiju, važno je dobro proučiti njezin kapacitet i odabrati onu koja najviše odgovara vašim potrebama.

Danas na tržištu postoje krovne kutije različitih karakteristika, a osnovna razlika među njima je u njihovom kapacitetu pa tako postoje:

  1. Modeli od 300 L (manje)
  2. Modeli od 500 L (srednje)
  3. Modeli veći od 700 L (velike)

Pri izboru krovne kutije za vaš automobil, najvažnija komponenta je sigurnost u vožnji. Naime, na tržištu postoji veliki broj modela slabije kvalitete, onih koje ne posjeduju atest kojim se potvrđuje njihova sigurnost i stabilnost tokom vožnje.

Ovo su stvari na koje, u kontekstu sigurnosti, trebate obratiti pažnju tokom kupovine:

  1. Materijal od kojega je krovna kutija napravljena - kvalitetni materijali garantuju dugotrajnost,
  2. Veličina - vrlo bitan element zbog prilagođavanja krovu određenog modela automobila i količine stvari koja može stati u nju,
  3. Certifikat proizvođača - garantuje sigurnost i stabilnost tokom vožnje,
  4. Sistem zaključavanja - sve krovne kutije imaju određeni sistem zaključavanja, a najsigurnije su one koje posjeduju centralnu bravu i šest kvačica gdje se poklopac kutije blokira s donjim dijelom,
  5. Kukice za povezivanje stvari - stvari moraju biti pričvrščene tokom vožnje,
  6. Sigurnosni testovi - rezultati prikazuju izdržljivost krovnih kutije pod pritiskom (brzina vožnje, vremenske nepogode).

Bitno je i da stvari koje mogu stati u prtljažnik automobila spakujete u prtljažnik, te da ne koristite krovnu kutiju kao dodatni prostor za teški prtljag.

Zakon o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini u skladu sa saobraćajnim pravilima o teretu na vozilu glasi (Član/Članak 127. ):

(1) Vozilo u saobraćaju na putu ne smije biti opterećeno preko svoje nosivosti koja je upisana u potvrdu o registraciji, ili preko dozvoljenog osovinskog opterećenja, ili preko najveće dozvoljene mase, ili preko mogućnosti koje dozvoljavaju osobine puta i utvrđene propisima ili saobraćajnim znakom.

(2) Teret na vozilu treba biti raspoređen i, prema potrebi, pričvršćen i pokriven tako da: 1) ne ugrožava bezbjednost učesnika u saobraćaju i ne nanosi štetu putu i objektima na putu; 2) ne umanjuje u većoj mjeri stabilnost vozila i ne otežava upravljanje vozilom; 3) ne umanjuje vozaču preglednost puta; 4) ne stvara suvišnu buku i ne rasipa se po putu; 5) ne zaklanja svjetlosne i svjetlosno-signalne uređaje na vozilu, registarske tablice i druge propisane oznake na vozilu.

Kako biste bili sigurni da neće doći do opasnih situacija pri kočenju ili sudaru bitno je i da obratite pažnju na sljedeće:

  1. nosivost krova automobila,
  2. odobrenu težinu koju stalak na kojeg pričvršćujete krovnu kutiju može podnijeti i
  3. odobrenu težinu tereta koju možete staviti u krovnu kutiju

Bitno je da ne prekoračite dozvoljenu težinu opterećenja krova, jer prekomjerna težina može dovesti do pucanja nosača, a može otežati i vožnju. Ukoliko je nosivost krova automobila 75 kg prvo morate oduzeti težinu nosača kao i krovne kutije. Nosači su često teški od 3-5 kg, dok krovna kutija može težiti oko 30 kg. Zato imajte na umu da vam ostaje samo 25 kg prtljaga koji možete da stavite u krovnu kutiju, a da ne ugrozite sigurnost tokom vožnje.

BIHAMK

Povezane novosti

Opel predstavlja novu generaciju Grandlanda

Opel predstavlja novu generaciju Grandlanda

Druga generacija Grandlanda veliki je korak naprijed za Opel koji želi elektromobilnost učiniti još privlačnijom. Radi se o prvom Opelovom modelu koji se temelji na Stellantis STLA Medium platformi za električna vozila.

Kia slavi dvije decenije tvornice u Slovačkoj

Kia slavi dvije decenije tvornice u Slovačkoj

Prošlo je 20 godina od postavljanja kamena temeljca fabrike u Žilini. Sada Kia ponosno dijeli sjećanja na izuzetan put koji predstavlja uspješnu priču, ne samo o kompaniji, nego i cijeloj regiji.

Možda bi vas zanimalo