Članak top banner 970x90
Testovi

TEST: Škoda Kodiaq - Gromada sa stilom

Najveća Škoda, uz zategnute bore i osvježeni infotainment, stiže s novim tehnologijama i jačim dizelašem. Analogno tome, cijena mu lako skače.

Autor: Admir Muharemović

Prodajni podaci kažu da je Kodiaq prošle godine krizom bio srednje pogođeni Škoda model. Česi su isporučili preko 58.000 modela u Evropi i pretrpjeli minus od 17 posto, što je poprilično manje od drugih Škoda modela. Opšta kriza ne jenjava ni ove godine, a nestašica dijelova primorala je sve proizvođače da u proizvodnji blago podignu ručnu i čekaju bolje dane, pogotovo što Škoda jedan od četiri proizvodna pogona, s čijih traka silazi Kodiaq, ima u Rusiji.

Priča o brzorastućem segmentu i Kodiaqu kao svojevrsnoj prekretnici je poznata, ali šta je novo na ovom najvećem Škoda SUV-u četiri godine nakon lansiranja? Optički je novi dizajn prednjih svjetala i naglašeniji izgled prepoznatljive robusne maske s dvostrukim lamelama. Svjetla mogu imati hvaljenu Matrix tehnologiju, a to dodatno košta 2.220 KM, dok ''blok'' u maski krije radarski tempomat s kojim imate veliki stepen sigurnosti, ali takođe traži doplatu u Style paketu od 792 KM. Dizajneri su istakli i linije poklopca motora i branika, dodali više dekorativnog aluminija i novi dizajn točkova, pa Kodiaq sada djeluje više robusnije, više off-roaderski i na koncu više luksuznije.

Naziv opravdava pojavu

Češki SUV je sam po sebi glomazan, a dužina od 4,7m i međuosovinski razmak od 2,79m to potvrđuju. Doduše, njegovu veličinu najbolje osjetite na cesti i pogotovo na parkingu gdje jednostavno strši među vozilima standardnih evropskih gabarita. Škodina gromada je na račun svojih gabarita pravi mali stančić. Mjesta ima toliko da se košarkaši mogu smjestiti na svakoj poziciji. Zahvalna je i klizna zadnja klupa, bez obzira na glomazni osnovni prtljažnik od 650 litara, kojem na kraju, uz doplatu od 1.071 KM, možete pristupiti preko virtuelne pedale, tj. pokretom noge ispod branika. Uostalom, naziv Kodiaq je tu s razlogom.

Enterijer je takođe unaprijeđen i osvježen. Sitnice mnogo znače, pa su kontrastni šavovi i proširene funkcije LED ambijentalnoga osvjetljenja dodatno istaknuti. Kodiaq u redizajniranom izdanju donosi ergonomska sjedišta koja je, u zavisnosti od odabira paketa, moguće električno podesiti, ventilisati i čak opremiti masažerima. Škoda je vodila računa i o ekologiji, pa sjedišta kod osnovnog Ambiente i luksuznijeg Style paketa dolaze od recikliranog materijala. Sve verzije imaju novo dvokrako kolo upravljača koje je predstavljeno s Octavijom, a uz doplatu (602 KM na ovom paketu) ili serijski kod jačih paketa ono dolazi sa tri kraka. Uz doplatu od 167 KM možete dobiti preklopne stoliće na prednjim sjedištima, grijano vjetrobransko staklo uz senzor za kišu (494 KM), kožna sjedišta za 1.494 KM, trozonski klima uređaj (sa odvojenim mehaničkim komandama) za 492 KM itd. Pametna rješenja poput lijevka za sipanje tekućine za pranje vjetrobrana, strugalice za led i kišobrana u oplati vozačevih vrata dolaze kao serijska oprema.

Infotainment je takođe nadograđen, a dolazi u tradicionalnim nazivima: Bolero, Amundsen i Columbus. Ovaj zadnji je bio ugrađen u testni Style model, a pored navigacije ima stalnu internet konekciju i upravljanje glasovnim komandama. Naravno, jedan ovakav napredan uređaj košta dodatno 2.217 KM. Bežično punjenje je takođe prisutno, a audio sistem Canton (doplata od 780 KM) ima dodatna dva zvučnika i sad ih je 12. Ekran je veličine 9,2 inča, dok ispred vozača stoji 10,15’’ virtuelna instrument ploča s četiri stila prikaza (pet kod RS).

Svi dizeli uz DSG7

Ovoliki auto kupci naviknuti na zlatni TDI teško će prihvatiti s benzinskim motorom, osim možda u goropadnoj RS varijanti gdje do izražaja dolaze performanse (2.0 TSI – 245 KS) ispred potrošnje. Dvolitarski dizel od 150 i 200 KS (prije 190 KS) je zadnjih godina okosnica prodaje. Naravno, DSG sa 7 brzina je neizostavan partner dizelašima  i dolazi uz sve dizele kao standard, a njegova masa je dodatno reducirana za 5,2 kg što cijeli sklop čini ''vitkijim'' i ugodnijim za prenos momenta na podlogu. Test model s 200 KS snažnim dizelom i dijetalno upregnutim DSG-om je prava mjera za 1,7 tona masivni Kodiaq. Njegovih 400 Nm momenta dominira s prvim pređenim metrima, a ovaj medvjeđi moment je raspoređen kroz cijeli radni raspon obrtaja tako da ulijeva ono čisto dizelsko povjerenje s kojim se na cesti osjećate baš moćno. Ovaj dizel kroz 4x4 pogon jednostavno čupa podlogu, ubrzava glomazni Kodiaq do stotke za 7,6 sekundi i lako ga potjera iznad 200 km/h. S druge strane, siđete li s asfalta ili utabanih podloga, brzo ćete zaključiti da Kodiaq ipak nije pravi off-roader, jer ga u startu ''pobjeđuju'' gume niskog profila na glomaznim felgama.

Držite li se propisa, autoputem pri 130 km/h na niskih 2.000 o/m u sedmom stepenu prenosa Kodiaq troši tek oko 6 litara. Međutim, ''mrcina'' pokazuje jos ekonomičniju stranu u umjerenijoj vožnji magistralom, kada je potrošnju moguće spustiti na 5 litara, ali zato u gradu u špici lako pređe i 9 litara. Motor od 200 KS, uz svu modernu  i ekološki prilagođenu tehnologiju može biti jako ekonomičan, ali istovremeno i rastrošan. U konačnici, tank od 60 litara (nekadašnji dizeli u većim automobilima su imali bar 70l) u kombinovanoj vožnji možete iscijediti nakon 700, ali ga realno možete razvući i skoro na 1.000 kilometara.

Ko je kupac Kodiaqa?

Tu možemo vidjeti one standardne kupce koji se žele psihološki podići na cesti i koji žele moćniji status u okruženju, ali Kodiaq ponajprije vidimo kao odličan odabir za visoke i krupnije ljude, koji se pate pri ulasku u vozilo i pronalasku idealne pozicije sjedenja kod automobila standarnih gabarita. Kodiaq može biti ključan odabir i kod porodica sa više od troje djece, jer ga je moguće konfigurisati u verziji sa 7 sjedišta.

Ovdje treba naglasiti da opšti rast cijena nije zaobišao niti Kodiaq, pa je testni model olako prešao granicu od 100.000 KM. Zašto? Zato što ionako povišene cijene zadnjih godina prati preduga lista dodatne opreme (testni model je imao listu od preko 24.000 KM) s kojom proizvođač dodatno zarađuje, ali koja ujedno pruža svakom kupcu da na cesti dobije svoj personalizovani automobil.

Osnovni benzinac 1.5 TSI sa ručnim mjenjačem i prednjim pogonom košta skoro dvostruko manje, ali ruku na srce teško da ćemo ih viđati na cesti. Zato dizel od 150 KS sa 4x4 pogonom i cijenom od 70.603 KM ima značajno bolje pokriće, jer djeluje kao konkretniji paket za ovoliki auto. 

Sveukupno, zvuči pomalo nerealno da jedna Škoda košta ovoliko, ali budući da cijene sirovina, transporta i same tehnologije konstantno bilježe rast teško je zadržati se u nekadašnjim okvirima kada smo ruku na srce tražili dlaku u jajetu.

TEHNIČKI PODACI

 

Kodiaq Style 2.0 TDI 200 KS DSG7 4x4

D-Š-V: 4,70 x 1,88 x 1,66 m

Međuosovinski razmak: 2,79 m

Prtljažnik: 650 lit

Motor: 4-cil, dizel, 1968 ccm

Snaga kW/KS: 147/200 pri 3.600 o/m

Ob. moment: 400 Nm pri 1.750 o/m

Mjenjač: A/T, 7-stepeni

Ubrzanje: 7,6 s

Max brzina: 216 km/h

Potrošnja (prosjek WLTP): 6,4 lit

Masa: 1.695 kg

Tank za gorivo: 60 lit

Dimenzije točkova: 235/55 R19  

Produžena garancija: 5g/150.000 km

Osnovna cijena od: 55.020 KM (Ambition 1.5 TSI)

Cijena test modela bez dodatne opreme: 79.104 KM

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

TEST: Hyundai i30 1.5 DPi Premium

TEST: Hyundai i30 1.5 DPi Premium

Hyundai sa i30 nas podsjeća kako automobil može biti imun na nove trendove i kako ponovo uživati u svakodnevnom korištenju po pristupačnoj cijeni.

Možda bi vas zanimalo