Imun na trendove
Nakon forsiranja malolitražnih turbomotora i oblika koji po svaku cijenu mora biti terenski, skoro pa preko noći smo se zasitili novih trendova. Lijepo je podsjetiti se kakvu smo tehnologiju koristili ne tako davno u prošlosti, a da je ista prilagođena aktuelnoj euro normi i to po veoma poštenoj cijeni. Hyundai sa i30 nas podsjeća kako automobil može biti imun na nove trendove i kako ponovo uživati u svakodnevnom korištenju po pristupačnoj cijeni.
Na prste jedne ruke mogu se detektovati automobili sa atmosferskim motorom na tržištu. Uglavnom su to istočnjaci koji još uvijek odolijevaju naletima trendova i standarda koji važe u EU. Stabilna četverocilindarska tehnologija bez prednabijanja donosi mirnu luku i spa centar za sva vozačeva čula u poređenju sa trocilindarskim drhtavcima. E sad, obje tehnologije imaju i plus i minus, a naši dojmovi su sljedeći.
Precizna mehanika
Hyundaijev 1.5 DPi možemo slobodno nazvati modernim konzervativcem. Oznaka na motoru Dual Port injection znači da je u pitanju dvostruko ubrizgavanje goriva. Kod nižih obrtaja djeluje multipoint, a kod viših direktno (DPI) što znači da 4-cilindrični motor ima 8 dizni za ubrizgavanje. Ovako se dobije bolja smjesa i niža emisija CO2 bez skupe tehnologije poput turba i DPF-a.
Kakav je 1.5 DPi u praksi? Da odmah budemo načisto – lijen je dok se ne naviknete. Onda kreće neka vrsta hedonizma koja se pronalazi u njegovoj prezicnoj mehanci koju je sve teže naći kod konkurenata. Naime, četiri cilindra su četiri cilindra. Uravnotežen, miran i izuzetno, za jedan motor pokretan lancem, tih rad su prava sinfonija za vozačeva čula. Kvačilo nevjerovatno mekano, a palica šestostepenog mjenjača super raspoložena za svaki pokret.
Motor nije toliko bučan ni na visokim obrtajima, ali ga za agilniju vožnju treba rastegnuti. Međutim, njegova esencija je u lijenoj i opuštenoj vožnji, koja se fenomenalno prilagođava vožnji i u gradu i van njega, a to sve skupa će goditi umjerenim vozačima. Zašto? Prvenstveno što ovaj DPi i na 5.000 o/m razvija ispod 100 konja, (punu snagu od 110 KS razvija tek na 6.000 o/m), što znači da ga nema potrebe vrtiti u krajnje visoke obrtaje, jer je efekat skoro isti i na nižim i na višim obrtajima. Istina je da su maleni trocilindarski tubaci življi na niskim obrtajima, dok DPi zbog manjeg obrtnog momenta nema takvu živost, ali nije ni teški pasivac, već je linearan i umjeren. Zamislite da gradom klizite ispod 60 km/h u šestoj brzini, a krajnja potrošnja u gradu se kreće od 8 do 9 litara, što je za jedan benzinac dobrodošao podatak.
Takav je i ako se u autu voze četiri osobe i igra sa mjenjačem i šaltanjem u niži stepen olakšava preticanje, te vožnju na usponu gdje treba obrtaje držati iznad 2.500 o/m.
Izađete li na autoput 130 km/h motor drži na 3.500 o/m, a potrošnja se kreće oko 7 litara. Doživljaj vožnje autoputem nagrađen je dobrom izolacijom, pa ako potrošnja neće biti smetnja, i30 može biti ugodan biti i na 150-160 km/h pri čemu je buka minimalna.
Sam motor je light varijanta za šasiju i30, koja trpi i jače verzije, a one su također dostupne u ponudi kroz dvije turbobenzinske verzije kao i dva dizelaša. Samo takve opcije podižu cijenu iznad koje ovaj model prestaje biti jedan od best-buy modela na tržištu. Zato ga nećemo ni u mislima konfigurisati sa jednim 1.5 TGDI motorom. To ostavljamo pojedincima koji ovaj model neće posmatrati kao jedno od zadnjih utočišta umjerenosti.
Klasična i jednostavna rješenja
Iako smo akcent testa stavili na pogonsku jedinicu, ne zaboravljamo da je ovaj i30 ustvari redizajnirana verzija i da je saćasta prednja maska sa fino ukrojenim farovima, s kojima ćete iz daljine posmisliti da je riječ o Audiju, pun pogodak i pravo osvježenje sa evropskim štihom. Hyundai i30 je tipični kompakt sa klasičnim rješenjima, umjerenim gabaritima, poprilično iskoristivim unutrašnjim prostorom i jako praktičnim 395-litarskim gepekom koji će primiti sve kofere, ruksake i opremu koje nosite na godišnji. S druge strane, kompaktnost mu omogućava lako kretanje gradom i manevrisanje parkingom, tako da s ovim modelom objedinite dobru stranu manjih modela, ali dobijete istovremeno praktičan i komforan putni auto. To se traži!
Od srednjeg Premium paketa opreme, a taj bi preporučili kao najbolji omjer uloženo-dobijeno, za ulazak u vozilo i start motora vam nije potreban ključ u bravi. Nakon ukrcaja, i kratkog privikavanja shvatite da je i30 tipični old school model: klasični instrumenti, klasična ručna kočnica, tasteri klime odvojeni od centralnog displaya. Takav sistem rukovanja komandama je uvijek dobrodošao. Hvala Hyundai.
Prostor u oba reda je komforan, a nazad se još uvijek može naći mjesta za odrasle osobe. Klasična rješenja, crno-sivi tonovi materijala i alu dekorativni umeci su jako ugodni za korištenje. Sve je fino i precizno uređeno da vjerujemo da i nakon 10 godina korištenja ovo će biti zanimljiv model na tržištu polovnjaka.
Oprema, cijene održavanje
Ispod 30.000 KM dostupan je ulazni model, koji će privući baš klasičare kojima alu felge i multimedija ne igraju ulogu, već se vode čistom funkcionalnošću i lagodnim prelaskom od tačake A do tačke B. Paket iznad Style za 1000 KM više sličnog je karaktera, jer donosi alu felge i zadnje el. podizače stakala od važnijih stavki, dok Premium (doplata na Style 3.500 KM) - ovaj kojeg smo vozili, nudi ustvari optimalnost za većinu bh. kupaca. Hyundai i30 Premium će LED svjetlima i preklopivim retrovizorima donijeti optičku dominaciju, a pametni ključ, bluetooth, 8-inčna multimedija, zadnja kamera i automatski klimauređaj unutrašnji ugođaj i komfor. Sve preko ovoga prelazi status umjerenog na ovom modelu.
Ako bi tražili više, a da to možemo naći kod rivala nedostajali su nam radarski tempomat koji automatski održava razmak s vozilima ispred i sistem za održavanje vozne trake, te jedna mala sitnica koju konkurenti ugrađuju čak od nižih nivoa opreme – bezično punjenje telefona.
E sad ono najvažnije. Tridesteka je jedan od onih zahvalnih automobila u pogledu održavanja, a to je izuzetno bitno svima koji se plaše cjenovnika iz ovlaštenog servisa. Naime, redovni servis je previđen svakih 15.000 km, a njegova cijena je cca 300 KM. Čak i sistem sa dvostrukim diznama ne zahtijeva poseban režim održavanja. Ako također znamo da DPi motor ima lanac kao trajnije rješenje za razvodni mehanizam i nema potrebe za klasičnim velikim servisom, ovaj auto do 100.000 km će zahtijevati svega par hiljada KM za održavanje.
Hyundai i30 1.5 DPi je jedan od dugoročnih i zahvalnijih modela, te ujedno zasigurno jedna od najboljih kupovina na skromnom bh. tržištu.
TEHNIČKI PODACI
D-Š-V: 4,34 x 1,80 x 1,55 m
Međuosovinski razmak: 2,65 m
Prtljažnik: 395 lit
Motor: 1498 ccm, 4 cil, atmosferski
Snaga kW/KS: 81/110 pri 6.000 o/m
Ob. moment: 144 Nm pri 3.500 o/m
Mjenjač: ručni, 6-stepeni
Ubrzanje: 12,3 s
Max brzina: 187 km/h
Potrošnja (prosjek): 6,7 lit
Masa: 1.176 kg
Tank za gorivo: 50 lit
Dimenzije točkova: 205/55 R16
Garancija: 5 god.
Ulazni model (1.5 Dpi Classic) – 29.990 KM
Cijena test verzije: 35.290 KM
Doplate uključene u cijenu (KM):
Metalik boja - 800
Povezane novosti
Renault Clio LPG je novi-stari hit, lako prelazi više od 1.000 kilometara
Zamislite da u vremenu elektrifikacije Renault u jednom gradskom modelu bezrezervno nudi sve što se može ponuditi od pogonskih agregata i na sve to još dodaje ekonomičnu dvogorivnu opciju s kojom bez muke prelazite 1.000 km za 100 KM.
Škoda Scala: Pogođen minimalistički redizajn uz dobre stare vrijednosti
Škodin kompakt je treći najprodavaniji model češke marke na bh. tržištu ove godine. Nakon osvježenog dizajna, blage evolucije benzinskih motora i praktičnijeg korištenja unutrašnjih kontrola uvjereni smo da će tako ostati i u budućnosti.
Peugeot 208: Ugodan u gradu, iznenađujuće dobar van njega
Suptilni redizajn trebao bi pomoći 208-ici da odeži postojeći status bestselera. Možda odabir srednjeg benzinca s ručnim mjenjačem nije više poželjna opcija, bar po pitanju prenosa, ali ovaj model pruža ugodnu i ekonomičnu old school vožnju.