Članak top banner 970x90
Testovi

Škoda Karoq redizajn – Pun pogodak!

Ovo je podmlađeni Karoq, model koji s provjerenom mehanikom i dvolitrenim dizelom spojenim na 4x4 pogon djeluje još privlačnije nego prije. Šteta što ga Škoda nije lansirala ovakvog od starta.

Autor: Admir Muharemović

Udio SUV vozila kod Škode već zauzima polovinu prodaje, a taj kurs Škoda želi nadograditi i iskoristiti potencijal u bližoj budućnosti. S druge strane, Karoq je sam po sebi temelj te niše u Škodi, a sa podmlađenim izgledom sve njegove prednosti postaju više dominantne. Karoq se prodaje u preko 60 zemalja svijeta, a od predstavljanja 2017. isporučen je u više od pola miliona primjeraka. Više nego solidan bilans.

Phoenix narandžasta boja (doplata – 1.379 KM) postaje zaštitni znak većine modernih Škoda automobila. Jako pristaje i Karoqu koji je definitivno živopisniji u odnosu na crni, sivi, bijeli i druge hladne boje. Ako gledamo aerodinamičke poluratkape postavljene na alu felge od 19'' inča (16-inčne u seriji) pomislit ćemo da je atraktivnost podignuta s jeftinim trikom, ali prednost je u tome što ovo rješenje pomaže smanjiti aerodinamički otpor, a time i emisije i potrošnju. Dodatna prednost je u tome što se iste mogu lako ukloniti, a ispod njih se krije lijepa alu felga. Doplata za ovaj set stoji dodatnih 1374 KM. Lošija strana 19-colnih niskorprofilnih guma je loš ''kamenjarski'' teren ako zakoračite van asfalta, odnosno ovo je i dalje SUV i nećete toliko birati teren kao s ''malim'' autom, ali ćete morati biti više na oprezu.

Možda su aerodinamičke izmjene bile centralna tema faceliftinga, koje su uz ostale izmjene na karoseriji uspjele smanjiti koeficijent otpora na 0,30, odnosno za više od devet posto. Nije loše. Osim spomenutih ratkapa, možemo uključiti aktivne letvice u donjem otvoru branika, prošireni krovni spojler itd.

Karoq možete relativno lako prepoznati izvana – možda zahvaljujući istaknutijoj maski, redizajniranim branicima ili drugoj tehnologiji osvjetljenja sprijeda i straga, dok se kabina nije značajno promijenila. Najveća novost u unutrašnjosti je atraktivno dvokrako kolo upravljača (trokraki sportski MF kožni i grijani upravljač sa DSG komandama je opcija) – ruho koje je premijerno uvela aktuelna Octavia. Ono što je pozitivno u enterijeru, mada pripada mrvicu starijoj generaciji automobila, je što se još uvijek ne upravlja svim komandama preko ekrana, već važnu ulogu imaju klasični tasteri i rotacijske komande. To će lako omogućiti držanje pažnje na cesti dok rukom vrtite i skačete po okruglim komandama.  

Karoq ispod haube ima dvolitreni dizelaš u verziji sa 115 ili 150 KS, s tim da jača verzija ima opciju uparivanja s automatskim DSG mjenjačem i što je najvažnije s pogonom na sve točkove. Dizelaš u ovakvoj konfiguraciji još uvijek se nalazi pri samom vrhu odabira i kupcima se čini kao razuman izbor u automobilu ove veličine bez obzira što DSG i 4x4 dodatno plate skoro 8.500 KM. Ovakav Karoq djeluje najsigurnije i najstamenitije na cesti, a pogotovo van nje. Dizelaš ima dovoljno momenta da ga uz pomoć rasterećenog 7-stepenog DSG-a prenese na sva četiri točka, te na većim brzinama na autocesti drži obrtaje na ležernih 2.000 o/m. S tankom od 55 litara i prosječnom potrošnjom od 6,8 litara moguće je preći oko 800 km i to ovaj model čini zahvalnim saputnikom i na duže relacije. Sve ovo smo postigli u zimskim uslovima vožnje sa mnogo trošenja energije ''uprazno''. 

Pogledamo li komfor, prtljažnik od 521 litar, pogon, dizelski motor, klasična rješenja u enterijeru bez odbaciavnja pametnih gadgeta, te modernizaciju vanjštine, osvježenje Karoqa sa zadržavanjem starih dobrih osobina možemo smatrati uspješnim. Ovaj model ujedno ima jako povoljnu stratnu cijenu od 43.825 KM ukoliko ćete pristati da pod prednjim poklopcem galopira maleni TSI od 110 KS, da brzine šaltate ručno i da je pogon samo na prednjoj osovini, odnosno sve to košta malo više od 6.000 KM ako ga pogoni TDI agregat. Razlika između benzinaca i dizela je sve veća i treba dobro odvagati prije odabira. Takođe, sve dok se racionališe sa doplatama koje mogu značajno promijeniti i uvećati cijenu (testni model košta preko 80.000 KM), ovaj model može proći kao dobra i racionalna kupovina. Škoda bi upravo trebala biti racionalna kupovina, stoga pažljivo birajte ako se nađete oči u oči sa prodajnim savjetnikom u Škodinom salonu.

Ovaj auto je istovremeno jako kompaktan, jer sa svojih 4,39 m dužine djeluje kao neki ''napuhani'' i istovremeno povišeni kompakt, te će se zbog toga lako snaći i u gradu, van njega sa i bez asfaltnih podloga, ali i na dužim rutama na kraju. Uz novu optiku s kojom djeluje privlačnije i sve ostale prepoznatljive defaultne vrijednosti VAG automobila izuzetno cijenjenjih na ovdašnjim tržištima, ovakav Karoq će lakše pronaći put do kupaca koji su se zadnjih par godina bili okrenuli ka konkurenciji, jer je došlo do zasićenja i lagane uspavanosti modela koji je dosta uspijevao u prvim godinama, ali i dobro poznatih problema s količinama i isporukama.

 

TEHNIČKI PODACI

Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 DSG

D-Š-V: 4,39 x 1,84 x 1,6 m

Međuosovinski razmak: 2,64 m

Prtljažnik: 521 lit.

Motor: 4-cil, turbo-dizel, 1968 ccm

Snaga kW/KS: 110/150 pri 3.000-4.200 o/m

Ob. moment: 360 Nm pri 1.650-2.750 o/m

Mjenjač: DSG, 7-stepeni

Ubrzanje: 8,7 s

Max brzina: 204 km/h

Potrošnja (prosjek WLTP): 5,5 lit

Masa: 1.545 kg

Tank za gorivo: 55 lit

Dimenzije točkova: 225/45 R19  

Garancija (produžena): 5 godina/150.000 km

Cijena ulaznog dizelskog modela: 50.312 KM

Cijena test modela bez dodatne opreme: 69.443  KM 

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

Hyundai Bayon: Šaptač konjima i favorit klase iz sjene

Hyundai Bayon: Šaptač konjima i favorit klase iz sjene

U crossover košnici B segmenta vlada opšti haos. Popularnost ovog segmenta nezaustavljivo raste pa pojedini proizvođači nude i po dva modela. U getu u kojem vladaju P2008, Yaris Cross i Renault Captur teže je primjetiti jedan Hyundai Bayon.

Možda bi vas zanimalo