Članak top banner 970x90
Održavanje

Kako održati automobil u dobroj kondiciji i produžiti mu vijek trajanja

Uz osnovna svakodnevna pravila vožnje, Vaš automobil će Vas nagraditi dužim intervalima bez popravka!

Autor: BIHAMK

- Dok je motor nezagrijan, ubrzavajte linearno i šaltajte brzine održavajući broj obrtaja motora ispod 3.000 o/m prvih 10-15 minuta vožnje, pogotovo zimi;

 - Izbjegavajte teška opterećenja za pogonski sklop, kao što je vuča prikolica, te preopterećenje na krovne nosače ili prevoz teškog građevinskog materijala u prtljažniku. Ovako istovremeno produžujemo ispravnost i trajnost ovjesa i kočionog sistema;

 - Nemojte dopustiti da Vaš automobil miruje duže vrijeme – ovo je dobar savjet za životni vijek vašeg automobila, jer se podmazivanje motornog sklopa i rotirajućih komponenti neće vršiti ravnomjerno;

- Dugotrajno zagrijavanje motora puštanjem da radi u praznom hodu nije pametna ideja. Motor tada ne radi na optimalnoj temperaturi, što rezultira nepotpunim izgaranjem goriva, taloženjem čađe na stijenkama cilindra, onečišćenje uljem i na kraju oštećenim komponentama. Prilikom startanja motora pokrenite vozilo odmah, ali ne forsirajte dok se sve komponente ne zagriju ravnomjerno za optimalan rad;

 - Ako vozite vozilo s automatskim mjenjačem smanjite opterećenje na motoru i na samom mjenjaču prebacivanjem u neutralni položaj ili u položaj P dok stojite na semaforima;

 - Pažljivom vožnjom produžite vijek trajanja svojih guma. Pridržavajte se postavljenih ograničenja brzine. Izbjegavajte agresivna ubrzanja, zaustavljanja i skretanja. Izbjegavajte udarne rupe i predmete na cesti. Na trotoar se penjite lagano i pod uglom od 45 stepeni;

 - Ne vozite na rezervi. Pored toga što rizikujete nestanak goriva, jer pokazivač nije uvijek mjerodavan parametar iz različitih razloga, najveći rizik od nestanka goriva ili vožnje na ''talog'' s dna rezervoara ustvari može prouzrokovati štetu pumpi i injektorima. Ako se pumpa ne hladi kod benzinaca ili povuče zrak kod dizela to može našteti motoru i napraviti dodatni trošak servisiranja krenuvši od najobičnijeg ozračivanja sistema, zatim začepljenja filtera goriva ili kod starijih vozila sa metalnim tankom dolazi do korozije i posljedično nakupljnja opiljaka u pumpi;

 - Provjerite s vremena na vrijeme, ali i češće ako je vozilo starije od 10 godina, nivo ulja u motoru. Koristite najobičnije rukavice kako bi izbjegli masnoću, ulje i prljavštinu oko motora. Ne radite to dok je vozilo upaljeno!

- Provjerite pritisak u gumama. Pod većim opterećenjem, posebno kad idete recimo na godišnji odmor, savjetujemo blago dopumpavanje prema uputama tvornice. Upute ćete najčešće naći na naljepnici koja se nalazi na štoku vozačevih vrata. Pored uštede goriva, ovako čuvate i gume u boljem stanju;

 - Kada okrećete volan, nemojte ga držati u krajnjem desnom ili krajnjem lijevom položaju duže od nekoliko sekundi. To može oštetiti pumpu servoupravljača.

 

BIHAMK

Povezane novosti

Zaštitite lak od sunca

Zaštitite lak od sunca

Boja na automobilu ima daleko veću ulogu od toga da Vaše vozilo izgleda sjajno. Ona je također prva linija odbrane od hrđe i korozije

Proljetno čišćenje unutrašnjosti vozila

Proljetno čišćenje unutrašnjosti vozila

Iako većina vozača već poznaje praksu čišćenja nije zgoreg da, uz nekoliko poznatih savjeta, podsjetimo kako jednostavno i lako očistiti i osvježiti unutrašnjost vozila nakon duge i naporne zime.

Možda bi vas zanimalo