Članak top banner 970x90
Savjeti

Prednosti i nedostaci cjelogodišnjih guma

Cjelogodišnje gume za auto obično predstavljaju kompromis kada se odlučujemo između ljetnih i zimskih pneumatika, ali jesu li najbolja opcija? Saznajte koje su prednosti, a koje mane univerzalnih guma za auto, te čime se cjelogodišnje gume karakteriziraju?

Autor: BIHAMK

Klasična podjela na ljetne i zimske gume rezultat je prvenstveno razlike u sastavu gumene smjese. Zimske gume imaju veći sadržaj prirodne gume, silicijevog dioksida i drugih sastojaka koji gumu čine fleksibilnom na niskim temperaturama. Zahvaljujući tome, održavaju prianjanje čak i pri izrazito niskim temperaturama.

Teoretski ljetni pneumatici se ponašaju dobro kada je prosječna dnevna temperatura iznad 7 stepeni, dok se zimske gume ponašaju dobro nakon što dnevna temperatura padne ispod 7 stepeni. Međutim, ova je podjela neprecizna i ne može se primijeniti na sve vrste guma. Temperaturni raspon, tj. temperaturni raspon u kojem guma zadržava svoja svojstva, puno je važniji. Optimalan temperatuni okvir ne ovisi samo o vrsti sezonskih guma, već i o kvaliteti smjese. Gume premium segmenta obično imaju puno bolje rezultate od proizvođača jeftinijih modela.

Cjelogodišnje guma je moguće korititi na najširem rasponu temperatura. To je moguće zahvaljujući kombinaciji ljetnih i zimskih guma. Cjelogodišnji pneumatici se prave od smjese koja se može nositi sa širokim temperaturnim rasponom, a njihov gazni sloj predstavlja kompromis između dobrog prianjanja na snijegu i blatu, kao i na suhom asfaltu.

Kako prepoznati cjelogodišnje gume? Potražite oznaku gdje piše "all season" ili simbol za promjenjive vremenske uvjete. Obično su to tri oznake sa pahuljicom, suncem i kišnim oblakom.

Prednosti cjelogodišnjih guma

Prva prednost cjelogodišnjih pneumatika je mogućnost kupovine samo jednog kvalitetnog seta guma, umjesto dva nekvalitetna seta ljetnih i zimskih guma. Dalje, ne morate vršiti izmjenu guma tokom godine, što rezultira da štedite i novac i vrijeme (troškovi i vrijeme čekanja zamjene guma kod vulkanizera, kupovina dva seta pneumatika). Pored toga nemate problem sa skladištenjem drugog kompleta guma, psihološki ste rasterećeniji, te je za kraj manji rizik od oštećenja senzora radi rijeđeg mijenjanja pneumatika.

Nedostaci cjelogodišnjih guma

Ipak, cjelogodišnje gume nisu rješenje za sve. Cjelogodišnje gume obično su skuplje od ljetnih ili zimskih guma radi većih troškova izrade kvalitetne gumene smjese. Pored toga, zimi neće biti tako dobre kao zimske gume, dok ljeti neće pružati parametre kao namjenske ljetne gume. Moramo napomenuti i da se cjelogodišnje gume brže troše na većim temperaturama. Ukoliko često vozite u ekstremnim uvjetima, poput vrlo niskih ili visokih temperatura, bolji odabir su dva odvojena seta guma. To se također odnosi na ljude koji godišnje pređu udaljenosti veće od 20.000. km, tada je ekonomski smisao kupnje cjelogodišnjih guma mali.

Nedostaci cjelogodišnjih guma također uključuju lošije karakteristike na vrućem i suhom asfaltu. Ukoliko volite dinamičnu vožnju, odaberite gume prilagođene sezoni. Još jedan od nedostataka cjelogodišnjih guma je da su najčešće dostupne u uskom rasponu popularnih veličina.

Kada trebate kupiti cjelogodišnje gume?

Kupovina cjelogodišnjih guma ovisi o mjestu gdje ih namjeravate koristiti. Njihova upotreba na planinskim, snijegom pokrivenim terenima može biti opasna, pogotovo ukoliko ceste nisu u najboljem stanju. Prirodno okruženje za cjelogodišnje gume su mjesta u kojima su iznimno ekstremni uvjeti na cestama rijetkost. Drugi važan aspekt je lagana valovitost terena. Cjelogodišnje gume će se najbolje pokazati na uređenim, neoštećenim, ravnim cestama kada vozite relativno polako i umjereno, pogotovo ukoliko vozite manji automobil.

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

Zimska oprema od 1. aprila/travnja više nije obavezna

Zimska oprema od 1. aprila/travnja više nije obavezna

Podsjećamo vozače da od 1. aprila/travnja 2024. godine nije obavezno posjedovanje zimske opreme na motornim vozilima u Bosni i Hercegovini, a u skladu sa Pravilnikom o saobraćaju u zimskim uslovima (Službeni glasnik BiH, broj 83/20).

Zašto nam se magle stakla automobila i kako to spriječiti?

Zašto nam se magle stakla automobila i kako to spriječiti?

Zamagljeno vjetrobransko staklo smanjuje vidljivost tokom vožnje, a samim tim i našu sigurnost u saobraćaju. Sa ovim problemom se suočavamo i ljeti i zimi, a posebno kada su padavine. Međutim, postoje neke metode koje umanjuju i sprječavaju ovaj problem.

Možda bi vas zanimalo