U saobraćaj puštena nepotpuna poddionica autoceste Tarčin – Ivan
Na poddionici autoceste Tarčin – Ivan nalazi se i dvocijevni tunel Ivan dug 1.760 metara, a on će se, kao i novoizgrađena dionica autoceste koristiti dvosmjerno sve do, kako je rečeno, kraja oktobra kada će, nadajmo se, i magistralna cesta biti dovršena.
Poddionica autoceste Tarčin – Ivan u dužini od 6,9 kilometara koja se nalazi na Koridoru 5c, iako nepotpuna, puštena je u saobraćaj početkom oktobra, pet mjeseci nakon predviđenog roka.
Zvaničan razlog kašnjenja u izgradnji ove dionice je, kako je naveo jedan od direktora u Javnom preduzeću Autoceste FBiH inžinjer Jasmin Bučo su ''problemi s koronavirusom, manjak resursa na tržištu i poskupljenje građevinskog materijala''. Tako su se globalna dešavanja odrazila i na investiciju ''tešku'' 250 miliona i 750 hiljada KM bez poreza na dodatnu vrijednost, od čega se na poddionicu odnosi 77,9 miliona eura, a na sam tunel Ivan koji ide preko planinskog prevoja Ivan Sedlo 57,6 miliona eura, sve bez PDV-a.
Izgradnja poddionice je finansirana sredstvima Evropske investicijske banke (EIB) u iznosu od 66,5 miliona eura i bespovratnim grant sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF) u visini od 11,7 miliona eura. Gradnja tunela Ivan je finansirana sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 50 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije (WBIF) u iznosu od 11,4 miliona eura.
Saobraćajni kolaps
No, to nije bio jedini problem s kojim su se suočili investitori. Radovi na ovoj dionici obilježile su i gužve na magistralnoj cesti M-17, odnosno na dionici Tarčin-Konjic gdje se uporedo gradi(o) kružni tok. Gužva je, zapravo, najblaža riječ kojom bi se mogao opisati haos koji je vladao na ovom dijelu ceste tokom protekle ljetne turističke sezone zbog koje je magistralna cesta M-17 između Sarajeva i Mostara bila pod punim opterećenjem. Investitori su pokušali sve, pa i regulaciju saobraćaja semaforima i gradnjom kružnog toka u noćnim satima, ali ništa nije pomoglo jer je na momente tokom ljeta na tom dijelu ceste vladao saobraćajni kolaps koji je prijetio da preraste u nešto mnogo gore s obzirom na to da su putnici morali čekati satima da nastave kretanje. Mnogi su bili gladni i žedni, pa su im čak i mještani okolnih naselja morali donositi vodu i hranu.
Kako bi se na neki način odužili građanima Bosne i Hercegovine iz Vlade FBiH i JP Autoceste FBiH, početkom oktobra su odlučili da se novootvorena dionica autoceste Tarčin – Ivan pusti u saobraćaj bez naplate, odnosno s dizanjem rampi za slobodan prolazak kroz naplatna mjesta Sarajevo zapad, Lepenica i Tarčin. I tako će biti sve dok se stari pravac na magistralnoj cesti M-17 u potpunosti ne dovede u red u pusti u normalan saobraćaj.
Na poddionici autoceste Tarčin – Ivan se nalazi i dvocijevni tunel Ivan koji je dug 1.760 metara, a on će se, kao i novoizgrađena dionica autoceste koristiti dvosmjerno sve do, kako je rečeno, kraja oktobra kada će, nadajmo se, i magistralna cesta biti dovršena.
Ugovor o izgradnji dionice Tarčin – Konjic na kojoj se nalaze poddionice autoceste Tarčin – Ivan, LOT-2 i tunel Ivan potpisan je 28. oktobra 2019. godine. Tunel Ivan je dvocijevni sa po dvije saobraćajne trake. Desna tunelska cijev je duga 1.721,50 metara, a lijeva 1.761,50 metara i pozicioniran je ispod starog tunela Ivan. Nadmorska visina na ovoj lokaciji je u rasponu od 500 do 1.020 metara, a maksimalna visina nadstoja iznad tunelske konstrukcije je oko 200 metara. Tunel se gradio po Novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM).
Privremena saobraćajnica
Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom saobraćajnicom spaja s magistralnom cestom M-17 koja označava kraj ove dionice. Privremena spojna cesta je dvosmjerna s po jednom trakom i duga je oko 700 metara. Spojna cesta počinje od buduće kružne raskrsnice na magistralnoj cesti M-17 i dalje se ''penje'' preko postojećeg potoka, mostom dužine 15 metara, do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina. Iako su se novinari kroz tunel Ivan prvi provozali još početkom augusta, iz JP Autoceste FBiH su saopćili da je još potrebno izvršiti tehnički pregled kompletne poddionice što je u nadležnosti posebne Komisije Federalnog ministarstva prostornog uređenja. Uz to JP Autoceste FBiH će na osnovu izvještaja pomenute Komisije morati još i da pribave upotrebnu dozvolu koja je preduslov za puštanje u saobraćaj ove poddionice autoceste. I tek tada ćemo moći zaključiti da su svi radovi na još jednoj dionici autoceste na Koridoru 5c u potpunosti završeni.
Povezane novosti
Vlada FBiH raspetljava željeznički Gordijev čvor?
Koplja se i dalje lome oko obnove željezničke pruge, a u svemu je na površinu isplivala nedovoljna koordiniranost između glavnih aktera – Željeznica FBiH i Vlade FBiH.
Jesenja bajka na Zelengori
Kako je put do Kladopoljskog jezera, nekropole stećaka na Čengića bari i dalje ka Masnoj bari, spojio čuvenog irskog književnika i legendarnog američkog režisera, pročitajte u putopisu našeg urednika sa Zelengore.
Izabrana najbolja trasa poddionice Mostar jug – Tunel Kvanj
Ova poddionica počinje petljom Mostar jug koja se nalazi u blizini mostarskog aerodroma Ortiješ i predstavlja sjecište autoceste s postojećim magistralnim putem M6-1 povezujući autocestu s južnim dijelom Mostara.