Federacija BiH prošlu godinu je završila sa 138 kilometara izgrađene autoceste i 55 kilometra u izgradnji, što sve zajedno čini oko dvije trećine Koridora 5c koji bi, računajući i dionice koje će se nalaziti u RS-u ukupno trebao biti dug oko 335 kilometara. Prema informacijama iz Javnog preduzeća Autoceste FBiH, u FBiH je trenutno aktivno sedam gradilišta. Mašine bruje na dionicama Putnikovo Brdo – Medakovo, Medakovo – Ozimice, Poprikuše – Nemila, Nemila – Vranduk, Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca i tunel Kvanj – Buna. Uskoro bi trebao biti potpisan ugovor za još jednu poddionicu na jugu zemlje, a to je Mostar jug – tunel Kvanj u dužini od 9,2 kilometra, čime bi u Hercegovini u izgradnji bilo oko 30 kilometara autoceste. U toku su tenderi za tunel Prenj (10,9 kilometara), kao i za dionicu Mostar sjever – Mostar jug za koji bi ugovor trebao biti potpisan ovog ljeta.
Planovi Autocesta FBiH
Sve u svemu, želja JP Autocesta FBiH je da do kraja naredne godine u potpunosti bude završena autocesta od Sarajeva, odnosno Bradine, do krajnje tačke na sjeveru BiH, to jeste do granice s Republikom Hrvatskom. A da bi se to desilo u FBiH se upravo gradi 50 kilometara autoceste na sjevernim dionicama koje smo pobrojali u prvom dijelu tekstu, izuzev dionice tunel Kvanj – Buna koja se nalazi na jugu BiH. FBiH je prošle godine u saobraćaj pustila dionicu Počitelj – Zvirovići u dužini od 11 kilometara, na kojoj se nalazi i most Hercegovina. Otvaranjem ove dionice autocesta kroz Hercegovinu je kompletirana s 28 kilometara. To je sve bilo, a šta nas očekuje u 2025. godini?
Prema riječima direktora JP Autoceste FBiH, Denisa Lasića, u ovoj godini će biti završena gradnja dionice Putnikovo Brdo – Medakovo koja je duga 8,5 kilometara. Također, ove godine će u promet biti pušten i dio autoceste od Stare stanice do Golubinje koj je dug 10 kilometara (s tunelom Golubinja u dužini od 3,6 kilometara), a na jugu će biti završena dionica Buna – Počitelj (7,2 kilometra). U ovoj godini je planirano otvaranje radova na posljednjoj poddionici na sjeveru FBiH (Ozimice – Poprikuše).
Kada smo već spomenuli dionice koje bi trebale biti završene ove godine, vrijedi spomenuti da su Autoceste FBiH ovih dana uputile poziv, tačnije Javni oglas radi sporazumnog pribavljanja nekretnina na dionici Putnikovo Brdo – Medakovo. Poziv je upućen vlasnicima sedam nekretnina koji se nalaze na području općine Tešanj kroz koju prolazi ova dionica autoceste. Vlasnici nekretnina su obaviješteni o mogućnosti sporazumnog rješavanja stjecanja prava vlasništva nad određenim nekretninama na čijem mjestu bi se trebao graditi kružni tok u sklopu pomenute dionice autoceste. Vlasnicima nekretnina je ostavljen rok od 15 dana, a ukoliko se ne odazovu bit će pokrenut postupak eksproprijacije pred nadležnim organom uprave, a u skladu sa Zakonom o eksproprijaciji FBiH.
Dionica vrijedna 167 miliona eura
Ugovor za dionicu Putnikovo Brdo – Medakovo potpisan je 11. novembra 2022. godine. Vrijednost radova na ovoj dionici je 167 miliona eura, a oni su povjereni građevinskoj kompaniji Euro-Asfalt iz Sarajeva. Dionica na kojoj se nalazi šest mostova, jedan manji, pet potputnjaka, jedan natputnjak, sedam hidrotehničkih objekata, dvije petlje, čeono i bočno naplatno mjesto, te centar za održavanje i kontrolu saobraćaja na autocesti gradi se kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), kao i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Trasa dionice počinje na izlazu iz tunela Putnikovo Brdo 2 koji se nalazi na međuentitetskoj liniji, u nastavku se pruža prema petlji Usora na kojoj se nalazi bočno naplatno mjesto nakon kojeg trasa prelazi mostom preko regulisanog korita rijeke Usora, te preko mostova dolazi do naselja Karuše. U Karušama trasa prolazi kroz brdo, te je na toj lokaciji predviđen cut&cover sistem u dužini od 220 metara. U nastavku trasa prolazi kroz naseljena mjesta Tešanjka i Medakovo, kao i kroz nenaseljena područja, dionica se završava poslije petlje Medakovo.
Povezane novosti

U aprilu se nastavlja gradnja ključne ceste u Sarajevu
Vrijednost radova na jednoj kratkoj, ali veoma važnoj dionici ove saobraćajnice iznosi 3.394.000 KM bez PDV-a koji su osigurani iz budžeta KS i Direkcije za puteve KS.

Obilazak dionica oštećenih uslijed poplava na širem području Jablanice
U želji da svoje korisnike na najbolji način informišemo o stanju na dionici Jablanica-Blidinje, ekipa BIHAMK-a je bila na licu mjesta.

Ima li svjetla na kraju tunela Hranjen?
Gradilište je prošle godine bilo zatvoreno nekoliko mjeseci. Potom su u augustu 2024. radovi ponovo intenzivirani i trenutni ugovor pokriva probijanje tunela.