Bosna i Hercegovina

BiH i Srbija kreću po novac za izgradnju željezničke pruge od Doboja do Rume

Prema nacrtu sporazuma, BiH i Srbija će zajedno aplicirati prema evropskim i međunarodnim fondovima s ciljem osiguravanja sredstava za rekonstrukciju i modernizaciju ove željezničke pruge.

Autor: Darko Omeragić

Vijeće ministara Bosne i Hercegovine usvojilo je nedavno nacrt sporazuma između BiH i Republike Srbije o zajedničkoj rekonstrukciji i modernizaciji željezničke pruge Doboj – Tuzla – Zvornik – Loznica – Šabac – Ruma. Ovim činom dat je pečat brojnim sastancima koje su u posljednjih 12 mjeseci održali ministar prometa i komunikacija BiH Edin Forto i njegov kolega iz Srbije, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić. Forto i Vesić su na ovu temu u posljednjih godinu dana razgovarali najmanje tri puta, a sada je vrijeme za akciju.

Dvije zemlje su nekada bile u zajedničkoj državi i, za tadašnje uslove, bile solidno cestovno i željeznički povezane, a sada obje imaju cilj da jednog dana postanu punopravne članice Evropske unije. Obrni-okreni, BiH i Srbija, uostalom kao i BiH i Hrvatska, u mnogo čemu ovise jedni o drugima i imaju ekonomije koje rastu zahvaljujući međusobnoj vanjskotrgovinskoj razmjeni. Građani ovih zemalja povezani su na milion načina i zaslužuju da jedni drugima dolaze bržim, modernijim i povoljnijim prevozom. Cestom, zrakom i željezničkim prugama. Kako ljudi, tako i roba. I zato je dobro da se insistira na obnovi željezničke pruge.

 

Povezivanje regije

Ministar Forto je nakon nedavnog sastanka s ministrom Vesićem u Beogradu rekao: ''Povezanost BiH s regijom, ali i povezanost svih nas s Evropom mora biti prioritet. Slobodan protok naših ljudi, roba i ideja zaustavit će iseljavanje i vratiti nadu u bolje sutra.''

U vezi s tim dvojica ministara složili su se da je to povezivanje najbolje realizovati revitalizacijom željezničke pruge Sarajevo – Beograd, a osim nje tu je i rad na izgradnji autoceste Sarajevo – Beograd. Ministar Vesić se nadovezao na Fortinu izjavu rekavši da će Srbija dio ovog autoputa završiti do kraja godine, a riječ je o dionici Rača – Kuzmin. Osim toga intenzivno se radi i na rekonstrukciji i izgradnji mostova na pograničnoj rijeci Drini. A povezano uz sve ovo, a u skladu s vremenom u kojem živimo, ministar Forto je još napomenuo da se radi na digitalizaciji svega što omogućava neometan prelazak granice.

Da ne ostane sve samo na riječima, pet dana nakon razgovora dvojice ministara u Beogradu, stigla je odluka Vijeća ministara BiH. I kakav je dogovor Sarajeva i Beograda? Prema nacrtu sporazuma, BiH i Srbija će zajedno aplicirati prema evropskim i međunarodnim fondovima s ciljem osiguravanja sredstava za rekonstrukciju i modernizaciju ove željezničke pruge od zajedničkog interesa za građane i privredu obje zemlje.

''Riječ je o generacijskom projektu – o željeznici koja će postati žila kucavica najvećeg industrijskog regiona u Bosni i Hercegovini, ali istovremeno i o prvom postdejtonskom zajedničkom infrastrukturnom projektu BiH i Srbije koji zaslužuje podršku i evropskih finansijskih institucija'', rekao je Forto.

Krediti za projekat

Nacrt sporazuma će ići na usvajanje u Predsjedništvo BiH kako bi se što prije pristupilo njegovom potpisivanju u ratifikaciji, a nakon toga i na konkretnoj realizaciji dogovorenog. Da se radi nešto ozbiljnije na međudržavnim projektima govori nam informacija da će se Forto i Vesić ponovo vidjeti već prije početka ljeta i to ovaj put u Sarajevu. To bi se trebalo dogoditi 6. i 7. juna u Sarajevu gdje će se, kako je rekao Forto, s partnerima iz cijele regije i Evropske unije razgovarati i o drugim projektima, a pogotovo onima iz željezničkog sektora i kada se očekuje potpisivanje sporazuma o zajedničkom investiranju u željeznički koridor.

Iako je teško, gotovo nemoguće predvidjeti kada bi se građani i privreda mogli osloniti na novu željezničku prugu neke procjene koje su iznesene iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH krajem januara ove godine nam govore da bi cijeli posao mogao biti realizovan za četiri do pet godina i da bi cijena radova mogla iznositi oko 500 miliona eura. Također, još nije objavljeno ko bi posao mogao finansirati, ali iz Ministarstva su naveli da je u vezi toga najavljen nastavak razgovora sa Svjetskom bankom i to o pristupu bespovratnim sredstvima. Pretpostavka je da bi krediti mogli biti osigurani na sličan način na koji se osiguravaju za gradnju autoceste na Koridoru 5c. 

Ministar Forto krajem januara je o ovoj temi razgovarao i s entitetskim ministrom saobraćaja i veza iz RS-a Nedeljkom Čubrilovićem, kao i sa predstavnicima koji su nadležni za željezničku infrastrukturu u BiH. Na sastanku je zaključeno da je željeznički koridor od Doboja do Zvornika od izuzetno velike važnosti za privredu tuzlanskog, banjalučkog i sarajevskog regiona, kao i u konačnici uvezivanje luke Ploče sa Srbijom.

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo