Autorski tekstovi

Žuta linija

Sarajevo je ovih dana pomalo u znaku glamura, a naš saradnik se osvrće na moguća poboljšanja u saobraćaju, od pozitivnih iskustava iz Helsinkija i Beča, do rigoroznije kontrole ko sve vozi iza žute linije...

Autor: Hajdar Arifagić

Nakon što se u crvenim patikama s bijelim đonom prošetao crvenim tepihom Sarajevo Film Festivala, Adnan Šteta, ministar saobraćaja u Kantonu Sarajevo, mogao bi konačno skoknuti do Helsinkija. Povod putovanju je činjenica da u tom gradu za godinu dana u saobraćajnim nesrećama nije poginula nijedna osoba. To je svojevrstan kuriozitet i rezultat mjera koje tamošnja gradska vlast provodi u cilju zaštite građana, podjednako vozača i pješaka. Prema pisanju medija, jedna od mjera je smanjenje brzine kretanja vozila, a osim nje i još neke koje su dale učinkovite rezultate. Usput bi ministar mogao svratiti u Beč da prekopira nova efikasna rješenja o prometu trotineta gradskim ulicama, s obzirom na to da unatoč postojećim propisima u vožnji dvotočkaša kod nas nema značajnijih pomaka.

Prva faza nabavke novih tramvaja u Sarajevu uspješno se okončava – očekuje se isporuka posljednjeg 25. vozila. Sada bi valjalo razmišljati o tome kako motorizovane građane privoljeti da koriste javni prevoz i istovremeno iznaći rješenja za brže kretanje vozila gradskog saobraćaja: tramvaja, autobusa i trolejbusa. Ovo posljednje se čini najjednostavnijim. Konačno treba pojačati policijsku kontrolu prometa u dijelu saobraćajnica odvojenog žutom linijom i zabraniti da u toj traci kreću vozila koja nisu u funkciji javne službe.

Prisustvo privatnih putničkih i teretnih vozila u traci rezervisanoj za javni promet je i razlog što na pojedinim ulicama vozila gradskog saobraćaja mile umjesto da jure. Stavljanje u funkciju žute trake omogućilo bi i brže kretanje vozila hitne pomoći i vatrogasaca čije se angažovanje prema nezvaničnim statistikama iz dana u dan vidno povećava. O tome bi u Ministarstvu saobraćaja i Vladi Kantona konačno trebalo zauzeti aktivan stav i ako je moguće već ove jeseni nove mjere primijeniti u praksi.

Prema ličnim zapažanjima, zaključujem da je u Sarajevu postavljanje kamera, čiji je zadatak da evidentiraju zaustavljanje privatnih vozila na autobusnim i trolejbusnim stajalištima, urodilo plodom. Te kamere nažalost nema na stajalištu u ulici Azize Šaćirbegović, tačnije u naselju Hrasno, uz ogradu škole. Na tom stajalištu u svako doba dana mogu se vidjeti parkirana vozila čiji vlasnici ih tu ostave da bi skoknuli obaviti neki posao u blizini ili čekaju saputnika za nastavak vožnje. Vozači GRAS-a su ogorčeni na to! Kameru ovdje treba hitno postaviti bez obzira na to što će, moguće je, budžet za projekat nadzora saobraćaja time biti probijen.

BIHAMK

Povezane novosti

Motorne saonice Knez: Grunfov san

Motorne saonice Knez: Grunfov san

U duhu legendarnog stripa Alan Ford, kroz priču o Marku Knezu i njegovim motornim saonicama, Ahmed Burić oživljava duh zanesenjaka. Između muzeja, snijega i snova, piše o ljudima koji su vjerovali da svijet mogu promijeniti – makar i propelerom na suhom.

Hrana bez mana

Hrana bez mana

Zdrava hrana je uvjet za zdrav život baš kao i čist zrak, nezagađena voda i tlo. O tome pojedinačno ili organizirano svako mora da vodi računa. Nažalost u praksi je to drugačije.

Žuti Porsche za Roberta Redforda

Žuti Porsche za Roberta Redforda

Ako bi neko auto trebalo simbolizirati Redforda, to mora biti Porsche. Jer je to bio pravi laf koji je znao put kojim je trebalo ići. Brz, precizan i neuhvatljiv. Plemenito divlji bio je Žuti. Pobjegao je u planine Utaha i pronašao novi svijet.

Možda bi vas zanimalo