Autorski tekstovi

Žuta linija

Sarajevo je ovih dana pomalo u znaku glamura, a naš saradnik se osvrće na moguća poboljšanja u saobraćaju, od pozitivnih iskustava iz Helsinkija i Beča, do rigoroznije kontrole ko sve vozi iza žute linije...

Autor: Hajdar Arifagić

Nakon što se u crvenim patikama s bijelim đonom prošetao crvenim tepihom Sarajevo Film Festivala, Adnan Šteta, ministar saobraćaja u Kantonu Sarajevo, mogao bi konačno skoknuti do Helsinkija. Povod putovanju je činjenica da u tom gradu za godinu dana u saobraćajnim nesrećama nije poginula nijedna osoba. To je svojevrstan kuriozitet i rezultat mjera koje tamošnja gradska vlast provodi u cilju zaštite građana, podjednako vozača i pješaka. Prema pisanju medija, jedna od mjera je smanjenje brzine kretanja vozila, a osim nje i još neke koje su dale učinkovite rezultate. Usput bi ministar mogao svratiti u Beč da prekopira nova efikasna rješenja o prometu trotineta gradskim ulicama, s obzirom na to da unatoč postojećim propisima u vožnji dvotočkaša kod nas nema značajnijih pomaka.

Prva faza nabavke novih tramvaja u Sarajevu uspješno se okončava – očekuje se isporuka posljednjeg 25. vozila. Sada bi valjalo razmišljati o tome kako motorizovane građane privoljeti da koriste javni prevoz i istovremeno iznaći rješenja za brže kretanje vozila gradskog saobraćaja: tramvaja, autobusa i trolejbusa. Ovo posljednje se čini najjednostavnijim. Konačno treba pojačati policijsku kontrolu prometa u dijelu saobraćajnica odvojenog žutom linijom i zabraniti da u toj traci kreću vozila koja nisu u funkciji javne službe.

Prisustvo privatnih putničkih i teretnih vozila u traci rezervisanoj za javni promet je i razlog što na pojedinim ulicama vozila gradskog saobraćaja mile umjesto da jure. Stavljanje u funkciju žute trake omogućilo bi i brže kretanje vozila hitne pomoći i vatrogasaca čije se angažovanje prema nezvaničnim statistikama iz dana u dan vidno povećava. O tome bi u Ministarstvu saobraćaja i Vladi Kantona konačno trebalo zauzeti aktivan stav i ako je moguće već ove jeseni nove mjere primijeniti u praksi.

Prema ličnim zapažanjima, zaključujem da je u Sarajevu postavljanje kamera, čiji je zadatak da evidentiraju zaustavljanje privatnih vozila na autobusnim i trolejbusnim stajalištima, urodilo plodom. Te kamere nažalost nema na stajalištu u ulici Azize Šaćirbegović, tačnije u naselju Hrasno, uz ogradu škole. Na tom stajalištu u svako doba dana mogu se vidjeti parkirana vozila čiji vlasnici ih tu ostave da bi skoknuli obaviti neki posao u blizini ili čekaju saputnika za nastavak vožnje. Vozači GRAS-a su ogorčeni na to! Kameru ovdje treba hitno postaviti bez obzira na to što će, moguće je, budžet za projekat nadzora saobraćaja time biti probijen.

BIHAMK

Povezane novosti

Piti ili voziti

Piti ili voziti

Približava se 2026. u kojoj ćemo u značajnijoj mjeri osjetiti djelotvorniju primjenu zakona o sigurnosti saobraćaja. Značajno su povećane kazne za mnoge prekršaje poput bahate vožnje, ali i vožnje u alkoholisanom stanju.

Možda bi vas zanimalo