Autorski tekstovi

Zamka za pričalice

Neke zemlje su uvele rigoroznija zakonska rješenja u oblasti sigurnosti saobraćaja, naročito kako stati u kraj vozačima koji konzumiraju alkohol i pričaju na mobitel.

Autor: Hajdar Arifagić

Postala je opasna praksa da vozači koji tokom vožnje gradskim ulicama vole razgovarati na mobitel bježe u srednju saobraćajnu traku jer su u njoj, ''zagrađeni'' vozilima sa desne i lijeve strane, manje primjetni policiji koja ima mandat da ih zbog upotrebe telefona zaustavi i kazni. Ti nesavjesni ugrožavaju sigurnost svih učesnika u saobraćaju i usporavaju protok na gradskim saobraćajnicama, na što u posljednje vrijeme, s pravom, upozoravaju i vozači taksi vozila. Odgovorni za sigurnost saobraćaja još nisu našli način kako da generalno stanu ukraj telefoniranju u vozilima što znači da se zakonska obaveza u vezi sa ovim kod nas ne sprovodi kako bi to trebalo.

Neku vrstu zamke pričalicama u srednjoj traci saobraćajna policija bi mogla postaviti u blizini semafora gdje im je, dok gori crveno svjetlo, moguće prići, opomenuti ih, zatražiti dokumente, narediti da se zaustave na prvom proširenju radi uzimanja podataka, itd.

Ovim povodom primjećujem da u zvaničnim saopštenjima o događanjima o kojima nas policija informiše nema podatka koliko je vozača sankcionisano zbog telefoniranja u toku vožnje, što bi sasvim sigurno bilo preventivno. Konačno i posebnim saobraćajnim znacima, za početak postavljenim nadomak raskrsnica, nesavjesne bi trebalo upozoriti da je to kažnjivo.

Neke zemlje su uvele rigoroznija zakonska rješenja u oblasti sigurnosti saobraćaja, naročito kako stati u kraj vozačima koji konzumiraju alkohol, pa se predviđa i ugradnja elektronskih naprava koje blokiraju pokretanje motora ako vozač u organizmu ima nedopuštenu količini alkohola. Takve naprave već je uvela Nizozemska, Finska, Velika Britanija, Švedska. Dok zvanično ne postane članica Evropske unije i dok se ne primjene standardi i saobraćajna kultura, u Bosni i Hercegovini će na cestama stradati sve više ljudi, na što nažalost pažnju skreću brojne tragedije.

BIHAMK

Povezane novosti

Moj prvi auto

Moj prvi auto

Danas ako se vozite od naselja Masline pa do Stoca, možda sretnete tog sivomaslinastog Golfa, napravljenog u Wolfsburgu 1987. godine. I dalje ga tom rutom vozi moj Stari, rođen 50 godina prije Dvojke koja kao i prije poput vjernog druga nikad ne izdaje.

Upravljanje otpadom kao domaća zadaća

Upravljanje otpadom kao domaća zadaća

Ove godine lokalne vlasti i komunalna privreda konačno će započeti konkretne aktivnosti na projektu održivog upravljanja komunalnim otpadom snažno podržanim od Svjetske banke.

Možda bi vas zanimalo