Postala je opasna praksa da vozači koji tokom vožnje gradskim ulicama vole razgovarati na mobitel bježe u srednju saobraćajnu traku jer su u njoj, ''zagrađeni'' vozilima sa desne i lijeve strane, manje primjetni policiji koja ima mandat da ih zbog upotrebe telefona zaustavi i kazni. Ti nesavjesni ugrožavaju sigurnost svih učesnika u saobraćaju i usporavaju protok na gradskim saobraćajnicama, na što u posljednje vrijeme, s pravom, upozoravaju i vozači taksi vozila. Odgovorni za sigurnost saobraćaja još nisu našli način kako da generalno stanu ukraj telefoniranju u vozilima što znači da se zakonska obaveza u vezi sa ovim kod nas ne sprovodi kako bi to trebalo.
Neku vrstu zamke pričalicama u srednjoj traci saobraćajna policija bi mogla postaviti u blizini semafora gdje im je, dok gori crveno svjetlo, moguće prići, opomenuti ih, zatražiti dokumente, narediti da se zaustave na prvom proširenju radi uzimanja podataka, itd.
Ovim povodom primjećujem da u zvaničnim saopštenjima o događanjima o kojima nas policija informiše nema podatka koliko je vozača sankcionisano zbog telefoniranja u toku vožnje, što bi sasvim sigurno bilo preventivno. Konačno i posebnim saobraćajnim znacima, za početak postavljenim nadomak raskrsnica, nesavjesne bi trebalo upozoriti da je to kažnjivo.
Neke zemlje su uvele rigoroznija zakonska rješenja u oblasti sigurnosti saobraćaja, naročito kako stati u kraj vozačima koji konzumiraju alkohol, pa se predviđa i ugradnja elektronskih naprava koje blokiraju pokretanje motora ako vozač u organizmu ima nedopuštenu količini alkohola. Takve naprave već je uvela Nizozemska, Finska, Velika Britanija, Švedska. Dok zvanično ne postane članica Evropske unije i dok se ne primjene standardi i saobraćajna kultura, u Bosni i Hercegovini će na cestama stradati sve više ljudi, na što nažalost pažnju skreću brojne tragedije.
Povezane novosti
Od Pajera do Ernst Happela: Falco, bečki buntovnik i teren za besmrtnost
Jedna ikona, jedan automobil, jedan stadion i jedna utakmica vode nas u Beč. Tamo gdje nesavršenstva postanu legende, ali tek kada se utakmica završi.
Život i grad: musliman i socijalist na čelu New Yorka
Zohran Mamdani je probudio nadu. Države su promjenljiva kategorija. A grad je nukleus života. New York sada opet ima šansu da povede svjetski trend. U osamdesetim bio je potreban jedan radio i jedna velika pobuna.
Citroën 2CV – Automobil iz mašte Hayao Miyazakija
Miyazakijev Citroën, Tizianova boja i sjećanja na OTO učionicu – tri slike iz svijeta koji polako nestaje. Automobil, strip i sjećanje spajaju se u priču o jednostavnosti i sanjarima koji su vjerovali u svijet kreacije.