Postala je opasna praksa da vozači koji tokom vožnje gradskim ulicama vole razgovarati na mobitel bježe u srednju saobraćajnu traku jer su u njoj, ''zagrađeni'' vozilima sa desne i lijeve strane, manje primjetni policiji koja ima mandat da ih zbog upotrebe telefona zaustavi i kazni. Ti nesavjesni ugrožavaju sigurnost svih učesnika u saobraćaju i usporavaju protok na gradskim saobraćajnicama, na što u posljednje vrijeme, s pravom, upozoravaju i vozači taksi vozila. Odgovorni za sigurnost saobraćaja još nisu našli način kako da generalno stanu ukraj telefoniranju u vozilima što znači da se zakonska obaveza u vezi sa ovim kod nas ne sprovodi kako bi to trebalo.
Neku vrstu zamke pričalicama u srednjoj traci saobraćajna policija bi mogla postaviti u blizini semafora gdje im je, dok gori crveno svjetlo, moguće prići, opomenuti ih, zatražiti dokumente, narediti da se zaustave na prvom proširenju radi uzimanja podataka, itd.
Ovim povodom primjećujem da u zvaničnim saopštenjima o događanjima o kojima nas policija informiše nema podatka koliko je vozača sankcionisano zbog telefoniranja u toku vožnje, što bi sasvim sigurno bilo preventivno. Konačno i posebnim saobraćajnim znacima, za početak postavljenim nadomak raskrsnica, nesavjesne bi trebalo upozoriti da je to kažnjivo.
Neke zemlje su uvele rigoroznija zakonska rješenja u oblasti sigurnosti saobraćaja, naročito kako stati u kraj vozačima koji konzumiraju alkohol, pa se predviđa i ugradnja elektronskih naprava koje blokiraju pokretanje motora ako vozač u organizmu ima nedopuštenu količini alkohola. Takve naprave već je uvela Nizozemska, Finska, Velika Britanija, Švedska. Dok zvanično ne postane članica Evropske unije i dok se ne primjene standardi i saobraćajna kultura, u Bosni i Hercegovini će na cestama stradati sve više ljudi, na što nažalost pažnju skreću brojne tragedije.
Povezane novosti
Ferdinadov Phaeton: Volan sudbine dobrog vojaka Lojke
U gradu gdje se sudbina susreće s historijom, svijet stane u jednu sliku. U toj slici nalaze se legendarni Gräf & Stift Double Phaeton i njegov vozač, prisutni u Sarajevu za vrijeme atentata 1914. godine.
Gori Vjesnik: Pepeo života u kojem smo učili čitati
Požar Vjesnikovog nebodera nije uništio samo zgradu. Iza dima ostala je duga nebriga i tranzicijski haos. Na kraju ostaje pitanje šta zapravo gori: beton, profesija ili uspomene.
Krug divljih konja
Uz podršku Federalnog ministarstva okoliša i turizma, te Općine Livno, krenulo se u zaštitu planine Krug, u čijem području obitavaju divlji konji. Konačan cilj je da se njihovo prisustvo na ovoj lokaciji pretvori u turistički adut.