Vlada Federacije Bosne i Hercegovine utvrdila je Prijedlog zakona o dopunama Zakona o stečaju i predložila strožije i formalnije uslove za sticanje certifikata stečajnog upravnika. To je prije svega obavezna fakultativna obuka (trajat će šest mjeseci) što je sasvim logično jer stečajni upravnici u ime suda rade složen posao, upravljaju imovinom stečajnog dužnika itd. Analiza proteklog perioda ukazuje na to da su stečajni postupci dugo trajali a pojedinci istovremeno vodili po nekoliko preduzeća u stečaju (kakav je drastičan slučaj u Tuzlanskom i Sarajevskom kantonu) čime je jedan broj kompanija definitivno uništen a radnici izigrani.
Isti zakon je dopunjavan i prije nekoliko godina nakon čega je stečajni postupak skraćen s trideset na samo devet mjeseci i u praksi duplo brže okončavan. Najnovije izmjene će doprinijeti još većoj efikasnosti cijelog postupka.
Stečajevi su vruća tema u čitavom svijetu posebno u Njemačkoj, SAD i Kanadi a prema predviđanjima nadležnih instituta, u 2024. godini će ih biti jedanaest posto više nego lani. Najveći porast je u Njemačkoj 25 posto, potom Italiji 22 posto, Francuskoj 18 procenata, Sloveniji 12 posto... Bankrotirale su velike firme i izgubljena radna mjesta posebno u građevinarstvu, trgovini, te malom i uslužnom biznisu. Za 2025. godinu prognoze su zabrinjavajuće: stečajevi će u Evropi i Južnoj Americi ugroziti 1,6 miliona radnih mjesta!? To treba da brine i nas u BiH s obzirom na činjenicu da imamo brojne firme koje rade za strane i strateške partnere (autoindustrija, mašinogradnja...) i radnike angažirane na građevinskim gradilištima širom Evrope. Moguće posljedice novog vala stečaja u Evropi mogu biti prekidi narudžbi iz BiH, povratak bauštelaca u domovinu i smanjen priliv deviznih doznaka što ih naši ljudi tamo zaposleni šalju rodbini u BiH.
Iz naše perspektive to se ne može riješiti prepravkom postojećih ni pisanjem novih zakona, ali ima smisla potražiti odgovor na pitanje da li i kako možemo ublažiti posljedice tih događanja.
Povezane novosti

CRNE NIJANSE ZELENE TRANZICIJE: Zašto će nas skupo koštati jeftini evropski dizelaši
U zadnjih nekoliko decenija smo prošli kroz razne tranzicije, i u svakoj smo od njih izvukli deblji kraj. Nema razloga da se preko naših leđa ne prelomi i ova zelena, i da nam se i u njoj piše crno.

Banka na točkovima
Komercijalno investiciona banka donijela je olakšanje Bosanskom Petrovcu otvaranjem poslovnice, dok mobilne ekspoziture ostaju neiskorištena prilika za druge bh. opštine bez bankarskih usluga.

Crna dionica
Naš saradnik se bavi opasnim dionicama na M-17, te upozorava na opasnosti i nedostatak signalizacije, kao i investicijama u parking infrastrukturu kako bi se smanjile saobraćajne gužve u gradovima.