Poznati automobili 2: Sokol je volio Maxa
Glumci, režija, scenarij, pa specijalni efekti i sva ostala čudesa igraju veliku ulogu u historiji filma i televizije. Ali ponekad su automobili sjajno birani skoro kao i filmske zvijezde. U nastavku serijala donosimo priču o legendarnom Fordu Falconu.
Veliki režiseri smatraju da su veliki filmovi oni za koje ne trebaju titlovi. Barem je po vlastitom priznanju tome težio Alfred Hitchcock. Drugi velikan, u kojeg su se mnogi ugledali, Akira Kurosava, rekao je da su u ludom svijetu, samo oni ludi – razumni. Nekako je ta dva svijeta u jednom kultnom filmu povezao australski režiser George Miller. ''Pobješnjeli Maks'' je rezultat i režiserovog životnog iskustva, ali i ''naftnog'' iskušenja kroz koje je sedamdesetih godina prošlog vijeka prolazilo australsko društvo. Naime, Australija se našla u haosu zbog prve globalne naftne krize, koja je bila uzrokovana arapskim embargom. Tada je barel za par mjeseci sa tri skočio na 12 dolara i mnoge su benzinske pumpe jednostavno ''presušile''. To je bio snažan motiv režiseru, a drugi je bio onaj životni. Miller je, naime, prije nego što je snimao filmove, radio kao doktor medicine u hitnoj pomoći, gdje je svjedočio brojnim povredama i smrtnim slučajevima zbog saobraćajnih nezgoda. Spominje se da su i neki njegovi najbolji prijatelji smrtno stradali na cesti. Tvrdilo se da je i ime glavnog lika nastalo po češkom patologu iz 19. vijeka koji je uveo proceduru uklanjanja organa kod autopsije, a zvao se Karel Rokitansky. Te slike unakaženih ljudi iz hitne pomoći i očajnih Australaca koji pod svaku cijenu moraju natočiti gorivo, Miller je pretočio u jedan od najboljih road filmova svih vremena.
Mel Gibson glumi policajaca osvetnika, koji tumara pustahijama, lud je ko struja, što bi se reklo, ali je to jedino normalno u postapokaliptičnom svijetu gdje divljaci kroje pravila i gdje nafta predstavlja život. Max Rockatansky je jedini čovjek koji poput kakvog kauboja u vesternu stoji na putu da budućnost ne pripadne luđacima. Umjesto konja, usamljeni osvetnik je trebao kakvu bijesnu makinu, pa su se kreatori filma odlučili za Ford Falcon XB GT, koji je savršeno odgovarao karakteru glavnog lika. Ford je ovaj model proizvodio samo u Australiji, gdje su na autoputu koristili XC verziju Falcona kao patrolna auta. Taj Maxov ''Sokol'' je bio moćan, sa agresivno proširenom karoserijom, niklovanim dodacima, spojlerima, sa V8 motorom, izvučenim kompresorom koji se uključuje po potrebi, ušmikan da se stopi sa napuštenim kilometrima i kilometrima puta, tako da je Falcon osvojio status ikone. Falcon je po svojoj definiciji presretač, njegov motor razvija 304 konjske snage, sa ubrzanjem od 8,2 sekunde do stotke.
Kad je film završio, Falcon je završio kod mehaničara i glavnog kaskadera vozača, Murraya Smitha, koji ga je uredno registrovao i vozao po Australiji, doduše skinuo mu je onaj kompresor, koje je ionako nije bio u funkciji i služio je kao fora za film. Falcon je nakon toga hodao od gazde do gazde, od muzejskih postavki u Australiji, Engleskoj i SAD-u, da bi na kraju bio stavljen na prodaju... Falcona sigurno ne vozi više Pobješnjeli Max, čovjek kojeg je stvorio briljantni George Miller. On je 1979. snimio taj film za 350 hiljada dolara, a u kinima je zaradio skoro sto miliona. Za Falcona su dali skoro najviše novca, jer, naprimjer, samo je Mel Gibson imao pravo kožno odijelo, dok su ostali policajci nosili jakne od jeftniog skaja. Film je imao, dakle, minimalni budžet, ali priča o ludom osvetniku koji pokušava da zaustavi anarhiju postala je bezvremenska. Jer je Max klasično lice nade i pravde, kao kauboj iz filmova Johna Forda. Samo je umjesto na konju, pravdu ganjao sa svojim Sokolom, Ford Falconom.
Povezane novosti
Fiat 850, ili šta je donijela mudrost?
Ovo je priča o odrastanju u Sarajevu, prvim plivačkim zaveslajima na Makarskoj rivijeri, uzorima koje odlaze i autu koje se pamti.
Vraćam se majci u Bosnu
Moguće posljedice novog vala stečaja u Evropi mogu biti prekidi narudžbi iz BiH, povratak bauštelaca u domovinu i smanjen priliv deviznih doznaka što ih naši ljudi tamo zaposleni šalju rodbini.
Rast i propast
Šta je važnije – ekonomski rast ili zaštita okoliša, pitanje je kojim su se bavili mnogi stručnjaci, a naš saradnik donosi priču o regionalnom pogledu na njega, kao i šta mi u BiH (ne) radimo...