Ne možete ih pobijediti, kopirajte ih: Renault prelazi na kineski kolosijek poslovanja
Renault ubrzava svoju transformaciju s Françoisom Provostom na čelu: nastoji smanjiti troškove, proizvoditi automobile "kineskom brzinom" i ojačati savez s Geelyjem, a sve to bez napuštanja svog evropskog identiteta.
Novi izvršni direktor Renaulta, François Provost, ne želi promijeniti kurs kompanije, već ubrzati njen napredak. Njegov cilj: primijeniti "kinesku brzinu" na razvoj novih modela, smanjiti troškove "za dvocifrene brojke" i ojačati saveze s azijskim partnerima poput Geelyja, a da pritom ne izgubi svoj evropski identitet.
Renault već godinama prolazi kroz transformaciju, ali dolazak Françoisa Provosta na mjesto izvršnog direktora označava prekretnicu. Na predstavljanju novog Clija u Münchenu, francuski direktor je poslao jasnu poruku: neće biti strateškog pomaka, već će doći do povećanja tempa.
"Ne radi se o redizajniranju plana, već o njegovom bržem izvršenju", rekao je. Njegov cilj je jasan: smanjiti troškove proizvodnje za dvocifrene brojke i odgovoriti na sve agresivnije tržište električnih vozila.
Kineska groznica brzine
Provost želi da Renault radi brzinom azijskih giganata. "Nemamo vremena za gubljenje", primijetio je, navodeći primjer koji je već postao interni moto: sljedeći električni Twingo je prešao put od skice do modela spremnog za proizvodnju za samo 21 mjesec, dok je Renaultu ranije trebalo četiri godine.
Ovaj tempo razvoja ne samo da čini razvoj jeftinijim, već i sprečava Renault da zaostane pred kupcima čiji se ukusi mijenjaju velikom brzinom.
Dakle, Renault gleda s velikom pažnjom ka istoku. Saradnja s kineskim koncernom Geely, s kojim dijeli projekt motora Horse Powertrain, bit će intenzivirana. Ideja je dijeliti platforme, tehnologiju i dobavljače kako bi se postigla neophodna efikasnost.
Međutim, Provost insistira na tome da će se modeli namijenjeni Evropi nastaviti da se sastavljaju sa 70 posto lokalno nabavljenih komponenti, prema principu "lokalno za lokalno", tražeći ravnotežu u poslovanju.
Tržišta van Evrope
Iako Stari kontinent ostaje najveće tržište Renaulta, nova mapa puta proširuje njihov opseg. Južna Amerika i Indija su u centru pažnje. Potpuno preuzimanje fabrike u Chennaiju, koju je ranije dijelio s Nissanom, prvi je korak u ekspanziji koja nastoji diverzificirati prihode i smanjiti ovisnost o Evropi, zasićenom i sve konkurentnijem tržištu.
Istovremeno, Provost želi jasnije razlikovati dva glavna brenda grupe. Dacia će i dalje biti jeftinija opcija za masovne potrošače, dok će Renault unaprijediti svoju ponudu s više tehnologije, boljom završnom obradom i naprednim sigurnosnim karakteristikama. Novi Clio, s do 29 asistenata za vožnju, nedavni je primjer ove ambicije.
Automobilska industrija prolazi kroz novo vrijeme: prisilna elektrifikacija, uske marže i kineski rivali koji lansiraju modele tempom koji Evropljani ne mogu pratiti. U tom kontekstu, Renault se odlučio za pragmatičan pristup. Ne radi se o gubitku svog identiteta, već o usvajanju najboljeg od svojih istočnjačkih konkurenata.
"Zakoni u automobilskoj industriji se trenutno mijenjaju. Veličina je manje bitna; tehnologija i brzina postaju važnije", rezimira Provost.
Drugim riječima, ako ne možete pobijediti svoje kineske rivale, pridružite im se ili ih kopirajte.
Povezane novosti

Kraj proizvodnje za Kiju Soul nakon 16 godina
Proizvodnja zanimljivog crossovera Soul završava ovog mjeseca, nakon 16 godina i više od 1,5 miliona prodatih primjeraka na sjevernoameričkom kontinentu.

Škoda BH slavi jubilej – 55.000 prodatih vozila u BiH
Paralelno sa 130. rođendanom češke marke Škoda BH bilježi svoj jubilej - 55.000 prodatih vozila.

Dacia Sandero: Najprodavaniji evropski auto ima novo lice i ozbiljne motore
Druga tura modernizacije za popularne modele Sandero i Sandero Stepway, donosi novo lice brenda i niz tehnoloških unaprjeđenja. Najveća novost biće ugradnja hibrida iz Bigstera i novog jačeg motora s plinskom instalacijom.