Autorski tekstovi

Počinje izgradnja dionice brze ceste Vitez – Nević Polje

Ovo je početak dugog procesa iz kojeg ćemo, nadajmo se, za nekoliko godina dobiti 24,3 kilometra brze ceste na vrlo važnom putnom pravcu. Rok za završetak započete dionice od 4,8 km je 20 mjeseci.

Autor: Darko Omeragić
Foto: www.grad-busovaca.com

Stanovnici srednje Bosne, ali i ''daleke'' Krajine, posebno oni koji iz ovih krajeva putuju ka glavnom gradu Bosne i Hercegovine, konačno su dočekali i to da se obećanja o boljoj cestovnoj infrastrukturi počnu ispunjavati.

Pravo na optimizam iz prve rečenice ovog teksta nam daje svečanost koja je krajem aprila održana u Mostaru gdje su predstavnici Javnog preduzeća Autoceste FBiH i građevinske kompanije Hering iz Širokog Brijega koja će izvoditi radove potpisali ugovor kojim je omogućen početak izgradnje brze ceste Lašva – Nević Polje. Početak je ovo dugog procesa iz kojeg ćemo, nadajmo se, svi izaći sretni i zadovoljni jer će ovaj dio FBiH konačno za nekoliko godina dobiti 24,3 kilometra brze ceste.

Javno preduzeće Autoceste FBiH je kompletnu brzu cestu podijelilo u pet dionica, a prvim ugovorom je predviđena izgradnja LOT-a 5, odnosno dijela brze ceste od petlje Vitez, odnosno izlaza iz poslovne zone do petlje Nević Polje u dužini od 4,8 kilometara. Za ovu namjenu je izdvojeno 74,9 miliona KM sa PDV-om, a rok za kraj radova je 20 mjeseci (godinu i osam mjeseci), što za naše uslove i nije predugo.

Nakon 15 godina

Na početak izgradnje ove brze ceste čekalo se bezmalo 15 godina! Toliko je, dakle, prošlo vremena od trenutka kada je donesena politička odluka o izgradnji brze ceste u ovom dijelu FBiH. Teško je dokučiti prave razloge koji su stopirali raniji početak gradnje, ali se ne možemo oteti utisku da smo ovu brzu cestu mogli izgraditi još davnih dana. A šta je još, osim politike, onemogućilo ovaj scenario? Zvaničan razlog je ''nestabilna ekonomija'' i ''nedostatak zakonskih i urbanističkih preduvjeta'' da se ovo desi. Ovo se može samo čitati kao potpuna nezainteresovanost federalnih vlasti za ovakve i slične projekte u prethodnih dvadesetak godina.

Direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder, koji je uz predstavnika kompanije Hering Marija Bevandu, jedan od potpisnika ugovora za izgradnju LOT-a 5 brze ceste kaže da je trebalo upornosti i odlučnosti aktuelne Uprave ovog preduzeća kako bi se krenulo s ovim projektom.

''Planiramo nastaviti aktivnosti na realizaciji izgradnje brze ceste kako bi se u konačnici povezala zapadna Bosna i Hercegovina, odnosno Bihać, Cazin i Velika Kladuša preko Ključa, Jajca, sa centralnim dijelom na autocestu na Koridoru 5c sa istokom Bosne i Hercegovine, te susjednim državama Srbijom i Crnom Gorom'', rekao Voloder.

A sada malo detaljnije o pomenutom LOT-u 5. Riječ je o dionici na kojoj će biti izgrađena četiri mosta i jedan vijadukt. Na kraju ove kratke dionice će biti izgrađena petlja Nević Polje, a tu će se nalaziti i pristupne rampe za priključak na magistralni put M-16.4 Nević Polje – Bugojno. U opisu projekta piše da je riječ o cesti s karakteristikama brze ceste što znači da će imati po dvije saobraćajne trake u oba smjera (voznu i preticajnu). U sklopu ovog projekta bit će regulisana rijeka Lašva i to na mjestima gdje je u koliziji s trupom ceste.

Javni interes

Brza cesta Lašva – Nević Polje u ukupnoj dužini od oko 25 kilometara je, dakle, proglašena cestom od javnog interesa poodavno. Podijeljena je na pet dionica: Lašva – Kaonik, Kaonik – Selište, Selište – Vitez (petlja Vitez – ulaz u Poslovnu zonu), Poslovna zona Vitez (petlja Vitez – ulaz u Poslovnu zonu – petlja Vitez izlaz iz Poslovne zone) i petlja Vitez (izlaz iz Poslovne zone) – petlja Nević Polje. Za eksproprijaciju na četiri dionice je zaduženo JP Autoceste FBiH, dok je posao eksproprijacije na jednoj dionici u nadležnosti JP Ceste FBiH.

Brza cesta Lašva – Travnik – Jajce, odnosno magistralna cesta kako je svih ovih godina kategorizovana, jedna od najopterećenijih saobraćajnica uopće u Bosni i Hercegovini otkako se broji saobraćaj u našoj zemlji, a to je počelo davne 1954. godine. Prema podacima iz 2015. godine na osnovu istraživanja Instituta za saobraćajnice Građevinskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu prosječan broj vozila koji se dnevno kreću, recimo, dionicom Nević Polje – Kaonik je 12.315, a dionicom Turbe – Nević Polje 14.741. Samo dionicom Turbe – Nević Polje u najopterećenijim (ljetnim) mjesecima mjesečno prođe više od 500.000 vozila. Sve to znači da je velika vjerovatnoća da će na toliki promet biti i saobraćajnih nesreća s poginulim i povrijeđenim, te da je zaista potrebno da se ova cesta modernizuje, te time spriječe najteže posljedice, ali i da se saobraćaj ubrza kako bi se i ekonomija unaprijedila.

Uz sami potpis na ugovor kojim je omogućena gradnja prve od pet dionica brze ceste kroz srednju Bosnu bitna je i informacija iz Vlade FBiH koja je objavljena tri dana nakon potpisivanja pomenutog ugovora. Prema toj informaciji, Vlada je donijela odluku o kapitalnim transferima za javna preduzeća u iznosu od 147,3 miliona KM od čega je za gradnju brze ceste Lašva – Travnik – Jajce, dionica Nević Polje – Turbe u dužini od 10,8 kilometara planirano 24,4 miliona KM (projektovanje, eksproprijacija, građevinski radovi i nadzor), te za brzu cestu Lašva – Nević Polje 34,7 miliona KM (eksproprijacija, građevinski radovi i nadzor).

BIHAMK

Povezane novosti

Vraćam se majci u Bosnu

Vraćam se majci u Bosnu

Moguće posljedice novog vala stečaja u Evropi mogu biti prekidi narudžbi iz BiH, povratak bauštelaca u domovinu i smanjen priliv deviznih doznaka što ih naši ljudi tamo zaposleni šalju rodbini.

Rast i propast

Rast i propast

Šta je važnije – ekonomski rast ili zaštita okoliša, pitanje je kojim su se bavili mnogi stručnjaci, a naš saradnik donosi priču o regionalnom pogledu na njega, kao i šta mi u BiH (ne) radimo...

Možda bi vas zanimalo