Ovog proljeća probeharala je i domaća ekonomija. Nakon uspješnog poslovanja u prva tri mjeseca ove godine (o čemu svjedoče izjave nekolicine uglednih domaćih i inostranih privrednika), april je u našu još uvijek sumornu ekonomsku stvarnost donio novi optimizam.
Tokom četvrtog mjeseca ove godine u pogon je ušlo nekoliko fabrika, tvornica i proizvodnih industrijskih objekata, otvoreni su novi trgovački centri, zaposleni novi radnici, ugovorene nove investicije. Tokovi kapitala, domaćeg i stranog kreću se u pozitivnom smjeru unatoč postpandemijskom šoku i problemima uzrokovanim agresijom Rusije na Ukrajinu. Stranci ne odustaju od Bosne i Hercegovine, a domaći vlasnici kapitala ulažu u razvoj vlastitih biznisa, duboko uvjereni u moguć oporavak i brži rast nacionalne ekonomije. Rečeno potkrepljujemo sljedećim činjenicama:
Federacija BiH u martu je smanjila nezaposlenost i taj trend u ovom času nije upitan. Biznismen Ante Vidačak je preuzeo Soko – bravarstvo i limarstvo; Bingo investirao u novu farmu pilića, a Igman otvorio novu proizvodnu liniju i zaposlio više od 370 radnica i radnika; otvoren je tržni centar Vujević u Vitezu; Kovgiko iz Živinica kupio proizvođača kečapa "NAPCO BEDS"; njemački MAHLE investira u najveću fabriku u auto-industriji u BiH, Elektroprivreda BiH formirala novo preduzeće; dogovoreno zajedničko ulaganje njemačkog i poljskog kapitala u tvornicu obuće u Novom Travniku; zapošljavanjem 180 novih radnica i radnika Transcom nastavlja širenje u Bosni i Hercegovini; u Bratuncu otvorena nova tvornica municije; Vlasenica ulaže 13 miliona KM u razvoj ski-centra Igrišta, itd.
Nakon izvjesnog zatišja, pažnja vlasti i poslovnih ljudi ponovo je usmjerena na rad i razvoj poslovno-industrijskih zona kao svojevrsnog porodilišta malih i srednjih preduzeća. Novac za to veoma transparentno i ovog proljeća stiže iz Evropske banke za obnovu i razvoj, kantonalnih i entitetskih budžeta a investira se širom Bosne i Hercegovine. Atraktivne za započinjanje biznisa, razvoj djelatnosti, proizvodnju malih serija, dijelova i gotovih proizvoda one u većini lokalnih zajednica postaju mjesto novog zapošljavanja i razmišljanja o budućnosti. Ne samo u poslovnom smislu.
Povezane novosti

Žuta linija
Sarajevo je ovih dana pomalo u znaku glamura, a naš saradnik se osvrće na moguća poboljšanja u saobraćaju, od pozitivnih iskustava iz Helsinkija i Beča, do rigoroznije kontrole ko sve vozi iza žute linije...

Dionica Vranduk – Ponirak bi u prometu mogla biti do kraja juna 2026.
Riječ je o poddionici dugoj 5,1 kilometar za čiju gradnju je ugovor potpisan 15. maja 2019. godine

Carinski sporazumi i autoindustrija: Da li jedino Kina zna u kojem pravcu vozi?
U sjeni aktuelnih pregovora i dogovora, kao i interpretacija o tome ko je na gubitku, skreće se pažnja sa zajedničke realne prijetnje automobilskim industrijama i Japana, EU i SAD. Naravno, riječ je o Kini, čiji proizvođači kvalitetom sustižu konkurenciju.