Ovog proljeća probeharala je i domaća ekonomija. Nakon uspješnog poslovanja u prva tri mjeseca ove godine (o čemu svjedoče izjave nekolicine uglednih domaćih i inostranih privrednika), april je u našu još uvijek sumornu ekonomsku stvarnost donio novi optimizam.
Tokom četvrtog mjeseca ove godine u pogon je ušlo nekoliko fabrika, tvornica i proizvodnih industrijskih objekata, otvoreni su novi trgovački centri, zaposleni novi radnici, ugovorene nove investicije. Tokovi kapitala, domaćeg i stranog kreću se u pozitivnom smjeru unatoč postpandemijskom šoku i problemima uzrokovanim agresijom Rusije na Ukrajinu. Stranci ne odustaju od Bosne i Hercegovine, a domaći vlasnici kapitala ulažu u razvoj vlastitih biznisa, duboko uvjereni u moguć oporavak i brži rast nacionalne ekonomije. Rečeno potkrepljujemo sljedećim činjenicama:
Federacija BiH u martu je smanjila nezaposlenost i taj trend u ovom času nije upitan. Biznismen Ante Vidačak je preuzeo Soko – bravarstvo i limarstvo; Bingo investirao u novu farmu pilića, a Igman otvorio novu proizvodnu liniju i zaposlio više od 370 radnica i radnika; otvoren je tržni centar Vujević u Vitezu; Kovgiko iz Živinica kupio proizvođača kečapa "NAPCO BEDS"; njemački MAHLE investira u najveću fabriku u auto-industriji u BiH, Elektroprivreda BiH formirala novo preduzeće; dogovoreno zajedničko ulaganje njemačkog i poljskog kapitala u tvornicu obuće u Novom Travniku; zapošljavanjem 180 novih radnica i radnika Transcom nastavlja širenje u Bosni i Hercegovini; u Bratuncu otvorena nova tvornica municije; Vlasenica ulaže 13 miliona KM u razvoj ski-centra Igrišta, itd.
Nakon izvjesnog zatišja, pažnja vlasti i poslovnih ljudi ponovo je usmjerena na rad i razvoj poslovno-industrijskih zona kao svojevrsnog porodilišta malih i srednjih preduzeća. Novac za to veoma transparentno i ovog proljeća stiže iz Evropske banke za obnovu i razvoj, kantonalnih i entitetskih budžeta a investira se širom Bosne i Hercegovine. Atraktivne za započinjanje biznisa, razvoj djelatnosti, proizvodnju malih serija, dijelova i gotovih proizvoda one u većini lokalnih zajednica postaju mjesto novog zapošljavanja i razmišljanja o budućnosti. Ne samo u poslovnom smislu.
Povezane novosti

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina
Od Jesenica do Žiline je 657 kilometara i na karti stoji da se ima voziti šest sati i četrdeset i četiri minuta. Pokojni Dragan Vladić je nas četvoricu dovezao za nešto više od četiri sata. U Audiju Q7, u kojem smo imali osjećaj da se vozimo u avionu.

Poznati automobili: Peugeot 406 vozi sretne ljude
Dvojica taksista, jedan pravi (iz Sarajeva), a drugi filmski (iz Marseja). Jedan auto i jedna priča o tome kako mali pobjeđuju velike i zbog kojih vrijedi živjeti.

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!
Situacija u sezoni je takva iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Operativni centar BiHAMK-a je zatrpan pozivima sa upitima o dužini čekanja na Izačiću, vozači prate slike sa nadzornih kamera na granici, ali gužve jednostavno nije moguće izbjeći.