Mali, ali značajan korak za izgradnju tunela Prenj
Evropska unija izdvojila je 3,5 miliona eura za pripremu provedbe projekta Ovčari – Tunel Prenj – Mostar sjever. Ova dionica autoceste će biti duga oko 35 kilometara, ali njen najveći, najteži i najskuplji dio će biti tunel Prenj, dužine 10,5 km.
Tri i po miliona eura za projekat izgradnje tunela Prenj je mala, ali ne i nebitna svota novca za najveći infrastrukturni objekat koji će, nadajmo se, za pet-šest ili sedam godina krasiti autocestu na Koridoru 5c kroz Bosnu i Hercegovinu.
Toliko je Evropska unija, preko Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) prije nekoliko dana izdvojila za pripremu provedbe projekta Ovčari – Tunel Prenj – Mostar sjever, što su svojim potpisima ovjerili direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić i direktorica EBRD-a za BiH Manuela Naessl. Pomenuta dionica autoceste biće duga oko 35 kilometara, ali njen najveći, najteži i najskuplji dio će biti ogromni tunel Prenj koji će kroz tu hercegovačku planinu prolaziti u dužini od 10,5 kilometara. Svaki početak je težak, pa je tako i s ovim tunelom. Ali da bi svaki početak bio lakši važna je dobra priprema. Upravo to je rekao Stefano Ellero, šef Odjela za saradnju u Uredu EU u BiH koji je svjedočio potpisivanju ovog ugovora:
''Tunel Prenj je jedan od najambicioznijih i tehnički najizazovnijih infrastrukturnih segmenata autoceste na Koridoru 5c zbog neravnog terena i geoloških uslova. Bespovratna sredstva EU za koja je danas potpisan ugovor obuhvatit će početne, najvažnije faze koje vode do potpisivanja ugovora, mobilizacije izvođača radova i predaje gradilišta. Finansijska podrška koju pokazuje EU i evropske banke ističe našu posvećenost brzom praćenju završetka izgradnje Koridora 5c i olakšavanje regionalne integracije BiH'', naglasio je Ellero.
EBRD je uz nas
Dakle, neće BiH, ali ni region ostati saobraćajne crne rupe u Evropi kada se jednog skorog dana nađemo pred samim ulaskom u Evropsku uniju. Cilj Evropske unije je jasan – BiH mora imati kvalitetne ceste i njima povezane gradove u našoj zemlji, ali i kvalitetne ceste koje dovode i odvode iz naše zemlje turiste i privlače investitore. Koliko god nam se činili da se autocesta na Koridoru 5c sporo gradi, ovaj projekat je jedan od rijetkih koji napreduje iz dana u dan i oko kojeg nema spora među bh. političarima.
EBRD će stati svojim novcem i iza same gradnje tunela Prenj koja neće koštati manje od 400 miliona eura. Nešto je tome rekla i direktorica EBRD-a za BiH Manuela Naessl: ''Drago nam je što je EU još jednom pokazala svoju podršku finansiranju ključnih projekata u BiH, a posebno Koridora 5c kroz ovaj grant za tehničku pomoć. Ovaj nesumnjivo ključni infrastrukturni projekat dovest će do značajnih svakodnevnih koristi za sve ljude i preduzeća širom zemlje smanjujući vrijeme putovanja i olakšavajući trgovinu s ključnim izvoznim tržištima'', kazala je Naessl, a onda i objasnila koliki je značaj ovog granta:
''Grant će pomoći našem klijentu u brzoj pripremi projekta Ovčari – tunel Prenj –Mostar sjever, koji će zauzvrat omogućiti finansijerima projekta da ulože svoja sredstva i počnu provedbu/gradnju.''
Od tunela do tunela
Dionica autoceste od Ovčara do Mostara sjever će biti duga 35 kilometara, od čega se oko 11 kilometara odnosi na tunel, 10 kilometara od petlje Ovčari kod Konjica do ulaza u tunel i 14 kilometara od tunela do mostarske sjeverne petlje. Priprema za izgradnju tunela Prenj počela je još prije devet godina, rečeno je, između ostalog, tokom prošlogodišnjeg skupa pod nazivom ''Tunelogradnja u BiH – Koridor 5c'', koji je održan u Sarajevu. Na ovom skupu inžinjeri su tražili odgovore koji će im pomoći prilikom projektovanja ovog objekta koji će pomoći da se put između Sarajeva i Mostara skrati za 30 kilometara. Tokom gradnje i nakon nje ostaće impozantne brojke koje se već sada naziru. Na primjer, njegova cijena koja će biti visoka, ali opet niža od cijene koju bismo morali platiti da smo se odlučili za gradnju zaobilaznica. Na njegovom projektovanju će raditi tim od 50 stručnjaka koji već sada znaju da će voda na koju će naići biti jedan od krupnijih problema. Zanimljiv je podatak da će na 325 kilometara autoceste na Koridoru 5c kroz našu zemlju, od Save do Ploča biti izgrađeni tuneli ukupne dužine od oko 60 kilometara. Do sada ih je izgrađeno u ukupnoj dužini od oko 13 kilometara. A ako ovome dodamo i željezničku infrastrukturu, BiH će imati tunele ukupne dužine oko 100 kilometara. Samo na autocesti A1 će se nalaziti čak 51 tunel.
Povezane novosti
Fiat 850, ili šta je donijela mudrost?
Ovo je priča o odrastanju u Sarajevu, prvim plivačkim zaveslajima na Makarskoj rivijeri, uzorima koje odlaze i autu koje se pamti.
Vraćam se majci u Bosnu
Moguće posljedice novog vala stečaja u Evropi mogu biti prekidi narudžbi iz BiH, povratak bauštelaca u domovinu i smanjen priliv deviznih doznaka što ih naši ljudi tamo zaposleni šalju rodbini.
Rast i propast
Šta je važnije – ekonomski rast ili zaštita okoliša, pitanje je kojim su se bavili mnogi stručnjaci, a naš saradnik donosi priču o regionalnom pogledu na njega, kao i šta mi u BiH (ne) radimo...