Ova godina, to je sasvim izvjesno, nažalost, biće obilježena jednim neslavnim rekordom, a to je onaj po broju saobraćajnih nesreća s poginulim i povrijeđenim motociklistima! Ne pamtim da su takve nesreće u proteklim desetljećima bile učestale kao ovog ljeta, kada gotovo svakodnevno svjedočimo o tragičnom ishodu brze i neprilagođene vožnje motornih dvotočkaša magistralnim cestama i gradskim ulicama. Akteri su uglavnom mlađi vozači! Učinkovitu reakciju da se to smanji ili zaustavi još niko ne poduzima, a katkad se čini da je to nemoguća misija.
Bilo je apela i treba da ih bude u formi poziva na smanjenje brzine, povećanje opreznosti i posebno izbjegavanje preticanja što je najčešći uzrok nesreća zabilježenih tokom proteklih mjeseci. Treba pojačati kontrolu vozača i postaviti dodatnu signalizaciju s ciljem upozorenja na oprez i zaštitu vlastitog života.
Znam da motociklisti idu na živce vozačima automobila, no to ne bi trebalo da im bude povod za reakciju koja bi mogla da dodatno ugrožava njihovu sigurnost, ali i vožnju motora koji ih ometa, plaši i – pretiče. Učinkovita bi mogla biti i dodatna medijska kampanja s pozivom motociklistima da čuvaju vlastiti život. U tu svrhu trebalo bi koristiti fotografije i video klipove snimljene na mjestima minulih udesa u Hadžićima, Maglaju, Konjicu, Počitelju... Ti prizori lede krv u žilama!
Briga o bezbjednosti prometa ne popušta. Dokaz za to je nedavno saopštena vijest o namjeri da se dopunama i izmjenama propisa pooštre pravila kretanja svatovskih, navijačkih i drugih kolona automobila koje često izazivaju nered na gradskim ulicama i ozbiljno ugrožavaju život svih drugih učesnika u saobraćaju. Taj posao treba ubrzati i okončati prije jeseni i vremena povećanog broja svadbi i sličnih slavlja.
Pažnje vrijedna je i inicijativa tuzlanskog gradonačelnika da se propišu nova pravila za vožnju električnih romobila u cilju povećanja sigurnosti građana – pješaka! Najavljeno je da će u njima biti tačno popisano u kojim ulicama i u koje doba dana se romobil može voziti a da ne ugrožava bezbjednost ostalih građana na ulici. Sve upućuje na to da će pristup ovim dvotočkašima na glavni gradski trg i u pješačkoj zoni biti zabranjen!
Na koncu i ovo: Nakon što je prošle godine NLB banka uvela plaćanja parkinga s pomoću kreditne kartice, predsjednica Uprave te banke sa zadovoljstvom je konstatirala da su iskustva i efekti te usluge izvanredni i da će u narednom periodu nastaviti s njenim širenjem i poboljšanjem. Tako upotreba metalnih novčanica u saobraćaju biće smanjena na minimum, sve do dana kada više neće biti ni potrebne.
Povezane novosti

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina
Od Jesenica do Žiline je 657 kilometara i na karti stoji da se ima voziti šest sati i četrdeset i četiri minuta. Pokojni Dragan Vladić je nas četvoricu dovezao za nešto više od četiri sata. U Audiju Q7, u kojem smo imali osjećaj da se vozimo u avionu.

Poznati automobili: Peugeot 406 vozi sretne ljude
Dvojica taksista, jedan pravi (iz Sarajeva), a drugi filmski (iz Marseja). Jedan auto i jedna priča o tome kako mali pobjeđuju velike i zbog kojih vrijedi živjeti.

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!
Situacija u sezoni je takva iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Operativni centar BiHAMK-a je zatrpan pozivima sa upitima o dužini čekanja na Izačiću, vozači prate slike sa nadzornih kamera na granici, ali gužve jednostavno nije moguće izbjeći.