Ova godina, to je sasvim izvjesno, nažalost, biće obilježena jednim neslavnim rekordom, a to je onaj po broju saobraćajnih nesreća s poginulim i povrijeđenim motociklistima! Ne pamtim da su takve nesreće u proteklim desetljećima bile učestale kao ovog ljeta, kada gotovo svakodnevno svjedočimo o tragičnom ishodu brze i neprilagođene vožnje motornih dvotočkaša magistralnim cestama i gradskim ulicama. Akteri su uglavnom mlađi vozači! Učinkovitu reakciju da se to smanji ili zaustavi još niko ne poduzima, a katkad se čini da je to nemoguća misija.
Bilo je apela i treba da ih bude u formi poziva na smanjenje brzine, povećanje opreznosti i posebno izbjegavanje preticanja što je najčešći uzrok nesreća zabilježenih tokom proteklih mjeseci. Treba pojačati kontrolu vozača i postaviti dodatnu signalizaciju s ciljem upozorenja na oprez i zaštitu vlastitog života.
Znam da motociklisti idu na živce vozačima automobila, no to ne bi trebalo da im bude povod za reakciju koja bi mogla da dodatno ugrožava njihovu sigurnost, ali i vožnju motora koji ih ometa, plaši i – pretiče. Učinkovita bi mogla biti i dodatna medijska kampanja s pozivom motociklistima da čuvaju vlastiti život. U tu svrhu trebalo bi koristiti fotografije i video klipove snimljene na mjestima minulih udesa u Hadžićima, Maglaju, Konjicu, Počitelju... Ti prizori lede krv u žilama!
Briga o bezbjednosti prometa ne popušta. Dokaz za to je nedavno saopštena vijest o namjeri da se dopunama i izmjenama propisa pooštre pravila kretanja svatovskih, navijačkih i drugih kolona automobila koje često izazivaju nered na gradskim ulicama i ozbiljno ugrožavaju život svih drugih učesnika u saobraćaju. Taj posao treba ubrzati i okončati prije jeseni i vremena povećanog broja svadbi i sličnih slavlja.
Pažnje vrijedna je i inicijativa tuzlanskog gradonačelnika da se propišu nova pravila za vožnju električnih romobila u cilju povećanja sigurnosti građana – pješaka! Najavljeno je da će u njima biti tačno popisano u kojim ulicama i u koje doba dana se romobil može voziti a da ne ugrožava bezbjednost ostalih građana na ulici. Sve upućuje na to da će pristup ovim dvotočkašima na glavni gradski trg i u pješačkoj zoni biti zabranjen!
Na koncu i ovo: Nakon što je prošle godine NLB banka uvela plaćanja parkinga s pomoću kreditne kartice, predsjednica Uprave te banke sa zadovoljstvom je konstatirala da su iskustva i efekti te usluge izvanredni i da će u narednom periodu nastaviti s njenim širenjem i poboljšanjem. Tako upotreba metalnih novčanica u saobraćaju biće smanjena na minimum, sve do dana kada više neće biti ni potrebne.
Povezane novosti
Sarajevo: gastronomska avantura koja osvaja na prvi zalogaj
Sarajevo je grad u kojem se tradicija i moderni ritam života susreću upravo za stolom. Za sve koji dolaze iz Londona – ili bilo kojeg drugog grada – Sarajevo nudi gastronomiju koja se pamti.
Od Pajera do Ernst Happela: Falco, bečki buntovnik i teren za besmrtnost
Jedna ikona, jedan automobil, jedan stadion i jedna utakmica vode nas u Beč. Tamo gdje nesavršenstva postanu legende, ali tek kada se utakmica završi.
Život i grad: musliman i socijalist na čelu New Yorka
Zohran Mamdani je probudio nadu. Države su promjenljiva kategorija. A grad je nukleus života. New York sada opet ima šansu da povede svjetski trend. U osamdesetim bio je potreban jedan radio i jedna velika pobuna.