Pred polijetanje aviona kompanije AirMalta na letu Malta – Beč u Airbasu A320 došlo je do neuobičajene gužve i sudara putnika koji su se tuknuli glavama, gazili po nogama, udarali u ručni prtljag, a poneko i u otvorena vratanca pretinaca iznad sjedišta. Bilo je tu male djece i starijih osoba i onih što u ovakvim slučajevima imaju svoj gard: neće nikom da se pomaknu već čekaju da to učini drugi. Sve se dogodilo nakon što je – vidjevši da svi putnici ne mogu brzo ući u letjelicu koristeći samo prednji ulaz – tehničko osoblje otvorilo i onaj na kraju repa. Ispostavit će se da je u toj gužvi među onima što su koristili stražnji ulaz bilo mnogo putnika čija su sjedišta u prednjem dijelu aviona, a mjesta onih što su ulazili sprijeda, po nesreći, bilo je ozada. Na uskom prolazu između sjedišta, njihov sudar se praktično nije mogao izbjeći, posebno ne s putnicima koji su nosili ruksak na leđima i dodatni prtljag u rukama. Gungula srećom nije dugo trajala.
Krcat putnicima avion je ipak na vrijeme krenuo ka pisti. Na letu dugom oko dva sata izgaženim, načepljenim, iznerviranim, izbezumljenim putnicima pri tom nije ponuđena ni čaša vode, ni obična bombona. Nekad davno stjuardese su putnicima dijelile bombone savjetujući ih da će žvačući imati manje problema sa pritiskom u ušima. Svojevremeno se u avionu moglo nešto popiti i prezalogajiti bez plaćanja. Smanjujući troškove putovanja, avio kompanije više ne čašćavaju pa su na ovom letu stjuardese samo provozale kolica sa kozmetikom, skupim pićem, luksuznim suvenirima namijenjenim za prodaju. U spomenutom avionu ovog puta nikom nije bilo do toga.
Narednih mjeseci, na aerodromima, u avionima, na željezničkim i autobusnim stanicama, u vozovima i drumskim krstaricama namijenjenim za prevoz putnika, biće sve više gužve. Naravno i neugodnih situacija kao što je ova iz malteškog Airbusa koja je ovdje opisana kao neka vrsta upozorenja da putovanje može biti ugodno samo pod uslovom dobre organizacije, pune koncentracije, prijeko potrebnog strpljenja, a kadkad i snalažljivosti. Ne samo u avionu nego i na cesti, u vozu, na brodu...
Nihad Uk
Kad je već riječ o avionima, aerodromima, putovanjima ima potrebe osvrnuti se i na sjajnu ideju zabilježenu na panelu ''Vizija Kantona Sarajevo'', na kojem je glavni govornik bio novi kantonalni premijer Nihad Uk. Jedan od učesnika tog događaja predložio mu je da se pred zgradom Međunarodnog aerodroma Sarajevo (konačno dograđenog i rekonstruisanog) postavi veliko obavještenje o cijenama taksi usluga u glavnom gradu Bosne i Hercegovine i broj telefona na koji se može prijaviti prevara. Taksisti sa ovdašnjeg štanda vožnju prema gradu (najčešće bez uključenja taksimetra), naplaćuju po višestruko većim cijenama kako za putnike tako i njihov prtljag. Narodski rečeno – oderu ga! To traje ne godinama nego decenijama i s pravom služi kao primjer kojeg vlast (inspekcija, policija, udruženje taksista) nije u stanju da iskorijeni. Ako mladi premijer to uspije, valja mu skinuti kapu!
Povezane novosti

Rat carinama: Mogu li se automobilima brojati krvna zrnca?
Nakon što su SAD uvele carine Kanadi, pa ih povukle, pa uvele carine i drugim državama, pa i njih zamrznule, pa pojačale carine za Kinu, stručnjaci su pokušali izračunati koliko bi mogli koštati automobili u Americi ako na snazi ostanu povećane carine.

Žikina Mečka čačka nedjelju
Žikin Mercedes bio je moćan auto. Njega su voljeli gastarbajteri i povratak u domovinu u jednoj takvoj Mečki bio je simbol da se uspjelo, sa sve popratnim manirima skorojevića i wannabe snobova, dok je Milan bio mirni lektor, s profesorskim Spačekom.

Mic po mic do Evrope
Kad se u državi kakva je naša bremenita političkim, sudskim, sigurnosnim i drugim ''opasnim'' pitanjima dogodi da vlast uradi ono što joj je posao, a njeni organi to prihvate jednoglasno, svaki put bi na Marindvoru trebalo organizirati vatromet.