Unatoč činjenici da su informacione tehnologije smanjile potrebu susretanja i direktnog komuniciranja, a povećale mogućnost predstavljanja, reklamiranja i promovisanja, sajmovi kao tradicionalni oblik okupljanja i dalje su popularni. Potvrđuje to i veliko interesiranje domaćih i stranih kompanija za učešće na brojnim sajmovima koji održavaju krajem ljeta i početkom jeseni. Organizatori privrednih sajmova u Zenici, Tešnju, Gradačcu, Sarajevu, Brčkom, Bihaću, Banja Luci... zadovoljni su brojem domaćih i stranih izlagača koji će se predstaviti poslovnim partnerima i posjetiocima i najavom široke palete proizvoda i usluga namijenjenih tržištu.
Većina ih tvrdi da će izlagača ove godine biti više nego lani. Na sajmovima se u novije vrijeme ne razgovara samo o tome ko će kome šta prodati, odnosno kupiti već i o mogućnostima zajedničkog poslovanja, proizvodnje, izlaska na druga tržišta, investiranja. Po tome su posebno poznati sajmovi u Tešnju, Gradačcu i Zenici na kojem je do sada potpisano 300 poslovnih ugovora..
Lokalne zajednice se s posebnim izazovom predstavljaju na sajmovima koristeći mogućnost da zainteresiranim privrednicima i investitorima prezentiraju svoje potencijale i administrativnu efikasnost u davanju potrebnih saglasnosti itd. Kompanijama s njihovog područja koje teško mogu izdvojiti novac za ovu vrstu predstavljanja omogućeno je da to učine na zajedničkom štandu.
S tom namjerom na ovogodišnjem sajmu ZEPS u Zenici pojavit će se Opština Zavidovići. Ovom prilikom predstavit će novu privrednu zonu u Vozući sa 19 parcela na 10 hektara zemljišta na koje će se kako je najavljeno ovim povodom među prvima useliti jedna strana i dvije domaće kompanije.
Dok obilazi sajamske štandove običan posjetilac nerijetko stiče utisak da privrednici na sajmovima uglavnom ispijaju kafe nazdravljaju i ponešto zameze. Toga je sve manje. Sadašnji biznismeni se trude da za vrijeme kratkog boravka na sajmu urade što više: učestvuju na nekom stručnom sastanku, pogledaju pokoju mašinu ili proizvod, dogovore poseban sastanak itd. Ako za tim postoji potreba ozbiljniji sastanak s partnerima održe u nekom od obližnjih ugostiteljskih objekata. A tamo na stolu osim čaša, tanjira i posuda s kulinarskim đakonijama zna biti blok, olovka, papir na kojem, kao poslovni zadatak, ostaju zabilježeni detalji razgovora, preuzete obaveze. I to je svojevrsna draž naših sajmova!
Povezane novosti

Motorne saonice Knez: Grunfov san
U duhu legendarnog stripa Alan Ford, kroz priču o Marku Knezu i njegovim motornim saonicama, Ahmed Burić oživljava duh zanesenjaka. Između muzeja, snijega i snova, piše o ljudima koji su vjerovali da svijet mogu promijeniti – makar i propelerom na suhom.

Hrana bez mana
Zdrava hrana je uvjet za zdrav život baš kao i čist zrak, nezagađena voda i tlo. O tome pojedinačno ili organizirano svako mora da vodi računa. Nažalost u praksi je to drugačije.

Žuti Porsche za Roberta Redforda
Ako bi neko auto trebalo simbolizirati Redforda, to mora biti Porsche. Jer je to bio pravi laf koji je znao put kojim je trebalo ići. Brz, precizan i neuhvatljiv. Plemenito divlji bio je Žuti. Pobjegao je u planine Utaha i pronašao novi svijet.