Autorski tekstovi

Brisanje crne tačke

Naš saradnik donosi dobre vijesti sa puta koji povezuje Sarajevo i Tuzlu – kod Đurđevika je popravljena magistrala, a razgovara se o rekonstrukciji željezničke pruge Podlugovi – Vareš, pa i o ideji da se ova pruga spoji sa Tuzlom i dalje sa Beogradom.

Autor: Hajdar Arifagić

Bilo je zadovoljstvo nedavno biti u salonu Inter Auta u Tuzli na promociji Audijevog ljepotana, E-tron GT-a, čija je tehnologija revolucionarna a performanse zadivljujuće. No put u Tuzlu rezultirao je još jednim gotovo neočekivanim iznenađenjem: saznanjem o uspješnoj rekonstrukciji magistralnog puta M-18 od Đurđevika do Živinica, o kojoj mediji u proteklih nekoliko mjeseci nisu previše izvještavali. Uglavnom, sve se bukvalno svodilo na samo jednu rečenicu: ''U toku su radovi na putu od Đurđevika do Živinica''. Onaj ko u to vrijeme nije vozio ovim dijelom BiH nije mogao saznati ko, šta i kako tamo radi. A evo šta je urađeno: kolovozna traka je rekonstruisana, prostrt je novi sloj kvalitetnijeg asfalta, djelimično asfaltirana i ograđena staza za pješake, obezbijeđen prostor za zaustavljanje autobusa (ranije su putnike primali i ispuštali direktno na kolovoznu traku), uređene su bankine, regulisana odvodnja padavina. Ukratko: izbrisana je povelika crna tačka jer se na ovom izuzetno frekventnom dijelu magistrale koja povezuje Tuzlu i Sarajevo. Ovdje se u svako doba godine događao veliki broj nezgoda i nesreća (nerijetko i sa smrtnim ishodom), izazvanih ne samo nepažnjom vozača nego i lošim stanjem saobraćajnice, koju, uz sve to, presijeca na desetine poprečnih puteva. Sada će tih nesreća sasvim sigurno biti mnogo manje.

Raduje i činjenica da ni tokom minulog dijela zime aktivnosti investitora i putara na putu M-18 praktično nisu prestajali. Nekoliko ekipa geometara i trasera uredno je sakupljalo podatke o terenu za nove investicije koje će sa izgradnjom brze ceste putovanje između Tuzle i Sarajeva učiniti bezbjednijim, kraćim i bržim, dakako i prijatnijim, posebno na novim dijelovima koji će prolaziti kroz do sada neviđenu ljepotu okolnih krajolika.

Još jedna putna saobraćajnica plijeni pažnju. To je regionalna cesta R-444 Podlugovi – Vareš, na kojoj već više od 30 godina nije urađeno ništa osim krpljenja rupa na asfaltu i uklanjanja ostataka povremenih odrona. Potpuno dotrajao asfaltni sloj, veliki broj oštrih i nepreglednih zavoja, signalizacija ukazuje na potrebu njene hitne rekonstrukcije. Umjesto očekivane vijesti da će konačno i ova regionalna saobraćajnica ući u investicioni plan Vlade Federacije i Zeničko-dobojskog kantona, odnosno Cesta Federacije BiH, glasno se razgovara o sveobuhvatnoj rekonstrukciji željezničke pruge Podlugovi – Vareš. Za ovaj projekat je posebno zainteresovan strani investitor koji je dobio koncesiju za eksploataciju ovdašnjeg rudnog bogatstva. Ruda će se dakle prevoziti vozom, a ne šleperima što je ekonomski prihvatljivije a za odvijanje cestovnog prometa bezbjednije. 

Spomenuta pruga dio je željezničkog koridora Sarajevo – Vareš – Banovići – Tuzla – Beograd, o kojem se razgovara već nekoliko godina. Njime bi putovanje vozom od Sarajeva do Tuzle trajalo jedan sat, a do Beograda malo više od tri sata. U tom slučaju za vlasnike putničkih automobila bilo bi idealno da svoje vozilo ''popnu'' na auto voz jer će za njih to biti udobnije, brže i nadati se ne previše skupo. A kada stignu u veliki grad, biće horni da ponovo ''uskoče'' u svoj automobil i saobraćajni haos koji je tamo neizbježan.

BIHAMK

Povezane novosti

Moj prvi auto

Moj prvi auto

Danas ako se vozite od naselja Masline pa do Stoca, možda sretnete tog sivomaslinastog Golfa, napravljenog u Wolfsburgu 1987. godine. I dalje ga tom rutom vozi moj Stari, rođen 50 godina prije Dvojke koja kao i prije poput vjernog druga nikad ne izdaje.

Upravljanje otpadom kao domaća zadaća

Upravljanje otpadom kao domaća zadaća

Ove godine lokalne vlasti i komunalna privreda konačno će započeti konkretne aktivnosti na projektu održivog upravljanja komunalnim otpadom snažno podržanim od Svjetske banke.

Možda bi vas zanimalo