Autorski tekstovi

Bosanci na Hungaroringu

Velika nagrada Mađarske je spektakl i nama iz Bosne i Hercegovine najbliža staza F1. Ekskluzivno za BIHAMK magazin Maida Husović je zabilježila priču o nezaboravnom iskustvu male, ali odabrane ekipe iz Sarajeva koja je bila na kultnom Hungaroringu!

Autor: Maida Husović

Velika nagrada Mađarske je spektakl i nama iz Bosne i Hercegovine najbliža staza F1. Ekskluzivno za BIHAMK magazin Maida Husović je zabilježila priču o nezaboravnom iskustvu male, ali odabrane ekipe iz Sarajeva koja je bila na kultnom Hungaroringu.

Ko bi rekao da ću najtopliji mjesec u godini umjesto na moru provesti na užarenom asfaltu gledajući bolide, te navijajući iz sveg srca? Ja sigurno ne bih...  

U Budimpeštu smo stigli u četvrtak, malo prije podneva. Put od Sarajeva je prošao odlično - za svega šest sati vožnje, došli smo u glavni grad Mađarske. Smjestili smo se u apartman, koji smo jedva uspjeli rezervisati još u martu. Imali smo sreće što smo imali dobre organizatore puta, naše Belmu i Bakira. Apartman je u neposrednoj blizini Vaci ulice, te autobuskih i metro stanica (što će se u narednim danima ispostaviti jako bitnim). Ipak, prvi dan smo na stazu išli autom – velika greška u startu.

Otkud na stazi F1

Puni euforije, spremili smo se i odmah zaputili na Hungaroring – čuvenu stazu Formule 1 u Budimpešti! Otkud mi tu? Ideja za ovo putovanje se javila još u februaru, sasvim iznenadno, kada smo i kupili karte. Muški članovi ekipe su veliki ljubitelji, a mi, članice ekipe, putovanja ne odbijamo. Kupili smo dvije karte – Public Pit Walk koja omogućava ulazak na stazu u četvrtak i General Admission koja vrijedi za zvanični program (petak, subota i nedjelja). Cijena Public Pit Walk karte je bila 25 EUR, a General Admission, karta za vikend, je bila 99 EUR. Zahvaljujući prvoj karti, ovaj, do jučer meni strani, sport postaje izuzetno zanimljiv! 

Karta za Public Pit Walk omogućava ulaz i šetnju po stazi, ulazak na tribine uz fantastičan pogled na garaže, dolazak pred garažu svakog tima Formule 1, dok gledamo sastavljanje bolida od strane ekipa, vježbanje pit stopa, upoznavanje sa vozačima... HAAS, Red Bull, Ferrari, Mercedes, McLaren, Aston Martin... A onda i Verstappen, Sainz, Leclerc, Hamilton! A uz malo sreće dobili smo i potpis Micka Schumachera, nasljednika čuvenog Michaela i velikog prijatelja naše domovine.

Utisak prvog dana – ogromna masa ljudi, ujedno i velikih zaljubljenika Formule, te odlična atmosfera, adrenalin na ON!

Osvanuo je petak, vrijeme je za prvi dan trkaćeg vikenda. Cure su taj dan provele obilazeći predivne znamenitosti prijestolnice Mađarske (o tome drugom prilikom), dok su momci uživali gledajući slobodne treninge Formule 1, 2, 3, te ženske serije Formule. U međuvremenu su bili u potrazi za dobrim mjestom odakle u narednim danima možemo vidjeti ključne krivine, ravninu i start, budući da mjesto nije zagrantovano sa General Admission kartom. Kada se na jednom mjestu nalazi preko 300.000 ljudi, pronalazak i čuvanje dobre pozicije je zaista ključna stvar. Četrnaesta krivina je naša!

Subota je rezervisana za treći trening i kvalifikacije. Sedam je sati ujutro, idemo na metro, zatim voz, a onda i organizovani autobus i što bi Mađari rekli: megerkezütnk! Kačketi kupljeni, dio ekipe u narandžastom, dio u crvenom kao znak podrške našim favoritima, Maxu Verstappenu, odnosno Ferrariju. Zastave spremne, stigli na naše super mjesto, euforija se osjeti u zraku – ma kvalifikacije mogu početi! Ali ono na šta nismo bili sasvim spremni jeste enormna količina padavina. Kabanice i kišobrani nisu pomogli, kiša je neprestano padala dva sata još od prije trećeg treninga... ali, mi smo i mokri do kože i dalje, naravno, čuvali mjesto. Neiskustvo nas je odalo, a posljedice su nas sačekale u Sarajevu. Par sati poslije smo se malo osušili i ugrijali, te kvalifikacije pregledali odmah uz stazu, blizu 11. krivine. Kraj Q3 totalno neočekivan, Russel je prvi, a naš favorit Verstappen čak na desetom mjestu. Ipak, optimizma ne nedostaje. Kakav dan za pamćenje je bio iza nas!  

Dan utrke 

U nedjelju na stazu dolazimo sedam sati prije glavne utrke. Mjesto se naravno ne smije izgubiti. Ovaj put igramo pametnije – rezervne presvlake su spremne. Ispred nas rijeka ljudi narandžaste boje, uz povike Verstappenovog imena. Priključujemo im se i mi. Ipak, danas je mnogo više gledaoca, a to znači da je naše mjesto izgubljeno. Srećom, sama staza je prirodni amfiteatar, te smo nedugo zatim našli i bolje, skoro pa idealno mjesto. Sa naše pozicije, vidjeli smo kompletan treći sektor, te dijelove prvog i drugog (ono što je jako bitno – birajte mjesto odakle se vidi veliki ekran, inače utrka nije ni blizu zanimljiva). 

Sat je otkucao 15:00h, utrka počinje! Za razliku od gledanja na malim ekranima, gledanje Formule uživo je dosta haotičnije i dinamičnije. Gromoglasna eksplozija bolida na startu izaziva jezu i pruža unikatan osjećaj. Ispred nas je bilo 70 krugova, svaki naredni zanimljiviji od prethodnog. U trenutku kada mislimo da je trka dostigla vrhunac, Max Verstappen uradi 360 za raju, i još jednom dokaže zašto je majstor svog zanata. Odnosi još jednu pobjedu u nizu i povećava svoju prednost u borbi za titulu na velikih 80 poena. Svakako treba spomenuti i pohvaliti i druge vozače, naročito Russella i Leclerca, koji opet ispašta zbog loše taktike svoga tima, na veliku žalost navijača Ferrarija iz naše grupe. 

Fantastični dan završava gromoglasnim navijanjem Red Bullovih fanova, ali i vijorenjem naše zastave na stazi Hungaroringa.

Iza nas je iskustvo života za koje smatram da svaki ljubitelj bilo kojeg sporta treba proći barem jednom. Mi se na Formulu zasigurno vraćamo, idući put šaljemo pozdrave sa neke nove staze. 

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

F1 na putu povratka u Afriku

F1 na putu povratka u Afriku

Nakon 30 godina odsustva, menadžment Formule 1 pregovara oko povratka na afrički kontinent i legendarnu stazu Kyalami u Južnoafričkoj Republici.

F1 – Zbogom ili doviđenja, Monako

F1 – Zbogom ili doviđenja, Monako

Automobili za Veliku nagradu Monaka jure ulicama Monte Karla još od 1929. Sve se dramatično mijenja, i nakon najdosadnije utrke koju smo gledali ove sezone, mnogi s pravom postavljaju pitanje da li ova kultna ulična staza treba ostati u kalendaru F1?

Možda bi vas zanimalo