U padu prodaje novih automobila u februaru, električni modeli porasli za 26 posto
Prodaja novih automobila u Evropi zabilježila je pad u februaru, pokazuju novi podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA). Istovremeno, prodaja električnih automobila porasla je za više od 26 posto.
Evropljani su u februaru kupili 963.540 novih automobila, prema novim podacima ACEA-e. Ovaj broj uključuje prodaju na tržištim EU, EFTA i Velika Britanija. U poređenju sa istim periodom 2024. godine, prodaja novih automobila pala je za 3,1 posto.
Najprodavaniji automobili bili su oni s hibridnim sklopovima. Naime, u februaru je prodato 340.264 primjeraka, što predstavlja povećanje od 18,3 posto u odnosu na februar 2024. godine. Slijede automobili s benzinskim motorima, prodati u 271.210 primjeraka, odnosno 23,6 posto manje nego prošle godine.
Najveći rast zabilježen je kod električnih automobila. U drugom mjesecu ove godine Evropljani su kupili 164.646 takvih automobila, što je rezultiralo povećanjem od 26,1 posto u odnosu na februar 2024. godine. S druge strane, najveći pad zabilježen je kod automobila s dizel motorima. Naime, prodat je samo 84.751 automobil, što znači pad od 28,3 posto.
Konačno, dolaze automobili sa plug-in hibridnim motorima (PHEV), sa 72.545 prodanih jedinica. Broj je skoro identičan onom iz februara 2024. godine.
Nakon prva dva mjeseca Evropljani su registrovali 1.959.580 novih automobila, odnosno 2,6 posto manje nego u istom periodu prošle godine. Ponovo su hibridni automobili bili najprodavaniji sa 687.709 jedinica (+17,6%), a slijede ih benzinci sa 562.513 prodanih jedinica (-21,9%).
Električni automobili prodani su u 330.584 jedinica u prva dva mjeseca, što je rezultiralo povećanjem od 31,4% u odnosu na isti period 2024. Vozila s dizel motorima prodana su u 172.758 jedinica (-27,5%), a sa PHEV motorima u 148.156 jedinica (-34,4%).
Što se tiče proizvođača, Volkswagen grupacija vodi na rang listi. U prva dva mjeseca njemačka grupacija je prodala 525.346 novih automobila, odnosno 4,3 posto više nego u istom periodu 2024. Na drugom mjestu je Stellantis, sa 310.091 prodanim vozilom u prva dva mjeseca uz pad od 16,1 odsto. Podijum upotpunjuje Grupa Renault, sa 205.005 novih vozila prodatih u prva dva mjeseca i odličnim rastom od 8,2 posto.
Povezane novosti
Great Wall Motor: Još jedan kineski brend želi osvojiti Evropu
Kineski proizvođač automobila Great Wall Motor (GWM) najavljuje proširenje poslovanja u Evropi uz novi strateški pristup, sličan onom koji Chery provodi sa svojim brendovima Jaecoo i Omoda.
Nova Mazda6e osvojila maksimalnih pet zvjezdica na testu sigurnosti
Japanska limuzina ostvarila je najbolje rezultate u procjeni sigurnosti odraslih i djece, zatim izvrsne performanse AEB sistema u zaštiti biciklista i motociklista, te je pozitivno ocijenjena u pogledu sistema kontrole putnika.
Plug-in hibridi opet u nevolji, električni automobili preuzimaju primat
Dani plug-in hibrida (PHEV) su praktično odbrojani. Proizvođači napuštaju ovu tehnologiju čak i prije nego što to zatraži Evropska unija, a proces je već u punom jeku.