Vijesti

Subaru Crosstrek – Temeljiti redizajn i novo ime

Japanski proizvođač automobila Subaru predstavio je treću generaciju svog crossovera, koji nosi trendovski naziv Crosstrek, dok će dosadašnji naziv XV nestati. Prodaja starta iduće godine.

Autor: BIHAMK

Dok traje Sajam automobila u Detroitu, Subaru je odlučio da svoj novitet ipak predstavi u svojoj matičnoj zemlji. Otkriveni crossover pod nazivom Crosstrek će zamijeniti postojeći model koji smo poznavali kao XV u periodu 2012 - 2022. Međutim, iako je riječ  o novoj generaciji s temeljitim redizajnom, radi se uglavnom o promjeni imena. Koncept je ostao isti, a Crosstrek svoju osnovu dijeli sa novom generacijom Subaru Impreze, koja je do sada bila predstavljena u obliku sportske WRX limuzine i Levorg karavana. (ili WRX karavan, zavisno od tržišta). Šta možemo očekivati ​​od novog Crosstreka?

Treća generacija modela ostala je na SGP (Subaru Global Platform) platformi svog prethodnika, na kojoj su izvršene djelimične modifikacije kako bi se omogućila udobnija vožnja. Neka rješenja su preuzeta iz spomenutih modela WRX i Levorg, pa se Crosstrek sada može pohvaliti čvršćom karoserijom i manjim stepenom vibracija na unutrašnjost. Što se tiče dizajna, to je prije svega evolucijska promjena, pa model jasno prati prethodne dvije generacije.

Dimenzionalno, Crosstrek je vrlo sličan postojećem modelu XV. Mjeri 4.480 mm u dužinu (+ 15 mm), 1.800 mm u širinu (nepromijenjeno) i 1.580 mm u visinu (-35 mm). Međuosovinsko rastojanje je produženo za 5 mm na finalnih 2.670 mm. S druge strane, došlo je do smanjenja udaljenosti od tla, te novi klirens mjeri 200 mm umjesto nekadašnjih 220 mm. Težina automobila trebala bi ostati ista kao i do sada, odnosno oko 1.600 kg. Međutim, postoji mogućnost da Subaru na evropskoj specifikaciji ostavi stari klirens.

Izgled unutrašnjosti nije veliko iznenađenje, jer je baziran na spomenutim Subaru srodnicima. Najveća razlika u odnosu na prethodnu generaciju je ugradnja većeg, 11,6-inčnog infotainment ekrana osjetljivog na dodir, koji je orijentisan okomito. Time je nestao dodatni displej na vrhu centralne konzole.

Subaru je takođe modificirao učvršćivanje prednjih sjedišta, čije su šine sada pričvršćene direktno za karoseriju, što bi trebalo da poboljša prigušivanje vibracija, smanji neželjeno pomjeranje sjedišta i, kao rezultat, donese veću udobnost sjedenja. Tome bi također trebala pomoći redizajnirana sjedišta, fokusirana na ispravan položaj karlice pri sjedenju. Osim toga, poboljšan je i električni servo upravljač, a oprema uključuje novu verziju EyeSight sigurnosne tehnologije.

Budući da je predstavljena samo japanska specifikacija za sada se govori samo o jednom motoru, odnosno o hibridu, koji koristi elektromotor e-Boxer i dvolitarski motor sa unutrašnjim sagorjevanjem sa direktnim ubrizgavanjem. Korišteni prenos je kontinuirano varijabilni CVT nazvan Lineartronic.

Novi Subaru Crosstrek ući će na domaće japansko tržište tokom 2023. godine. Japanski proizvođač još nije precizirao kada ga možemo očekivati u Evropi, niti s kojim pogonskim jedinicama ili opremom će biti dostupan.

 

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.

Možda bi vas zanimalo