Dok traje Sajam automobila u Detroitu, Subaru je odlučio da svoj novitet ipak predstavi u svojoj matičnoj zemlji. Otkriveni crossover pod nazivom Crosstrek će zamijeniti postojeći model koji smo poznavali kao XV u periodu 2012 - 2022. Međutim, iako je riječ o novoj generaciji s temeljitim redizajnom, radi se uglavnom o promjeni imena. Koncept je ostao isti, a Crosstrek svoju osnovu dijeli sa novom generacijom Subaru Impreze, koja je do sada bila predstavljena u obliku sportske WRX limuzine i Levorg karavana. (ili WRX karavan, zavisno od tržišta). Šta možemo očekivati od novog Crosstreka?
Treća generacija modela ostala je na SGP (Subaru Global Platform) platformi svog prethodnika, na kojoj su izvršene djelimične modifikacije kako bi se omogućila udobnija vožnja. Neka rješenja su preuzeta iz spomenutih modela WRX i Levorg, pa se Crosstrek sada može pohvaliti čvršćom karoserijom i manjim stepenom vibracija na unutrašnjost. Što se tiče dizajna, to je prije svega evolucijska promjena, pa model jasno prati prethodne dvije generacije.
Dimenzionalno, Crosstrek je vrlo sličan postojećem modelu XV. Mjeri 4.480 mm u dužinu (+ 15 mm), 1.800 mm u širinu (nepromijenjeno) i 1.580 mm u visinu (-35 mm). Međuosovinsko rastojanje je produženo za 5 mm na finalnih 2.670 mm. S druge strane, došlo je do smanjenja udaljenosti od tla, te novi klirens mjeri 200 mm umjesto nekadašnjih 220 mm. Težina automobila trebala bi ostati ista kao i do sada, odnosno oko 1.600 kg. Međutim, postoji mogućnost da Subaru na evropskoj specifikaciji ostavi stari klirens.
Izgled unutrašnjosti nije veliko iznenađenje, jer je baziran na spomenutim Subaru srodnicima. Najveća razlika u odnosu na prethodnu generaciju je ugradnja većeg, 11,6-inčnog infotainment ekrana osjetljivog na dodir, koji je orijentisan okomito. Time je nestao dodatni displej na vrhu centralne konzole.
Subaru je takođe modificirao učvršćivanje prednjih sjedišta, čije su šine sada pričvršćene direktno za karoseriju, što bi trebalo da poboljša prigušivanje vibracija, smanji neželjeno pomjeranje sjedišta i, kao rezultat, donese veću udobnost sjedenja. Tome bi također trebala pomoći redizajnirana sjedišta, fokusirana na ispravan položaj karlice pri sjedenju. Osim toga, poboljšan je i električni servo upravljač, a oprema uključuje novu verziju EyeSight sigurnosne tehnologije.
Budući da je predstavljena samo japanska specifikacija za sada se govori samo o jednom motoru, odnosno o hibridu, koji koristi elektromotor e-Boxer i dvolitarski motor sa unutrašnjim sagorjevanjem sa direktnim ubrizgavanjem. Korišteni prenos je kontinuirano varijabilni CVT nazvan Lineartronic.
Novi Subaru Crosstrek ući će na domaće japansko tržište tokom 2023. godine. Japanski proizvođač još nije precizirao kada ga možemo očekivati u Evropi, niti s kojim pogonskim jedinicama ili opremom će biti dostupan.
Povezane novosti
Četvrta generacija Citroena C3 zvanično na bh. tržištu
Prepoznatljiv po svom modernom dizajnu, osmišljen je za sve vozače koji cijene pouzdanost, udobnost i inovativna rješenja, novi C3 je pravo osvježenje na bh. tržištu. Najveće osvježenje je cijena ispod 30.000 KM za osnovni model.
BYD proizveo 10 miliona elektrifikovanih automobila u 20 godina
Kineski gigant BYD zvanično je objavio da je dostigao impresivnu brojku od 10 miliona proizvedenih elektrifikovanih automobila. Ova prekretnica stiže gotovo 30 godina nakon osnivanja kompanije i skoro 20 godina nakon debija njihovog prvog modela.
Volkswagen i Rivian započinju partnerstvo vrijedno 5,8 milijardi dolara
Njemački gigant VW i američki proizvođač električnih vozila Rivian službeno su započeli zajedničko partnerstvo, uz povećanje Volksvagenovih ulaganja. Očekuje se da će prvi automobili proizvedeni u sklopu ovog partnerstva biti lansirani 2027. godine.