Prije 30 godina debitovala je Škoda Felicia, model koji se sklapao i u Vogošći
Prvi Škodin model razvijen u partnerstvu s Volkswagenom nastao je prije tačno tri decenije. Škoda Felicia je bila nasljednica modela Favorit, a ostat će zabilježeno da se montirala u Vogošći i da se prodavala po ulaznoj cijeni ispod 10.000 maraka.
Česi su na oduševljenje domaćih medija u oktobru 1994. lansirali model koji je označio početak nove ere za Škodu. Riječ je naravno o Feliciji, prvom modelu razvijenom u partnerstvu s njemačkim divom Volkswagenom, tri godine nakon što je Škoda postala dio njemačkog koncerna.
Kao tipični primjerak subkompaktne klase, Felica je hrabro zamijenila zastarjeli model Favorit, koji i mi dobro pamtimo na našim prostorima, a Favorit je ujedno bio posljednji model koji je nastao tokom komunističkog perioda. Dizajn Felicije je očekivano bio blizak Favoritu, mada su dimenzije novajlije bile očekivano veće. Naime, Felicia je bila 40 milimetara duža i 15 milimetara šira od Favorita, ali i dalje značajno ispod četiri metra dužine.
Po pitanju pogona, Felica je u početku naslijedila arhaični karburatorski 1,3-litarski motor s 54 KS i nešto kasnije blago modernizovani 1,3 MPI benzinac sa 68 konja snage. Već 1995. godine počeo se ugrađivati snažniji 1,6-litarski benzinac sa 75 KS, koji je dobavljao Volkswagen, a koji se ugrađivao u Golfa 2. Šlag na tortu bio je atmosferski 1,9-litarski Volkswagenov dizel motor sa 64 KS, koji je bio favorizirani izbor bh. vozača zbog robusnosti i ekonomičnosti.
Felicia je u startu bila dostupna samo kao hatchback s pet vrata, ali već polovinom 1995. godine dodana je i praktična Combi varijanta. Iste godine Škoda je također uvela u asortiman komercijalne varijante: Pick-up i Van plus.
S razvojem tehnologije, Felicia je bila prvi model marke koji je bio opremljen sistemima kao što su: ABS, četiri zračna jastuka, servo upravljač, klima uređaj, putni računar, grijanje sjedišta. Najluksuzniji modeli su imali električne podizače prozora, električne retrovizore i kožom presvučena sjedišta.
Početkom 1998. Škoda je redizajnirala Feliciju, a to osvježenje je bilo fokusirano na novu prednju masku i farove po uzoru na veću Octaviju. S većim branicima osvježena Felicia je produžena za 28 milimetara (32 milimetra u slučaju Combi varijante), a uključene su i nove opcije opreme, kao i nove boje. Unutrašnjost je manje-više ostala ista, a najočiglednija razlika bilo je kolo upravljača s logotipom marke u koloru.
U istorijskim zapisima ostat će zapisano da se Škoda Felicia se proizvodila između 1994. i 2001. godine. Nakon nepunih osam godina proizvodnje, s proizvodnih traka, uključujući i TAS-ov pogon u Vogošći gdje se vršio najjednostavniji oblik po principima SKD montaže, sišlo je više od 1,4 miliona automobila.
Kao jedan od omiljenijih modela domaćih vozača, kojih i danas ima na bh. cestama, ostat će upamćeno da je Felicia bila jedan od ključnih automobila koji je motorizovao poslijeratnu Bosnu i Hercegovinu. Ulazni model u varijanti 1.3 LX je koštao ispod 10.000 tadašnjih maraka. Njen nasljednik je Fabia.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.