Porsche u 2023. isporučio 10.000 automobila više nego godinu prije
Kompanija Porsche zabilježiila je rast u fiskalnoj 2023. godini i ostvarila blagi porast u isporukama u odnosu na 2022. Kultna 911-ka zabilježila je najveći procentualni rast, dok je Cayenne volumenski ostao najprodavaniji model.
Proizvođač sportskih automobila isporučio je ukupno 320.221 automobil u proteklih 12 mjeseci. S obzirom da je 2022. zaključena sa malo manje od 310.000 primjeraka, to je tri posto više. “Čak i u vremenima globalne ekonomske neizvjesnosti, naš brend ostaje poželjan i ekskluzivan“, kaže Detlev von Platen, član Izvršnog odbora za prodaju i marketing u Porsche AG. “Prošle godine smo posebno imali koristi od Porscheove vrlo uravnotežene pozicije u najvećim prodajnim regijama. Nastavit ćemo optimizirati ovu harmoničnu tržišnu distribuciju.”
Rast u svim regijama, osim u Kini
U Evropi (bez Njemačke), Porsche je prošle godine isporučio 70.229 automobila. Ovo je 12 posto više nego 2022. Na domaćem tržištu, 32.430 kupaca je preuzelo nove automobile, što je povećanje od 10 posto. Sjeverna Amerika je zabilježila 86.059 isporuka (+9 posto), što je čini najvećim prodajnim regionom za Porsche u 2023. U Kini su kupcima predati ključevi za 79.283 automobila, što je pad od 15 odsto. Pad je ovdje uglavnom bio posljedica tekuće teške ekonomske situacije u regionu.
Kultna 911-ka je jedan od najpopularnijih modela
Porsche 911 zabilježio je najveći rast rast isporuka od svih modela u 2023. godini, s povećanjem od čak 24 posto. Ključeve 911-ke preuzelo je 50.146 kupaca širom svijeta. Taycan je također ostvario dvocifreni rast, sa 40.629 kupaca koji su preuzeli svoj novi automobil (+17 posto).
Model sa najvećim brojem isporuka bio je Cayenne. Primjerci popularnog SUV-a isporučeni su za 87.553 kupaca prošle godine (-8 odsto). Pad u odnosu na 2022. može se objasniti promjenom modela – uključujući postepeno lansiranje nove generacije širom svijeta od lansiranja na tržište u aprilu, kao i ažuriranje softvera za hibridne modele. Porsche Macan je isporučen ka 87.355 kupaca i time je ostao na nivou iz prethodne godine. U posljednjoj godini svog životnog ciklusa, odlazeća generacija Panamere zabilježila je 34.020 isporuka. Nova generacija luksuzne limuzine, koja je svoju premijeru imala u novembru, biće dostupna kupcima od 2024. godine. Modeli 718 Boxster i 718 Cayman ostvarili su 20.518 isporuka (+13 posto).
Kina postaje izazov
Gledajući unaprijed u 2024., von Platen očekuje godinu izazova: “Postavljamo temelje za budućnost i ažuriramo četiri od šest modela – to je više lansiranja proizvoda s postepenim implementacijama nego ikada prije u jednoj godini.” Član odbora za prodaju i marketing takođe očekuje da će tržišni uslovi u Kini ostati izazovni. “Zbog toga je važno da nastavimo s balansiranjem naše strukture prodaje i jačanjem naših prekomorskih regija, posebno na tržištima ASEAN-a. U 2024. ćemo se više nego ikada fokusirati na rast orijentisan na vrijednost i stabilan nivo prodaje.”
Povezane novosti

Toyota Aygo X redizajn: Gradski šarmer je postao najmanji hibridni model brenda
Najmanji model japanskog brenda na evropskom tržištu je optički osvježen, ali je veća novost hibridni motor ispod prednjeg poklopca. Uz novi izgled i novi pogonski sklop, Aygo X se sada nudi i s novom linijom opreme GR Sport.

Slavlje u Minhenu, BMW proizveo tri miliona elektrificiranih automobila
Bavarski proizvođač automobila objavio je da je dostigao veliku proizvodnu prekretnicu. U Minhenu je proizveden 3-milioniti elektrificirani automobil.

Volvo pod pritiskom: Najavljeno otpuštanje 3.000 radnika
Švedski proizvođač automobila najavio je da će otpustiti 3.000 zaposlenih u okviru plana restrukturiranja koji ima za cilj smanjenje troškova za oko 1,6 milijardi eura.