Bosna i Hercegovina je dobila novih 6.9 kilometara autoceste. Svečanu vrpcu, ispred tunela Ivan, presjekli su predsjednica Evropske komisije Ursula von der Leyen i predsjedavajući Vijeća ministara Bosne i Hercegovine Zoran Tegeltija. Podsjećamo da je vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Tarčin – ulaz u tunel Ivan iznosila 66.584.028,92 eura bez PDV-a, a finansirano je sredstvima Evropske investicijske banke (EIB) i bespovratnim sredstvima EU koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF) od 11,7 miliona eura.
Tunel Ivan je dvocijevni tunel sa po dvije trake i prolazi kroz planinski prelaz Ivan-Sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1721,50 m, dok je lijeva tunelska cijev duga 1761,50 m i pozicioniran je ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17. Nadmorska visina na ovoj lokaciji je u rasponu od 500 do 1.020 m, a maksimalna visina nadsloja iznad tunelske konstrukcije iznosi oko 200 m. Vrijednost izgradnje tunela Ivan iznosi 57.628.570,37 eura bez PDV-a.
Trasa prelazi i mostom Raštelica 1 na suprotno padinu. Most prelazi preko magistralne ceste M17 i rijeke Kalašnice. Most ima 13 raspona. Nakon lijevog odmorišta lociran je most M2 – Raštalica 2 (L=589 m), koji premoštava magistralnu cestu i širu dolinu, tako da ovaj most ima 19 raspona. Bitno je napomenuti da je na ovom mjestu magistralna cesta u usponu, sa tri trake (traka za spora vozila). Desno odmorište zajedno sa uključnim i isključnim rampama locirano je na prostoru skoro od mosta M2 pa sve do ulaska u tunel Ivan. Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom prometnicom spaja sa magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice, do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina.
Od 30. oktobra ponovo je počela naplata na čitavoj dionici – od naplatne kućice Sarajevo Zapad pa sve do Bradine. Tako cijena za ovu dionicu za I klasu automobila, iznosi: 3,50 KM. Za II klasu, cijena je 7 KM, za klasu III – 10,50 KM, a za klasu IV, cijena je: 14 KM.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.