Bosna i Hercegovina je dobila novih 6.9 kilometara autoceste. Svečanu vrpcu, ispred tunela Ivan, presjekli su predsjednica Evropske komisije Ursula von der Leyen i predsjedavajući Vijeća ministara Bosne i Hercegovine Zoran Tegeltija. Podsjećamo da je vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Tarčin – ulaz u tunel Ivan iznosila 66.584.028,92 eura bez PDV-a, a finansirano je sredstvima Evropske investicijske banke (EIB) i bespovratnim sredstvima EU koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF) od 11,7 miliona eura.
Tunel Ivan je dvocijevni tunel sa po dvije trake i prolazi kroz planinski prelaz Ivan-Sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1721,50 m, dok je lijeva tunelska cijev duga 1761,50 m i pozicioniran je ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17. Nadmorska visina na ovoj lokaciji je u rasponu od 500 do 1.020 m, a maksimalna visina nadsloja iznad tunelske konstrukcije iznosi oko 200 m. Vrijednost izgradnje tunela Ivan iznosi 57.628.570,37 eura bez PDV-a.
Trasa prelazi i mostom Raštelica 1 na suprotno padinu. Most prelazi preko magistralne ceste M17 i rijeke Kalašnice. Most ima 13 raspona. Nakon lijevog odmorišta lociran je most M2 – Raštalica 2 (L=589 m), koji premoštava magistralnu cestu i širu dolinu, tako da ovaj most ima 19 raspona. Bitno je napomenuti da je na ovom mjestu magistralna cesta u usponu, sa tri trake (traka za spora vozila). Desno odmorište zajedno sa uključnim i isključnim rampama locirano je na prostoru skoro od mosta M2 pa sve do ulaska u tunel Ivan. Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom prometnicom spaja sa magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice, do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina.
Od 30. oktobra ponovo je počela naplata na čitavoj dionici – od naplatne kućice Sarajevo Zapad pa sve do Bradine. Tako cijena za ovu dionicu za I klasu automobila, iznosi: 3,50 KM. Za II klasu, cijena je 7 KM, za klasu III – 10,50 KM, a za klasu IV, cijena je: 14 KM.
Povezane novosti

Najpouzdaniji automobilski brendovi na svijetu: Japanci i dalje dominiraju
Svake godine organizacija Consumer Reports objavljuje listu proizvođača automobila rangiranih prema pouzdanosti. Očekivano, japanski brendovi ponovo zauzimaju vrh, dok je najbolje rangirani evropski proizvođač tek na sedmom mjestu.

Vraća se kultna Lancia Fulvia
Lancia Fulvia bi mogla biti oživljena u bliskoj budućnosti. Stellantis, grupa čiji je Lancia dio, prijavila je prije nekoliko dana Kancelariji Evropske unije za intelektualnu svojinu novi žig sa imenom slavnog modela.

Toyota prodala više od šest miliona elektrifikovanih vozila u Evropi
Rekordi su tu da se ruše, a jubileji da se slave. Najveći svjetski proizvođač automobila Toyota obilježava novu prekretnicu i ruši prodajni rekord na evropskom tržištu. Od 1997. godine prodato je oko šest miliona elektrifikovanih vozila, uglavnom hibrida.