Pet najgorih imena automobila svih vremena
Odabrati pravo ime za novi model definitivno nije lak zadatak. Neki su proizvođači automobila uboli iz prve i smislili sjajna imena koja su postala legendarna, dok su drugi podbacili. Ovo je lista od pet najgorih imena automobila svih vremena.
Kad su se prvi automobili pojavili, odabir privlačnog imena nije bio nešto o čemu su se proizvođači previše brinuli. Vozila su u početku dobivala samo naziv marke, koji se obično vezao za osnivača kompanije. Zatim, kako su se počele pojavljivati novije verzije, dodavan je dodatni naziv kako bi se lakše razlikovali od drugih modela.
Raniji nazivi modela bili su prilično jednostavni, odražavajući očite stvari kao što je iteracija dizajna (numeričkim ili abecednim redom), zapremina motora automobila ili tip karoserije. No, kako su marketinške strategije postajale sve složenije, mnogo je više pažnje i kreativnosti uloženo u odabir privlačnog imena.
To je dovelo do legendarnih pločica s imenom kao što su Mustang, Viper, Diablo, Golf ili Corolla koje odlično odražavaju karakter automobila. Međutim, neki su brendovi napravili loše odluke koje se mogu usporediti s davanjem imena muškom djetetu kao što je Adolf.
Mazda Laputa
Iako su odgovorni za neke od najboljih automobila ikada napravljenih, japanski proizvođači neporaženi su prvaci loših imena automobila. Doduše, u zadnju deceniju Kinezi su postali pravi hit s nazivima modela.
Laputu je pokretao trocilindraš od 658 ccm, dostupan kao klasični atmosferac ili turbak. Ovaj model započeo je život ustvari kao Suzuki Kei, što nije bilo najkreativnije ime modela, ali onda se pojavila Mazda. Kroz partnerstvo između dviju kompanija, Mazdi je bilo dopušteno prodavati identičan model koji je nastavio proizvoditi Suzuki. Jedina stvar koju su morali napraviti je promijeniti bedževe i odabrati drugo ime.
Ljudi zaduženi za ovaj zadatak očito nisu bili među stotinama miliona koji tečno govore španski, pa su odabrali ime koje se doslovno prevodi kao "prostitutka" ako se nakon prva dva slova stavi razmak. Na kraju, Mazdi to nije smetalo i nastavila je prodavati Laputu u Japanu ni manje ni više nego sedam godina.
Studebaker Dictator
Najstariji model na ovom popisu predstavljen je prije gotovo jednog vijeka, tačnije 1927. godine. Studebaker, sada nepostojeći proizvođač automobila sa sjedištem u South Bendu (Indiana), počeo je rebrendirati svoje modele sredinom 1920-ih, a jedan od tadašnjig modela imao je prilično kontroverzan naziv - Dictator. Ovo je ime navodno odabrano, jer je marka željela plasirati automobil kao model koji diktira standarde u pogledu udobnosti i pouzdanosti.
U početku nije bilo puno Amerikanaca koji su imali problema s tim, budući da pojam ''diktator'' nije bio tako široko korišten kao danas. Jedini čovjek kojeg su u SAD-u nazivali diktatorom bio je Benito Mussolini, no on se u novinama nije prečesto spominjao. Međutim, stvari su se dramatično promijenile nekoliko godina kasnije, kada je Hitler došao na vlast u Njemačkoj, a diktator je često bio spominjan u lošem kontekstu. Studebaker je 1938. bio prisiljen odustati od imena, a model koji ga je naslijedio zvao se mnogo jednostavnije - Champion.
AMC Gremlin
Još jedan automobil koji je razvio američki proizvođač koji više ne postoji. Gremlin je pušten u proizvodnju 1970. godine s ciljem razvoja sve popularnijeg subkompaktnog segmenta.
AMC je reklamirao automobil kao ''sladak i drugačiji'', što je očito bio uspjeh. Automobil je bio neupitno drugačiji, ali ''sladak'' je posljednja riječ kojom bi ga mogli opisati, jer izgleda kao crtež automobila koja djeca najčešće crtaju.
Da stvar bude nedvojbeno gora, AMC ga je odlučio nazvati ''Gremlin'', što doslovno znači imaginarno biće koje je odgovorno za mehanički ili električni kvar. Poslije se pojavio i popularni film po istom nazivu, a svi koji su ga gledali znaju kakvog vraga Gremlin predstavlja. Uprkos propustu s nazivom Gremlin se prilično dobro prodavao. Čak štaviše, iz ugla jednog evropskog proizvođača u vrijeme naftne krize V6 motor ispod Gremlinove dugačke haube činio se dodatnim promašajem, ali to su jednostavno bili američki standardi.
Renault Le Car
Otkriven od strane francuskog proizvođača 1971. godine i prodavan na svim većim evropskim tržištima, ovaj sićušni automobil bio je poznat kao Renault 5. Ne puno više od ekonomičnog vozila za prevoz putnika u vrijeme izlaska na tržište, Petica je bila je iznimno uspješna na Starom kontinentu.
Također je poslužila kao baza za jedan od prvih cestovnih trkača - Renault 5 Turbo, koji je bio čisto ludilo od auta sa centralno postavljenim motorom i pogonom na zadnje točkove razvijen da homologira R5 za reli.
Njegova popularnost i snažna prodaja u Evropi potaknuli su Renault da izveze R5 u Sjevernu Ameriku, gdje je imao oko 250 prodajnih mjesta. Međutim, marketinški tim smatrao je da bi drugačije ime bilo privlačnije od broja 5 i na kraju su ga nazvali Le Car. Turbo verzija nikad se nije prodavala u Sjevernoj Americi, ali i da jeste, zapitali bi li se da li bi ga Renault nazvao Le Car Turbo ili Le Turbo Car.
Neinspirativno ime je nastalo čudnim kombinovanjem francuske riječi za "the" (le) s engleskom riječi "car". Ne samo da zvuči nadmeno, već je i nekako gramatički netačno, jer je određeni član koji ide uz imenicu "auto" (voiture na francuskom) je "la", a ne "le".
Subaru BRAT
Još jedan Japanac našao se na ovoj listi. Subaru BRAT razvijen je 1977., ali je bio usmjeren na sjevernoameričko tržište, gdje se takmičio s drugim pick-up modelima izvedenim iz putničkih automobila poput legendi kao što su Chevy El Camino ili Ford Ranchero.
Sa standardnim pogonom na sve točkove i višim razmakom od tla, bio je praktičniji od svojih konkurenata, ali njegovo je ime bilo daleko manje impresivno. Za razliku od Mazdine očite greške, Subaru ga je prvobitno namjeravao nazvati Bi-drive Recreational All-terrain Transporter, ali budući da je naziv bio predugačak, odlučili su koristiti akronim i tako je nastao BRAT.
Ipak, budući da je razvijen za Sjevernu Ameriku, neko je trebao provjeriti ovu riječ, jer se ''Brat'' koristi za opisivanje djeteta koje se loše ponaša, odnosno - derište. To se nikada nije dogodilo, a iako se druga generacija prodavala u drugim dijelovima svijeta pod drugim imenima kao što su Brumby, Shifter, MV ili Pickup, naziv BRAT je ostao u Sjevernoj Americi, pa čak i u Velikoj Britaniji.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.