Sa više od 1,3 miliona prodatih primjeraka, 127-ica je držala poziciju najprodavanijeg Seat modela svih vremena sve do dolaska modela Ibiza, koja nakon pet generacija još uvijek drži ovu titulu zapečaćenom sa više od 6 miliona prodatih primjeraka. Ove godine, pola vijeka nakon lansiranja modela 127, ova dva modela, mjerila u svojim epohama u pogledu tehnologije, dizajna i bezbjednosti, po prvi put su zajedno izašla na cestu.
Dva modela koja ne mogu biti više različita – kontrastna veličina, ravne linije naspram zaobljenih oblika, 13 spram 18-inčnih točkova. Teško je zamisliti da je Ibiza potomak modela 127. Ciljajući mladu demografsku kategoriju, model 127 je bio dostupan u pet boja i po prvi put je uključivao stražnji otvor za povećanje nosivosti. S druge strane, nasljednik 127-ce sa svojih pet vrata i devet boja, nastavlja da bude omiljeni automobil za mlađe generacije.
Dva mala automobila sa velikim enterijerom. Uprkos malim proporcijama, putnički prostor 127 je bio zaista prostran. Zahvaljujući dobroj upotrebi prostora i karoserije, 80% automobila je bilo prilagođeno putnicima. Ibiza je, s druge strane, uspjela da održi prostranost kao bitnu karakteristiku, a istovremeno uključuje ključni element današnjice – infotainment. Sa ekranom od 9,2 inča, 20% većim nego kod četvrte generacije, uključujući i digitalnu tablu od 10,25 inča, Ibiza je dio generacije digitalizovanih automobila.
Godine 1972. jedini način da komunicirate sa svojom okolinom bio je kroz prozore. Na Ibizi komunikacija ide mnogo dalje što ga čini 100% povezanim automobilom. Full link sistem vam omogućava da povežete svoje pametne telefone sa automobilom, dok SEAT Connect daje stalan pristup internetu i obuhvata cjelokupnu interakciju unutar i izvan vozila.
Skok u sigurnosti. Model 127 je bio prvi Seatov automobil opremljen sigurnosnim pojasevima u tri tačke pričvršćenja (patentiran 1959.) i prvi sa pogonom na prednje točkove, što ga je učinilo sigurnim i lakim za vožnju. Međutim, iako je bio jedan od najsigurnijih automobila svog vremena, ne može se porediti sa naprednim sigurnosnim sistemima pete generacije Ibize kao što su sistem podrške kod promjene vozne trake, funkcije prepoznavanja umora vozača, adaptivni tempomat, te prepoznavanja saobraćajnih znakova.
Osvjetljavanje ceste. Jedna od glavnih inovacija u rasvjeti modela 127 bila su njegova pravougaona prednja svjetla, promjena u odnosu na okrugle prednje svjetlosne jedinice prethodnih modela. Ovo je omogućilo veću svjetlosnu efikasnost i moderniji izgled. Danas, čini se cijele svjetlosne godine naprijed, Ibiza posjeduje Full LED tehnologiju sa prepoznatljivim trouglastim bijelim svjetlima, kao i ambijentalnim osvjetljenjem u unutrašnjosti.
Povezane novosti
Četvrta generacija Citroena C3 zvanično na bh. tržištu
Prepoznatljiv po svom modernom dizajnu, osmišljen je za sve vozače koji cijene pouzdanost, udobnost i inovativna rješenja, novi C3 je pravo osvježenje na bh. tržištu. Najveće osvježenje je cijena ispod 30.000 KM za osnovni model.
BYD proizveo 10 miliona elektrifikovanih automobila u 20 godina
Kineski gigant BYD zvanično je objavio da je dostigao impresivnu brojku od 10 miliona proizvedenih elektrifikovanih automobila. Ova prekretnica stiže gotovo 30 godina nakon osnivanja kompanije i skoro 20 godina nakon debija njihovog prvog modela.
Volkswagen i Rivian započinju partnerstvo vrijedno 5,8 milijardi dolara
Njemački gigant VW i američki proizvođač električnih vozila Rivian službeno su započeli zajedničko partnerstvo, uz povećanje Volksvagenovih ulaganja. Očekuje se da će prvi automobili proizvedeni u sklopu ovog partnerstva biti lansirani 2027. godine.