Novi Passat samo kao karavan, ali zadržao TDI dizelaš
Strategija Volkswagena na temu elektrifikacije ne isključuje tradicionalne modele poput Passata koji ove godine slavi 50 godina postojanja. No, kompromis je napravljen u vidu karavanske verzije uz zadržavanje dizelskog motora u ponudi.
Ko bi pomislio da će legenda naših naših drumova preživjeti elektrifikaciju, ali samo kao karavan kojeg smo dobro zapamtili upravo kao uvoznog karavana u poslijeratnom periodu uz raznorazne šaljive etikete. Kompromis kojeg je VW napravio uključuje električni ID.7 u limuzinskom izdanju i klasični Passat u karavanskoj, da ne kažemo u ''lubeničar'' verziji.
Novi Passat sa 4,92 metra mjeri 14 cm više u dužinu od odlazećeg B8 modela, međuosovinski razmak od 2,84 metra je takođe rastegnut za dodatih 5 cm, a prtljažnik povećan za 40 litara na ukupno 690 litara, odnono 1920 litara sa položenim naslonom zadnje klupe. Vizuelno, Passat se oslanja na električnog brata ID.7, što se može reći i za enterijer u kojem dominiraju ogromni ekrani, pogotovo onaj centralni sa dijagonalom od 12,9 inča ili 15 inča opcionalno.
Ispod rastegnute karoserije, ovaj 50-godišnjak se oslanja na napredniju MQB Evo platformu, koja i dalje dozvoljava ugradnju kultnog 2.0 TDI dizelaša, koji će se nuditi u verzijama od 122, 150 i 193 KS. Naravno, akcent će biti na 2.0 TSI benzincima od 204 i 265 KS, mild-hibridnom 1.5 eTSI benzincu od 150 KS, ali ponajviše na novim plug-in hibridima (PHEV) sa 204 i 272 KS, koji posjeduju 19,7 kW bateriju s kojom novi Passat može preći 100 km vozeći na čistu struju. Sve termalne i jedna mild hibridna varijanta dolaze uz 7-stepeni DSG automatski mjenjač, dok PHEV-ovi rade uz 6-stepenu automatiku. Zanimljivo, standardna ručica automatskog mjenjača prebačena je kod upravljača kao kod Mercedesovih vozila. Jače verzije će stizati uz 4Motion pogon na sve točkove.
Deveta generacija Passata će se, paralelno sa sestrinskom Škodom Superb koja zadržava klasični liftback oblik, proizvoditi u tvornici u Bratislavi. Zvanična prodaja starta u prvom kvartalu iduće godine po još nepoznatim cijenama.
Povezane novosti

Protivno trendovima: Smart priprema prvu limuzinu u historiji brenda
Smart priprema novi model koji će biti direktan konkurent Tesla Modelu 3. Novi model će se zvati Smart #6 i bit će prva limuzina u historiji brenda.

Audi se oprostio A4, na bh. tržište stigao atraktivni A5
Čak tri legende iz Ingolstadta ispraćene su u penziju, ali samo jedna je dobila nasljednika. Audi se oprostio od TT, R8 i A4, a samo je potonji dobio nasljednika u obliku A5. Cijene u BiH počinju od 77.396 KM za A5 sedan i od 78.960 KM za Avant verziju.

Toyotina nova generacija pogona na hidrogen ima 20% veću autonomiju
Toyota je zvanično predstavila novu generaciju pogonskih agregata na hidrogen. Nova ažurirana tehnologija japanskog brenda obećava nekoliko poboljšanja, uključujući 20% povećanje dometa u odnosu na trenutnu generaciju motora na vodik.