Novi Passat samo kao karavan, ali zadržao TDI dizelaš
Strategija Volkswagena na temu elektrifikacije ne isključuje tradicionalne modele poput Passata koji ove godine slavi 50 godina postojanja. No, kompromis je napravljen u vidu karavanske verzije uz zadržavanje dizelskog motora u ponudi.
Ko bi pomislio da će legenda naših naših drumova preživjeti elektrifikaciju, ali samo kao karavan kojeg smo dobro zapamtili upravo kao uvoznog karavana u poslijeratnom periodu uz raznorazne šaljive etikete. Kompromis kojeg je VW napravio uključuje električni ID.7 u limuzinskom izdanju i klasični Passat u karavanskoj, da ne kažemo u ''lubeničar'' verziji.
Novi Passat sa 4,92 metra mjeri 14 cm više u dužinu od odlazećeg B8 modela, međuosovinski razmak od 2,84 metra je takođe rastegnut za dodatih 5 cm, a prtljažnik povećan za 40 litara na ukupno 690 litara, odnono 1920 litara sa položenim naslonom zadnje klupe. Vizuelno, Passat se oslanja na električnog brata ID.7, što se može reći i za enterijer u kojem dominiraju ogromni ekrani, pogotovo onaj centralni sa dijagonalom od 12,9 inča ili 15 inča opcionalno.
Ispod rastegnute karoserije, ovaj 50-godišnjak se oslanja na napredniju MQB Evo platformu, koja i dalje dozvoljava ugradnju kultnog 2.0 TDI dizelaša, koji će se nuditi u verzijama od 122, 150 i 193 KS. Naravno, akcent će biti na 2.0 TSI benzincima od 204 i 265 KS, mild-hibridnom 1.5 eTSI benzincu od 150 KS, ali ponajviše na novim plug-in hibridima (PHEV) sa 204 i 272 KS, koji posjeduju 19,7 kW bateriju s kojom novi Passat može preći 100 km vozeći na čistu struju. Sve termalne i jedna mild hibridna varijanta dolaze uz 7-stepeni DSG automatski mjenjač, dok PHEV-ovi rade uz 6-stepenu automatiku. Zanimljivo, standardna ručica automatskog mjenjača prebačena je kod upravljača kao kod Mercedesovih vozila. Jače verzije će stizati uz 4Motion pogon na sve točkove.
Deveta generacija Passata će se, paralelno sa sestrinskom Škodom Superb koja zadržava klasični liftback oblik, proizvoditi u tvornici u Bratislavi. Zvanična prodaja starta u prvom kvartalu iduće godine po još nepoznatim cijenama.
Povezane novosti

Kineska vlada pooštrava pravila o subvencijama za elektrificirana vozila
Samo modeli koji nude više od 100 kilometara čisto električnog dometa i imaju nisku potrošnju energije i dalje će imati koristi od poreskih olakšica.

U vremenima sve skupljih automobila Dacia ostaje fokusirana na pristupačnost
Katrin Adt, nova izvršna direktorica Dacije, ima jasan plan kako bi brend nastavio ostvarivati uspjehe. U turbulentnim vremenima gdje su novi automobili sve skuplji, Dacia mora ponuditi "pristupačnu mobilnost i ličnu slobodu".

Instaliran novi brzi Moon Power punjač u Bijeljini
Ovaj korak predstavlja veliki iskorak za e-mobilnost u Bosni i Hercegovini, jer sada pokriva važan putni pravac prema Beogradu, Osijeku i drugim važnim gradovima u istočnom dijelu naše zemlje.