Njemačka pokušava uvjeriti Evropsku komisiju da smanji carine na kineske električne automobile
Njemačka vlada će pokušati uvjeriti Evropsku komisiju da smanji nove uvozne carine na električne automobile proizvedene u Kini. Tarife bi mogle biti „omekšane“ nakon ovih pregovora.
Prošle sedmice Evropska komisija je objavila da će početkom jula uvesti nove uvozne takse na električne automobile proizvedene u Kini. Ovom mjerom namjera je da se kineski proizvođači na evropskom tržištu poremete podizanjem cijena modela, te da se sačuvaju domaći proizvođači.
Evropska unija je tako najavila povećanje različite stope carine za različite kineske proizvođače. Umjesto trenutnih 10 posto, pojedini proizvođači poput BYD će plaćati 17,4 posto, dok će recimo MG plaćati stopu od čak 38,1 posto.
Prema pisanju Bloomberga, nedavno je održano nekoliko povjerljivih razgovora između zvaničnika njemačke vlade, predstavnika Evropske unije i Kine. U suštini, Njemačka, koja nije zadovoljna novim indirektnim porezima na električne automobile iz Kine, pokušat će uvjeriti Evropsku komisiju da smanji te poreze.
Njemačka vjeruje da će novi porezi teško pogoditi njeno tržište automobila. S druge strane, u znak odmazde kineska vlada je izjavila da će, ako nove takse stupe na snagu, nametnuti porez od 25 posto na automobile koji se budu uvozili u Kinu.
Robert Habeck, njemački ministar ekonomije, o ovoj situaciji kaže da je to prilika da se izbjegnu takvi dodatni nameti od Kineza, jer to nikome ne godi, pogotovo što Kina postaje sve veće i značajnije tržište. Habeck namjerava otići u Kinu da razgovara o tome s tamošnjim zvaničnicima. Njemački ministar je na kraju rekao i da svaku odluku o primjeni takvih tarifa treba da donesu političari, a ne da automatski budu nametnute.
Povezane novosti
Premijera novog Audija Q3 i otvorenje Audi Progressive Showroom Concepta u Sarajevu
Povodom događaja Audi Winter Party, bh. javnosti premijerno je predstavljen potpuno novi Audi Q3, ali i svečano otvoren Audi Progressive Showroom Concept salon u okviru kompanije Porsche Sarajevo, jedinstven u ovom dijelu Evrope.
EU zvanično ukida zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine
Nakon pritiska sa svih strana, Evropska unija odustaje od plana zabrane prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine. Umjesto toga, cilj je smanjenje emisije CO2 za 90% u odnosu na nivoe iz 2021. godine.
Cijene baterija nikada nisu bile niže, u 2026. godini predviđa se dodatni pad
U 2025. godini, troškovi baterija su dostigli svoj historijski minimum. Zbog toga električni automobili postaju sve jeftiniji, a najave stručnjaka su da će cijena dodatno padati i u 2026. godini.