Članak top banner 970x90
Vijesti

Najsigurniji automobili 2022. godine dolaze iz Tesle

Euro NCAP procijenio je ukupno 60 modela

Autor: BIHAMK

Prema istraživanju Euro NCAP-a (Evropska agencija za istraživanje sigurnosti novih vozila), a kako prenosi naš partnerski klub ADAC , najbolje ocijenjeni modeli u 2022. godini su Tesla Model S i Model Y, koji dijele prvo mjesto.

Tesla Model Y

Oba vozila imaju vrlo dobre rezultate po svim kriterijima. Kontroverzni „autopilot“ nije testiran kao dio ove Euro NCAP procjene. Treće mjesto zauzima Lexus NX koji nije pokazao nikakve slabosti ni u jednoj od sigurnosnih disciplina.

Lexus NX

Četvrto mjesto zauzima Mercedes EQE.

Mercedes EQE

Na petom mjestu je Lexus RX.

Euro NCAP u 2023. pooštrava kriterije

Da bi vozilo bilo ocijenjeno najvišom ocjenom, potrebno je da ispuni veliki broj kriterija. Od 2020. godine Euro NCAP procjenjuje i kako se vozilo ponaša u sudaru sa drugim vozilom.

Aktivna sigurnost vozila kakođer postaje sve važnija. Pet zvjezdica dodjeljuje se samo ako sistemi pomoći daju značajan doprinos izbjegavanju nesreća ili značajnom smanjenu težine nesreće.

Dobra vijest je da je 47 od 60 testiranih modela u 2022. godini dobilo maksimalnu odjenu od 5 zvjezdica. Dvanaest modela dobilo je četiri zvjezdice. Najlošije je ocijenjen model Dacia Jogger, koji je dobio samo jednu od pet mogućih zvjezdica.

Sigurnost 5 zvjezdica predstavlja odličnu ukupnu ocjenu za zaštitu od udara i dobru opremu sa sveobuhvatnom i praktičnom tehnologijom za izbjegavanje nesreća.

Četiri testa kriterijuma, koji se određuju prednjim i bočnim udarom, kao i udarom u stub su:

  • Zaštita putnika
  • Sigurnost djece
  • Sigurnost za ugrožene učesnike u saobraćaju (pješake i bicikliste)
  • Aktivna sigurnost (sistemi pomoći)

Među testiranim modelima su mikroautomobili, luksuzne limuzine, prava terenska vozila, transporteri i brojni SUV-ovi svih klasa. Sva vozila se testiraju prema istim kriterijima, metodama i ocjenama.

Klikom na Euro NCAP  možete vidjeti ukupan rezultat.

Do 15. mjesta, sve su vrlo respektabilni rezultati. Volvo C40, na primjer, postiže stepen ispunjenja od preko 86 posto maksimalno moguće ocjene. Poređenja radi: u 2020. i 2021. godini, pobjednik testa, Subaru Outback, imao je stepen ispunjenosti od 88,8 posto . Pobjednik iz 2022. godine, Tesla Model S, sada postiže 92,4 posto - to dokazuje napredak u sigurnosnoj tehnologiji.


Ako pogledamo u detalje loših rezultata za Dacia Jogger , postaje jasno u čemu je problem. Zaštita putnika za odrasle i djecu je u najboljem slučaju osrednja, rizik od povreda je ponekad visok. Pomoćnik pri kočenju u slučaju nužde ne prepoznaje ni pješake ni bicikliste. Ne postoji sistem aktivnog zadržavanja trake, a kočnica za više sudara, kao što je sistem za hitne pozive putem e-poziva, nije u vozilu

Euro NCAP najavio je novo pooštravanje kriterijuma testiranja za 2023. godinu. Za razliku od posljednjeg prilagođavanja 2020. godine, fokus je tada na sigurnosnom pomoćniku. Jer izbjegavanje nezgoda je najefikasnija zaštita od povreda. Primjeri promjena:

  • Automobil koji se približava raskrsnici brzinom od 60 km/h trebao bi biti u stanju da spriječi nesreću snažnim kočenjem. Ovo zahtijeva sisteme kamera koji vide znatno više u stranu nego prije.
  • Od 2023. pomoćnik pri kočenju u slučaju nužde također mora biti sposoban prepoznati i reagirati na motorne dvotočkaše kako bi postigao pun rezultat. 
  • Pojačaće se zaštita ugroženih učesnika u saobraćaju. Ranije su pomoćnici pri naglom kočenju morali kočiti samo kada se ispred automobila pojavi pješak, ali će od 2023. automobil morati kočiti i ispred pješaka i biciklista koji prilaze vozilu s leđa ili sa strane - situacija pri skretanju na raskrsnicama, gdje se biciklisti lako previde. 
  • Dok je ranije bilo prihvaćeno blago diranje pješaka i biciklista, od 2023. godine mora se garantovati potpuno izbjegavanje nesreća. Razlog tome je da čak i lagani dodir može dovesti do pada sa ozbiljnim povredama.
  • Sistemi tempomata sada moraju imati inteligentnije funkcije i stoga prepoznati krivine, kružne tokove, semafore i stop znakove, obavijestiti vozača ili na odgovarajući način ograničiti brzinu. 
BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo