Tri automobila koje je Volkswagen predstavio u prvoj polovini sedamdesetih godina postoje još i danas. Svaki od njih je legenda za svaki od njih iza sebe ima tiraž veći od 20 miliona prodatih primjeraka. Naravno, riječ je o Passatu, Golfu i Polu, a upravo najmanji i ujedno najmlađi od njih slavi uskoro 50. rođendan.
Prije pet decenija Volkswagen je predstavio novi gradski model, koji je bio i svih ovih godina ostao pozicioniran u popularnom B segmentu. Temeljen na tada već renomiranom Audiju 50, novi VW model je debitovao u martu 1975. pod jednostavnim imenom Polo.
Šest godina kasnije, tačnije 1981. godine stigla je prostranija druga generacija, koja je također predstavila seriju inovativnih pogonskih agregata. Poslije je debitovala ograničena serija Polo Coupe GT G40, opremljena mehaničkim kompresorom, verzija koja je već počela najavljivati nešto što će postati standard u Wolfsburgu.
Volkswagen se s trećom generacijom iz 1994. fokusirao na veću sigurnost, a Polo je bio među prvim modelima u segmentu koji je dobio zračne jastuke. Samo četiri godine kasnije, Polo je po prvi put bio dostupan u “oktanskoj” jurilici – GTI.
Dolaskom četvrte generacije 2002. godine, kojoj je put utrla Škoda Fabia kao pokusni kunić, svjedočili smo rastu dimenzija malog Nijemca. Polo je osjetno porastao u gabaritima, a sigurnosni paket opreme koji su činili prednji i bočni zračni jastuci, ABS, između ostalog i servo upravljač su postali standardna oprema.
Volkswagen je s petom generacijom, predstavljenom 2009. godine, gurnuo Polo u digitalnu eru. Ta generacija je ujedno uplivala u istoriju u motosporta, budući da je Polo R WRC, s vozačkim vještinama Sebastiena Ogiera, u period 2013. – 2016., čak četiri puta zaredom osvojio titulu svjetskog šampiona u reliju.
Aktuelni Polo, dakle, model šeste generacije tehnički je unaprijeđen s MQB A0 platformom, koja je donijela poboljšanja u povezivanju, sigurnosti i boljim upravljanjem. Taj model je predstavljen 2017. i uz jedan postojeći i najavljeni novi redizajn, trebao bi se zadržati na tržištu bar jednu cijelu deceniju.
Ipak, ono što ovog pedesetogodišnjaka izdvaja na tržištu u B segmentu jeste njegova popularnost nagrađena velikim prodajnim brojkama. Polo je naime od 1975. do danas prodan u preko 20 miliona primjeraka širom svijeta.
Povezane novosti
Kineski Leapmotor postigao rekord u novembru i prodao više od 70.000 automobila
Leapmotor je postavio novi mjesečni rekord isporuka u novembru, kada je kineski proizvođač isporučio 70.327 vozila, pretekavši Volvo globalno.
Renault 5 proizveden u 100.000 jedinica za samo 15 mjeseci
Proizvodnja električnog Renaulta 5 započela je u oktobru 2024. godine, a dostupan je za prodaju od ove godine. Sada je 100.000-ti električni Renault 5 proizveden u fabrici Ampere ElectriCity u Douaiju u Francuskoj.
Kriza pogađa i pristupačne marke: Dacia želi smanjiti proizvodnju od iduće godine
Dacia bi mogla smanjiti proizvodnju automobila u fabrici Mioveni počevši od 2026. godine. Ova odluka dolazi usred pada potražnje za novim automobilima na evropskom tržištu.