Kineski div CATL počeo proizvoditi baterije u Njemačkoj
Prva CATL-ova tvornica van Kine zvanično je otvorena nedavno u njemačkoj pokrajini Thüringen. Kineski proizvođač započeo je s proizvodnjom baterijskih ćelija, namijenjih prije svega domaćim proizvođačima poput BMW-a, Mercedesa i VW grupe.
Kineski CATL je najveći svjetski proizvođač baterija i gaji politiku međunarodnog povjerenja u globalnu trgovinu. S druge strane, ruska invazija na Ukrajinu i slaba reakcija Kine na nju naveli su nekoliko zemalja da požure ne zavisiti o ruskom plinu i kineskim baterijama, ali to u slučaju njemačke autoindustrije i kineskih baterija nije slučaj.
U trećem kvartalu 2021. CATT (promijenjen akronim – Contemporary Amperex Technology Thuringia GmbH) je pokrenuo proizvodnju baterijskih modula, ali za početak riječ je o ćelijama uvezenim iz Kine. Kada uskoro krene lokalna proizvodnja ovih komponenti, CATL će konačno opsluživati svoje evropske kupce s baterijama proizvedenim odmah iza ''ugla''. Kineski proizvođač baterija nije otkrio odakle dolaze sirovine za proizvodnju, ali pretpostavlja se da se uvoze iz Kine, svjetskog lidera u njihovoj preradi.
Pokrajina Thüringen dala je CATL-u odobrenje za proizvodnju baterija u aprilu, što također pokazuje koliko je dugo kompaniji trebalo da pokrene svoju prvu inostranu tvornicu. CATL je potvrdio da su njihove nove ćelije prošle sve testove kontrole kvalitete koje kompanija koristi na svom domaćem tržištu, što osigurava da su njemačke ćelije jednako dobre kao kineske.
Predsjednik CATL-a za Evropu pobrinuo se da naglasi da je kompanija pouzdan partner industrije. Matthias Zentgraf također je rekao da je kineski proizvođač baterija predan evropskoj tranziciji na e-mobilnost čak i pod vrlo izazovnim uslovima poput pandemije. Kineska kompanija trenutno naporno radi na povećanju proizvodnje do punog kapaciteta.
Začudo, taj puni kapacitet nije tako velik. Proizvodnja od 8 GWh godišnje je relativno skromna kada znamo da postoje druge tvornice baterija u Evropi s minimalnom proizvodnjom od 20 GWh godišnje, a većina tvornica ''izbacuje'' i 40 GWh. Kada CATL završi ulaganja u svoju njemačku tvornicu, očekuje se da će proizvoditi 14 GWh u ćelijama svake godine i zaposliti oko 2000 ljudi. Ukupna investicija je oko 1,8 milijardi eura.
CATL nije otkrio ko će biti kupac baterija proizvedenih u Njemačkoj, ali možemo očekivati da to budu njihovi dugogodišnji klijenti, njemački proizvođači automobila poput BMW-a, Mercedes-Benza ili Volkswagen grupe.
Povezane novosti

Elroq je drugi električni model Škode u BiH uz redizajnirani Enyaq
Škoda sada ima dva električna modela u ponudi. Pored Enyaqa koji je stigao u osvježenom izdanju, domaći uvoznik je predstavio i manji Elroq od kojeg se očekuje da unaprijedi prodajne brojke.

Kralj parkinga i gradske gužve Smart ForTwo spreman za povratak
Iako je ugašen prije samo godinu dana, Smart je navodno najavio oživljavanje popularnog gradskog dvosjeda ForTwo. Novitet bi trebao imati dizajn inspirisan s prvom generacijom, a šasiju vi zajedno razvili Mercedes i Geely.

Škoda Superb se proizvodi punih 90 godina
S pauzom dužom od 50 godina, Škoda proizvodi Superb dugih devet decenija. Prvi Superb se proizvodio do kasnih 1940-ih, a model je zahvaljujući Volkswagenu oživljen 2001.