Kineski div CATL počeo proizvoditi baterije u Njemačkoj
Prva CATL-ova tvornica van Kine zvanično je otvorena nedavno u njemačkoj pokrajini Thüringen. Kineski proizvođač započeo je s proizvodnjom baterijskih ćelija, namijenjih prije svega domaćim proizvođačima poput BMW-a, Mercedesa i VW grupe.
Kineski CATL je najveći svjetski proizvođač baterija i gaji politiku međunarodnog povjerenja u globalnu trgovinu. S druge strane, ruska invazija na Ukrajinu i slaba reakcija Kine na nju naveli su nekoliko zemalja da požure ne zavisiti o ruskom plinu i kineskim baterijama, ali to u slučaju njemačke autoindustrije i kineskih baterija nije slučaj.
U trećem kvartalu 2021. CATT (promijenjen akronim – Contemporary Amperex Technology Thuringia GmbH) je pokrenuo proizvodnju baterijskih modula, ali za početak riječ je o ćelijama uvezenim iz Kine. Kada uskoro krene lokalna proizvodnja ovih komponenti, CATL će konačno opsluživati svoje evropske kupce s baterijama proizvedenim odmah iza ''ugla''. Kineski proizvođač baterija nije otkrio odakle dolaze sirovine za proizvodnju, ali pretpostavlja se da se uvoze iz Kine, svjetskog lidera u njihovoj preradi.
Pokrajina Thüringen dala je CATL-u odobrenje za proizvodnju baterija u aprilu, što također pokazuje koliko je dugo kompaniji trebalo da pokrene svoju prvu inostranu tvornicu. CATL je potvrdio da su njihove nove ćelije prošle sve testove kontrole kvalitete koje kompanija koristi na svom domaćem tržištu, što osigurava da su njemačke ćelije jednako dobre kao kineske.
Predsjednik CATL-a za Evropu pobrinuo se da naglasi da je kompanija pouzdan partner industrije. Matthias Zentgraf također je rekao da je kineski proizvođač baterija predan evropskoj tranziciji na e-mobilnost čak i pod vrlo izazovnim uslovima poput pandemije. Kineska kompanija trenutno naporno radi na povećanju proizvodnje do punog kapaciteta.
Začudo, taj puni kapacitet nije tako velik. Proizvodnja od 8 GWh godišnje je relativno skromna kada znamo da postoje druge tvornice baterija u Evropi s minimalnom proizvodnjom od 20 GWh godišnje, a većina tvornica ''izbacuje'' i 40 GWh. Kada CATL završi ulaganja u svoju njemačku tvornicu, očekuje se da će proizvoditi 14 GWh u ćelijama svake godine i zaposliti oko 2000 ljudi. Ukupna investicija je oko 1,8 milijardi eura.
CATL nije otkrio ko će biti kupac baterija proizvedenih u Njemačkoj, ali možemo očekivati da to budu njihovi dugogodišnji klijenti, njemački proizvođači automobila poput BMW-a, Mercedes-Benza ili Volkswagen grupe.
Povezane novosti
![Hyundai želi udvostručiti prodaju električnih automobila i izbjeći CO2 penale](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1738658627-hyundai-zeli-udvostruciti-prodaju-elektricnih-automobila-i-izbjeci-co2-penale.jpg?v1738658635)
Hyundai želi udvostručiti prodaju električnih automobila i izbjeći CO2 penale
Korejski proizvođač automobila želi ove godine udvostručiti prodaju električnih automobila na evropskom tržištu. Time se želi boriti protiv penala koje EU nameće s novim pravilima o emisiji CO2.
![Električni Volvo EX30 uskoro u popularnoj Cross Country verziji](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1738323519-elektricni-volvo-ex30-uskoro-u-popularnoj-cross-country-verziji.jpg?v1738323563)
Električni Volvo EX30 uskoro u popularnoj Cross Country verziji
Švedski proizvođač automobila upravo je najavio da će njihov električni model EX30 dobiti Cross Country varijantu po uzoru na tradicionalne off-road pakete kakve smo viđali na prijašnjim modelima. Volvo je takođe otkrio datum lansiranja: 10. februar.
![BMW se rješava velikih ekrana u svojim vozilima jer ometaju vozača](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1738232699-bmw-se-rjesava-velikih-ekrana-u-svojim-vozilima-jer-ometaju-vozaca.jpg?v1738232733)
BMW se rješava velikih ekrana u svojim vozilima jer ometaju vozača
BMW više nije ljubitelj velikih ekrana na svojim automobilima. Zvaničnik njemačkog brenda otkrio je da će budući modeli dobiti novi multimedijalni sistem s manjim ekranima i panoramskim displejom kako ne bi ometali vozača tokom vožnje.