Kineske marke automobila doživjele su eksplozivan uspjeh posljednjih godina. To je donekle razumljivo, s obzirom da je između 2009. i 2023. godine autoindustrija u ovoj azijskoj zemlji dobila subvencije u vrijednosti od preko 230 milijardi dolara.
Zahvaljujući ovim subvencijama, automobili s nultom emisijom, kao i plug-in hibridi (PHEV) proizvedeni od strane kineskih brendova su pristupačniji u poređenju s modelima renomiranih proizvođača automobila. Kineski proizvođači su ujedno tri do pet godina ispred ostatka konkurencije iz Evrope i SAD.
Shodno njihovom napretku i investicijama, najnoviji podaci pokazuju da kineski brendovi imaju 76 posto udjela na svjetskom tržištu električnih i plug-in hibridnih vozila. Takođe su veoma prisutni u Evropi gdje već od ove godine kreću s gradnjom tvornica.
Na primjer, na njemačkom tržištu imaju tržišni udio od 4 posto, u Velikoj Britaniji 7 posto, a u Francuskoj 5 posto. U zemljama kao što su Španija i Austrija, tržišni udio je veći - 10, odnosno 11 posto. Najavljenom gradnjom tvornica, kineskih brendovi će biti u budućnosti biti još prisutniji u Evropi. Već ove godine marka BYD će započeti gradnju tvornice u Mađarskoj.
Kineski brendovi najbolje posluju van Starog kontinenta. U Brazilu, na primjer, 82 posto električnih automobila i PHEV-a prodanih u 2024. uvezeno je iz Kine. Nezanemariv je njihov tržišni udio od 77 posto na Tajlandu i 70 posto u Meksiku.
Povezane novosti

Novi Grandland Electric AWD: Prvi električni Opel s pogonom na sve točkove
Opel je lansirao novu verziju Grandland Electric. Nova verzija dobija pogon na sva četiri točka i pogonski sklop koji razvija 325 konjskih snaga uz domet veći od 500 kilometara.

Nova Fiat Grande Panda u BiH: Odrasla, tehnološki zrela i pristupačna
Fiat se vraća u B segment s potpuno novom Grande Pandom, koja predstavlja spoj italijanskog dizajna, inovativnih tehnologija i ekološke odgovornosti. Razvijena na globalnoj Stellantis "Smart Car Platform" nudi veselu vožnju po pristupačnoj cijeni.

Šef Mercedesa kritikuje plan EU o zabrani automobila sa SUS motorima od 2035. godine
Ola Kallenius, šef Mercedes-Benza i predsjednik Evropskog udruženja proizvođača automobila, upozorava da bi ovaj plan mogao dovesti do kolapsa evropskog tržišta automobila i da je potreban "poziv na buđenje realnosti".