Kineske marke automobila doživjele su eksplozivan uspjeh posljednjih godina. To je donekle razumljivo, s obzirom da je između 2009. i 2023. godine autoindustrija u ovoj azijskoj zemlji dobila subvencije u vrijednosti od preko 230 milijardi dolara.
Zahvaljujući ovim subvencijama, automobili s nultom emisijom, kao i plug-in hibridi (PHEV) proizvedeni od strane kineskih brendova su pristupačniji u poređenju s modelima renomiranih proizvođača automobila. Kineski proizvođači su ujedno tri do pet godina ispred ostatka konkurencije iz Evrope i SAD.
Shodno njihovom napretku i investicijama, najnoviji podaci pokazuju da kineski brendovi imaju 76 posto udjela na svjetskom tržištu električnih i plug-in hibridnih vozila. Takođe su veoma prisutni u Evropi gdje već od ove godine kreću s gradnjom tvornica.
Na primjer, na njemačkom tržištu imaju tržišni udio od 4 posto, u Velikoj Britaniji 7 posto, a u Francuskoj 5 posto. U zemljama kao što su Španija i Austrija, tržišni udio je veći - 10, odnosno 11 posto. Najavljenom gradnjom tvornica, kineskih brendovi će biti u budućnosti biti još prisutniji u Evropi. Već ove godine marka BYD će započeti gradnju tvornice u Mađarskoj.
Kineski brendovi najbolje posluju van Starog kontinenta. U Brazilu, na primjer, 82 posto električnih automobila i PHEV-a prodanih u 2024. uvezeno je iz Kine. Nezanemariv je njihov tržišni udio od 77 posto na Tajlandu i 70 posto u Meksiku.
Povezane novosti

Globalna proizvodnja automobila će pasti za 1,5 miliona vozila zbog Trumpovih tarifa
Prema izjavama nekoliko analitičara automobilske industrije, globalna proizvodnja automobila će se smanjiti za 1,5 miliona jedinica u 2025. godini zbog tarifa koje je najavio američki predsjednik Donald Trump.

Opel proizveo milion Corsi šeste generacije
Corsa se proizvodi od 1982., a s proizvodnih traka ih je spušteno više od 15 miliona. Aktuelna, šesta generacija sada je dostigla proizvodnju od milion jedinica.

100 godina kasnije, Citroën i dalje elektrificira svijet
U julu 1925. godine, André Citroën je osvijetlio Eiffelov toranj, postavljajući 250.000 sijalica i time simbolično predstavio duh inovacija koji Citroën njeguje već čitavo stoljeće.