Vijesti

Kineski brendovi dominiraju globalnom prodajom elektrifikovanih automobila

Prema najnovijim podacima, kineski brendovi dominiraju globalnom prodajom elektrifikovanih (električni + PHEV) automobila, s tržišnim udjelom od 76 posto.

Autor: BIHAMK

Kineske marke automobila doživjele su eksplozivan uspjeh posljednjih godina. To je donekle razumljivo, s obzirom da je između 2009. i 2023. godine autoindustrija u ovoj azijskoj zemlji dobila subvencije u vrijednosti od preko 230 milijardi dolara.

Zahvaljujući ovim subvencijama, automobili s nultom emisijom, kao i plug-in hibridi (PHEV) proizvedeni od strane kineskih brendova su pristupačniji u poređenju s modelima renomiranih proizvođača automobila. Kineski proizvođači su ujedno tri do pet godina ispred ostatka konkurencije iz Evrope i SAD.

Shodno njihovom napretku i investicijama, najnoviji podaci pokazuju da kineski brendovi imaju 76 posto udjela na svjetskom tržištu električnih i plug-in hibridnih vozila. Takođe su veoma prisutni u Evropi gdje već od ove godine kreću s gradnjom tvornica.

Na primjer, na njemačkom tržištu imaju tržišni udio od 4 posto, u Velikoj Britaniji 7 posto, a u Francuskoj 5 posto. U zemljama kao što su Španija i Austrija, tržišni udio je veći - 10, odnosno 11 posto. Najavljenom gradnjom tvornica, kineskih brendovi će biti u budućnosti biti još prisutniji u Evropi. Već ove godine marka BYD će započeti gradnju tvornice u Mađarskoj.

Kineski brendovi najbolje posluju van Starog kontinenta. U Brazilu, na primjer, 82 posto električnih automobila i PHEV-a prodanih u 2024. uvezeno je iz Kine. Nezanemariv je njihov tržišni udio od 77 posto na Tajlandu i 70 posto u Meksiku.

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo