Od januara do maja 2024. vrijednost izvoza kineskih vozila dostigla je 46,4 milijarde dolara, uz stopu rasta izvoza od 20,1 posto, dok je prosječna izvozna cijena automobila iznosila je 19.000 dolara, što ostalo nepromijenjeno u odnosu na 2023. godinu.
Istovremeno, u prvih pet mjeseci ove godine, tržišta poput Australije, Španije, Izraela, Tajlanda i Ekvadora značajno su pala. S druge strane, tržišta Centralne Azije i Rusije su imala relativno snažan učinak, pri čemu je rusko tržište postalo ključno tržište za rast kineskog izvoza.
Čak štaviše, rast prodaje plug-in hibridnih vozila uglavnom bilježe tržišta kao što su Brazil i Meksiko. Tržišta s padom uvoza plug-in hibridnih vozila su Belgija, Francuska, Njemačka, Izrael i UAE. Rusija je najveći uvoznik kineskih automobila, s obzirom na to da su za pet mjeseci uvezli više od 372.000 jedinica. Meksiko je drugi sa 190.000, Brazil treći sa 159.000. Belgija je četvrta na ovoj listi, ali evropska zemlja s najvećim uvozom automobila s kineskom proizvodnjom.
Kina je 2023. godini izvezla 5,22 miliona vozila, što je bilo povećanje od 57,4 posto u odnosu na godinu prije. Uzimajući u obzir da je u prvih pet mjeseci ove godine, kumulativni obim izvoza iznosi 47 posto Kinezi očekuju da će ovogodišnji učinak biti bolji od prošlogodišnjeg.
Povezane novosti
Fiat započeo proizvodnju novog modela 500 Hybrid
Novi Fiat 500 Hybrid ušao je na montažnu traku u fabrici Mirafiori u Torinu, Italija. Do kraja godine bit će sastavljeno 6.000 jedinica, a prve jedinice bit će isporučene u januaru 2026. godine.
U BiH premijerno predstavljeni Chery Arrizo 8 i redizajnirani Chery Tiggo 4 Hybrid
Na bh. tržištu predstavljena su dva noviteta - Arrizo 8 i redizajnirani Chery Tiggo 4. Dok Tiggo 4 poznajemo još od ranije, Arrizo 8 je potpuno novi predstavnik u ponudi modela koji se mogu pronaći kod bh. uvoznika automobila Chery.
Jeste li primijetili kako umjetna inteligencija tiho preuzima kontrolu nad našim automobilima?
Vrijeme kad je tempomat bio vrhunac tehnologije davno je prošlo - današnji sistemi samostalno odlučuju o ubrzanju, kočenju i korekciji smjera, dok vozač formalno ostaje glavna figura.