Po podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) dvije sestrinske južnokorejske marke grupacije Hyundai Motor Group su u jedanaest mjeseci ove godine u Evropi ukupno prodale 986.860 vozila što je 4,6% bolje nego u istom periodu lani. Uprkos dugotrajnoj globalnoj nestašici čipova Kia je do decembra u Evropi prodala rekordna 509.193 vozila, a Hyundai Motor malo manje i to 477.667 vozila.
Ispred korejskih divova plasirali su se grupacija Volkswagen sa 2,52 miliona prodatih vozila i drugoplasirani Stellantis sa 1,89 miliona vozila. Svaki deseti prodati auto u Evropi je ustvari korejski. Za očekivati je da će se ukupni tržišni udio obje korejske marke, koji je do kraja novembra iznosio 9,7%, do kraja godine povećati i premašiti prošlogodišnjih rekordnih 10%.
Nesumnjivo je jedan od razloga za uspjeh Korejaca je izgradnja fabrika u Evropi. Kia je krajem 2006. godine otvorila fabriku u Slovačkoj (Žilina), a zatim je Hyundai Motor 2008. godine isto učinio pokretanjem evropske proizvodnje s fabrikom u Češkoj (Nošovice). U Kijinoj fabrici kapaciteta 330.000 vozila godišnje prave se model Sportage, koji je najprodavaniji model Kije u Evropi, te model Ceed u čak četiri izvedbe karoserije (Ceed, Ceed SW, ProCeed, XCeed).
Kia se u zadnje vrijeme može pohvaliti brojnim nagradama – Sportage je nedavno postao auto godine u Španiji i Grčkoj, EV6 na proljeće osvojio nagradu Evropski auto godine, dok je Niro finalist istog izbora za 2023. godinu.
Povezane novosti

Xpeng pokreće proizvodnju električnih modela u Evropi
Kineski proizvođač električnih automobila Xpeng zvanično je započeo proizvodnju električnih vozila u Evropi. Xpeng je sklopio partnerstvo sa austrijskim proizvođačem Magna Steyr kako bi započeo lokalnu proizvodnju svojih električnih modela G6 i G9.

Ford Focus će nastaviti da živi, ali kao kompaktni SUV
Ford priprema indirektnu zamjenu za Focus. Kompaktni model, koji bi trebao prestati s proizvodnjom krajem ove godine, bit će zamijenjen SUV-om koji bi se trebao pojaviti 2027. godine.

Renaulti 4 i 5 zasjenili električni Megane, Francuzi mijenjaju strategiju
Prema riječima šefa Renaulta Fabricea Cambolivea, električni Megane će biti transformisan u hot hatch i dobit će veću bateriju. Odluka je donesena nakon što je prodaja pala zbog novih električnih modela Renault 4 i 5.