Po podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) dvije sestrinske južnokorejske marke grupacije Hyundai Motor Group su u jedanaest mjeseci ove godine u Evropi ukupno prodale 986.860 vozila što je 4,6% bolje nego u istom periodu lani. Uprkos dugotrajnoj globalnoj nestašici čipova Kia je do decembra u Evropi prodala rekordna 509.193 vozila, a Hyundai Motor malo manje i to 477.667 vozila.
Ispred korejskih divova plasirali su se grupacija Volkswagen sa 2,52 miliona prodatih vozila i drugoplasirani Stellantis sa 1,89 miliona vozila. Svaki deseti prodati auto u Evropi je ustvari korejski. Za očekivati je da će se ukupni tržišni udio obje korejske marke, koji je do kraja novembra iznosio 9,7%, do kraja godine povećati i premašiti prošlogodišnjih rekordnih 10%.
Nesumnjivo je jedan od razloga za uspjeh Korejaca je izgradnja fabrika u Evropi. Kia je krajem 2006. godine otvorila fabriku u Slovačkoj (Žilina), a zatim je Hyundai Motor 2008. godine isto učinio pokretanjem evropske proizvodnje s fabrikom u Češkoj (Nošovice). U Kijinoj fabrici kapaciteta 330.000 vozila godišnje prave se model Sportage, koji je najprodavaniji model Kije u Evropi, te model Ceed u čak četiri izvedbe karoserije (Ceed, Ceed SW, ProCeed, XCeed).
Kia se u zadnje vrijeme može pohvaliti brojnim nagradama – Sportage je nedavno postao auto godine u Španiji i Grčkoj, EV6 na proljeće osvojio nagradu Evropski auto godine, dok je Niro finalist istog izbora za 2023. godinu.
Povezane novosti
Hyundai želi udvostručiti prodaju električnih automobila i izbjeći CO2 penale
Korejski proizvođač automobila želi ove godine udvostručiti prodaju električnih automobila na evropskom tržištu. Time se želi boriti protiv penala koje EU nameće s novim pravilima o emisiji CO2.
Električni Volvo EX30 uskoro u popularnoj Cross Country verziji
Švedski proizvođač automobila upravo je najavio da će njihov električni model EX30 dobiti Cross Country varijantu po uzoru na tradicionalne off-road pakete kakve smo viđali na prijašnjim modelima. Volvo je takođe otkrio datum lansiranja: 10. februar.
BMW se rješava velikih ekrana u svojim vozilima jer ometaju vozača
BMW više nije ljubitelj velikih ekrana na svojim automobilima. Zvaničnik njemačkog brenda otkrio je da će budući modeli dobiti novi multimedijalni sistem s manjim ekranima i panoramskim displejom kako ne bi ometali vozača tokom vožnje.