Po podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) dvije sestrinske južnokorejske marke grupacije Hyundai Motor Group su u jedanaest mjeseci ove godine u Evropi ukupno prodale 986.860 vozila što je 4,6% bolje nego u istom periodu lani. Uprkos dugotrajnoj globalnoj nestašici čipova Kia je do decembra u Evropi prodala rekordna 509.193 vozila, a Hyundai Motor malo manje i to 477.667 vozila.
Ispred korejskih divova plasirali su se grupacija Volkswagen sa 2,52 miliona prodatih vozila i drugoplasirani Stellantis sa 1,89 miliona vozila. Svaki deseti prodati auto u Evropi je ustvari korejski. Za očekivati je da će se ukupni tržišni udio obje korejske marke, koji je do kraja novembra iznosio 9,7%, do kraja godine povećati i premašiti prošlogodišnjih rekordnih 10%.
Nesumnjivo je jedan od razloga za uspjeh Korejaca je izgradnja fabrika u Evropi. Kia je krajem 2006. godine otvorila fabriku u Slovačkoj (Žilina), a zatim je Hyundai Motor 2008. godine isto učinio pokretanjem evropske proizvodnje s fabrikom u Češkoj (Nošovice). U Kijinoj fabrici kapaciteta 330.000 vozila godišnje prave se model Sportage, koji je najprodavaniji model Kije u Evropi, te model Ceed u čak četiri izvedbe karoserije (Ceed, Ceed SW, ProCeed, XCeed).
Kia se u zadnje vrijeme može pohvaliti brojnim nagradama – Sportage je nedavno postao auto godine u Španiji i Grčkoj, EV6 na proljeće osvojio nagradu Evropski auto godine, dok je Niro finalist istog izbora za 2023. godinu.
Povezane novosti
Premijera novog Audija Q3 i otvorenje Audi Progressive Showroom Concepta u Sarajevu
Povodom događaja Audi Winter Party, bh. javnosti premijerno je predstavljen potpuno novi Audi Q3, ali i svečano otvoren Audi Progressive Showroom Concept salon u okviru kompanije Porsche Sarajevo, jedinstven u ovom dijelu Evrope.
EU zvanično ukida zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine
Nakon pritiska sa svih strana, Evropska unija odustaje od plana zabrane prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine. Umjesto toga, cilj je smanjenje emisije CO2 za 90% u odnosu na nivoe iz 2021. godine.
Cijene baterija nikada nisu bile niže, u 2026. godini predviđa se dodatni pad
U 2025. godini, troškovi baterija su dostigli svoj historijski minimum. Zbog toga električni automobili postaju sve jeftiniji, a najave stručnjaka su da će cijena dodatno padati i u 2026. godini.