Kia i Hyundai predstavljaju inovativne tehnologije za kontrolu unutrašnje temperature vozila
Sestrinske kompanije Hyundai Motor Company i Kia Corporation predstavile su tri tehnologije osmišljene za blisku regulaciju unutrašnje temperature vozila kako bi pružile poboljšanu udobnost putnika i energetsku efikasnost.
Događaj je prikazao Kijina dostignuća u istraživanju i razvoju u kontroli temperature, ključnom aspektu udobnosti putnika. Kako se vozila razvijaju dalje od jednostavnog transporta i postaju životni prostori, kompanije razvijaju različite tehnologije kontrole temperature kako bi zadovoljile rastuće potrebe za udobnošću u mobilnosti.
Ove tehnologije ne samo da poboljšavaju udobnost već i štede energiju, omogućujući efikasno upravljanje energijom vozila u eri elektrifikacije. Tri predstavljene tehnologije bile su:
- Nano rashladna folija: Ovaj materijal značajno snižava unutrašnju temperaturu po vrućem vremenu kada se nanese na staklo vozila.
- Sistem zračenja: Brzo i efikasno podiže temperaturu oko putnika po hladnom vremenu.
- Metalom obloženo grijano staklo: Sistem od 48 V, kao prvi na svijetu, brzo prenosi toplotu s električno napajanog metalnog premaza na staklo, uklanjajući mraz i vlagu.
Sve tri tehnologije su na nivou tehnološke zrelosti pogodne za masovnu proizvodnju.
Nano rashladna folija: smanjuje temperaturu za do 12°C. U julu 2023. Kia i Hyundai predstavili su razne napredne tehnologije nanomaterijala – posebno nano rashladnu foliju, koja može značajno sniziti unutrašnju temperaturu vozila.
Tokom testiranja Kia je pripremila dva vozila, na jedno nanijela nano rashladnu foliju, a drugo ostavila u izvornom stanju. Vozila s uobičajenim staklima i bez nano rashladne folije zabilježila su unutrašnju temperaturu od 48,5°C, u odnosu na 36,0°C za vozila opremljena s rashladnom folijom, pokazujući maksimalno smanjenje temperature od 12,5°C s primijenjenom naprednom tehnologijom.
Nano folija ne samo da blokira infracrveno zračenje izvana vozila, poput tradicionalnih folija za zatamnjivanje, već takođe dopušta toploti da ode iz unutrašnjosti vozila. Sastoji se od tri sloja, uključujući dva koja reflektiraju sunčevu energiju i jedan koji emitira srednju infracrvenu talasnu dužinu.
Može sniziti unutrašnju temperaturu za više od 12°C i može se koristiti s postojećim folijama za nijansiranje bez daljnjeg uticaja na prenos svjetla.
Sistem podnog radijacijskog grijanja zagrijava putnike u roku od nekoliko minuta.
Kia je takođe predstavila sistem radijacijskog grijanja, tehnologiju dizajniranu za brzo zagrijavanje putnika tokom zime.
Sistem radijacijskog grijanja koristi grijaći element koji emitira toplotu zračenja prema nogama putnika, brzo ih zagrijavajući tokom hladnog vremena.
Uz postojeći sistem grijanja vozila, sistem radijacijskog grijanja mogao bi uštediti do 17 posto više energije za postizanje željene temperature, takođe štedeći vrijeme za postizanje tog stanja; sistem isporučuje toplotu donjem dijelu tijela unutar tri minute, uvelike povećavajući udobnost putnika.
Sistem grijanja putem zračenja pruža brzu, energetski efikasnu toplotu putnicima, povećavajući udobnost tokom hladnog vremena dok produžuje domet vozila. U kombinaciji, očekuje se da će sistem radijacijskog grijanja značajno produžiti domet električnih vozila zimi smanjenjem energije koja se koristi za kontrolu klime.
Sistem se sastoji od visokotemperaturnog grijaćeg elementa u obliku filma i sistema za sprječavanje opekotina. Grijaći element, koji može doseći 110°C, omotan je tkaninom koja emitira infracrvene zrake i prilagođava toplotu na ugodnu razinu. Sistem za sprječavanje opekotina detektira kontakt s tijelom i odmah snižava temperaturu, poboljšavajući sigurnost eliminirajući rizike od opekotina.
Na Kia EV9 opremljenom sistemom grijanja ugrađeno je devet ploča za grijanje, uključujući bazu volana, vozačeva vrata i središnju konzolu, kao i suvozačeva vrata i bazu pretinca ispred suvozača.
Grijano staklo obloženo metalom uklanja mraz i vlagu radi poboljšanja vidljivosti.
Napredni sistem grijanog stakla obloženog metalom brzo uklanja mraz ili vlagu s vjetrobranskog stakla vozila tokom zime, nudeći poboljšanu vidljivost i veću sigurnost u odnosu na obične grijaće elemente od volframove žice. Metalno obloženo grijano staklo je nevidljivo, pružajući jasan, neiskrivljen pogled za putnike.
Sistem od 48 V može potpuno odlediti staklenu površinu unutar pet minuta na -18°C, do četiri puta brže i uz oko 10 posto manje potrošnje energije u poređenju s konvencionalnim klimatizacijskim sistemima. Osim toga, tokom vrućih dana metalni premaz može pasivno blokirati najmanje 60 posto sunčeve energije, smanjujući potrebu za hlađenjem kabine kako bi se značajno poboljšala energetska učinkovitost.
Kia i Hyundai planiraju ugraditi sistem radijacijskog grijanja u svoje buduće modele.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.