Hyundai ušao u biznis autonomnih robota za dostavu
Roboti za dostavu postaju sve više prisutni. Neki od njih su se zauvijek isključili, dok su drugi ušli u borbu. Hyundai je među kompanijama koje pokušavaju unaprijediti koncept isporuke ''zadnje milje'' (konačnog odredišta) sa svojim Plug & Drive robotima.
Autonomni roboti za dostavu obećavali su revoluciju u načinu dostave robe, iako je iskustvo iz stvarnog života pokazalo niz anomalija. Neki od etabliranijih igrača na tom polju odustali su od svojih robota za dostavu ''zadnje milje'', uključujući Amazon i FedEx. Uprkos tome, drugi su vidjeli priliku i uskočili u ovaj biznis. Jedan od njih je Hyundaiju koji želi proširiti biznis na tržištu autonomnih robota za dostavu.
Još početkom ove godine korejska kompanija predstavila je Plug & Drive (PnD) robotski modul na CES-u. Za razliku od drugih robota za dostavu, koji koriste velike točkove za prelazak preko neravnina, Hyundaijev pristup oslanja se na zanimljiv koncept. Zove se "modul pogona i podizanja (DnL)" i u osnovi je ekscentrični mehanizam točkova koji kombinuje sisteme pogona, upravljanja, ovjesa i kočenja u jednu strukturu. Robot opremljen ovim modulima može podići točkove po potrebi i ostati u ravnom položaju dok prelazi neravne terene, poput stepenica, ležećih policajaca ili sličnih izbočina.
Gotovo godinu dana kasnije, Hyundai je najavio dva nova probna servisna programa dostave temeljena na ovom konceptu, s PnD robotom koji počinje pružati usluge u hotelu Rolling Hills, a drugi u stambeno-komercijalnom kompleksu smještenom na periferiji Seula. Roboti koriste LiDAR skener i kamere sa senzorima za mapiranje okoline i iskorištavaju mogućnosti autonomne vožnje kako bi pronašli optimalnu rutu unutar područja za isporuku paketa.
Robot koji radi u hotelu Rolling Hills ima dvosatnu rutinu posluge u sobama između 20 i 22 sata, dostavljajući potrepštine, hranu i piće. Hotelski gosti mogu naručiti uslugu u sobu i pratiti napredak isporuke putem vrlo popularne (u Koreji) aplikacije za razmjenu poruka Kakao Talk. Robot koristi algoritam temeljen na dubokom učenju za prepoznavanje okoline, ljudi i radnji. Čak je dovoljno pametan da zna kada treba odustati ako je u liftu prevelika gužva.
Za sada se čini da je Hyundai prilično uzbuđen oko korištenja robota za dostavu u posljednjoj milji. Ako se pilot programi pokažu uspješnima, korejski proizvođač automobila namjerava proširiti svoje usluge robota za dostavu temeljene na PnD-u s više robota i produženim radnim satima. Za početak mu sigurno treba zvučnije ime od PnD, zar ne?
Povezane novosti

Volvo XC60 postao najprodavaniji model u historiji švedskog brenda
SUV-ovi su danas u velikom zamahu na evropskom tržištu. Stoga ne čudi što je XC60, računajući brojke dvije generacije, postao najprodavaniji model u historiji švedskog brenda, pobijedivši vrlo uspješni model 240.

Cadillac isporučio prvi električni SUV Celestiq po nimalo privlačnoj cijeni
Cadillac je zvanično započeo isporuke svog luksuznog električnog modela, Celestiq, tri godine nakon zvaničnog lansiranja. Vodeći model američkog brenda ima početnu cijenu od oko 350.000 dolara.

Nissan u Evropi lansirao e-Power pogon sljedeće generacije
Nissan je zvanično lansirao novu generaciju svog e-Power hibridnog sistema u Evropi. Prvi model koji će se prodavati na Starom kontinentu i koji je dobio novi sistem je Qashqai.