Hyundai ušao u biznis autonomnih robota za dostavu
Roboti za dostavu postaju sve više prisutni. Neki od njih su se zauvijek isključili, dok su drugi ušli u borbu. Hyundai je među kompanijama koje pokušavaju unaprijediti koncept isporuke ''zadnje milje'' (konačnog odredišta) sa svojim Plug & Drive robotima.
Autonomni roboti za dostavu obećavali su revoluciju u načinu dostave robe, iako je iskustvo iz stvarnog života pokazalo niz anomalija. Neki od etabliranijih igrača na tom polju odustali su od svojih robota za dostavu ''zadnje milje'', uključujući Amazon i FedEx. Uprkos tome, drugi su vidjeli priliku i uskočili u ovaj biznis. Jedan od njih je Hyundaiju koji želi proširiti biznis na tržištu autonomnih robota za dostavu.
Još početkom ove godine korejska kompanija predstavila je Plug & Drive (PnD) robotski modul na CES-u. Za razliku od drugih robota za dostavu, koji koriste velike točkove za prelazak preko neravnina, Hyundaijev pristup oslanja se na zanimljiv koncept. Zove se "modul pogona i podizanja (DnL)" i u osnovi je ekscentrični mehanizam točkova koji kombinuje sisteme pogona, upravljanja, ovjesa i kočenja u jednu strukturu. Robot opremljen ovim modulima može podići točkove po potrebi i ostati u ravnom položaju dok prelazi neravne terene, poput stepenica, ležećih policajaca ili sličnih izbočina.
Gotovo godinu dana kasnije, Hyundai je najavio dva nova probna servisna programa dostave temeljena na ovom konceptu, s PnD robotom koji počinje pružati usluge u hotelu Rolling Hills, a drugi u stambeno-komercijalnom kompleksu smještenom na periferiji Seula. Roboti koriste LiDAR skener i kamere sa senzorima za mapiranje okoline i iskorištavaju mogućnosti autonomne vožnje kako bi pronašli optimalnu rutu unutar područja za isporuku paketa.
Robot koji radi u hotelu Rolling Hills ima dvosatnu rutinu posluge u sobama između 20 i 22 sata, dostavljajući potrepštine, hranu i piće. Hotelski gosti mogu naručiti uslugu u sobu i pratiti napredak isporuke putem vrlo popularne (u Koreji) aplikacije za razmjenu poruka Kakao Talk. Robot koristi algoritam temeljen na dubokom učenju za prepoznavanje okoline, ljudi i radnji. Čak je dovoljno pametan da zna kada treba odustati ako je u liftu prevelika gužva.
Za sada se čini da je Hyundai prilično uzbuđen oko korištenja robota za dostavu u posljednjoj milji. Ako se pilot programi pokažu uspješnima, korejski proizvođač automobila namjerava proširiti svoje usluge robota za dostavu temeljene na PnD-u s više robota i produženim radnim satima. Za početak mu sigurno treba zvučnije ime od PnD, zar ne?
Povezane novosti
![Vrijedan jubilej za Daciju: Proizvedeno milion vozila s plinskom instalacijom](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719903589-vrijedan-jubilej-za-daciju-proizvedeno-milion-vozila-s-plinskom-instalacijom.jpg?v1719903683)
Vrijedan jubilej za Daciju: Proizvedeno milion vozila s plinskom instalacijom
Dacia je dostigla proizvodni prag od milion vozila s motorima koji sagorijevaju benzin i plin. Vozila rumunskog proizvođača s tvorničkom plinskom instalacijom iznimno su popularna zbog ekonomičnosti.
![Kina izvezla 2,45 miliona vozila za pet mjeseci 2024. i zabilježila rast od 26 posto](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719820504-kina-izvezla-245-miliona-vozila-za-pet-mjeseci-2024-i-zabiljezila-rast-od-26-posto.jpeg?v1719820509)
Kina izvezla 2,45 miliona vozila za pet mjeseci 2024. i zabilježila rast od 26 posto
Samo u maju ove godine Kina je izvezla 568.000 vozila, što je povećanje od 29 posto u odnosu na isti mjesec lani i povećanje od dva posto na mjesečnom nivou.
![Rimac predstavio samovozeći robotaxi, za dvije godine bi trebao kružiti po Zagrebu](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719578909-rimac-predstavio-samovozeci-robotaxi-za-dvije-godine-bi-trebao-kruziti-po-zagrebu.jpg?v1719578923)
Rimac predstavio samovozeći robotaxi, za dvije godine bi trebao kružiti po Zagrebu
Osnivač Rimac Automobila, Mate Rimac, predstavio je u Hrvatskoj robotaxi s dva sjedišta, koji je planiran da uđe u upotrebu od 2026. godine. Automobil će raditi kao dio autonomne usluge prevoza koja se zove Verne.