Hyundai ušao u biznis autonomnih robota za dostavu
Roboti za dostavu postaju sve više prisutni. Neki od njih su se zauvijek isključili, dok su drugi ušli u borbu. Hyundai je među kompanijama koje pokušavaju unaprijediti koncept isporuke ''zadnje milje'' (konačnog odredišta) sa svojim Plug & Drive robotima.
Autonomni roboti za dostavu obećavali su revoluciju u načinu dostave robe, iako je iskustvo iz stvarnog života pokazalo niz anomalija. Neki od etabliranijih igrača na tom polju odustali su od svojih robota za dostavu ''zadnje milje'', uključujući Amazon i FedEx. Uprkos tome, drugi su vidjeli priliku i uskočili u ovaj biznis. Jedan od njih je Hyundaiju koji želi proširiti biznis na tržištu autonomnih robota za dostavu.
Još početkom ove godine korejska kompanija predstavila je Plug & Drive (PnD) robotski modul na CES-u. Za razliku od drugih robota za dostavu, koji koriste velike točkove za prelazak preko neravnina, Hyundaijev pristup oslanja se na zanimljiv koncept. Zove se "modul pogona i podizanja (DnL)" i u osnovi je ekscentrični mehanizam točkova koji kombinuje sisteme pogona, upravljanja, ovjesa i kočenja u jednu strukturu. Robot opremljen ovim modulima može podići točkove po potrebi i ostati u ravnom položaju dok prelazi neravne terene, poput stepenica, ležećih policajaca ili sličnih izbočina.
Gotovo godinu dana kasnije, Hyundai je najavio dva nova probna servisna programa dostave temeljena na ovom konceptu, s PnD robotom koji počinje pružati usluge u hotelu Rolling Hills, a drugi u stambeno-komercijalnom kompleksu smještenom na periferiji Seula. Roboti koriste LiDAR skener i kamere sa senzorima za mapiranje okoline i iskorištavaju mogućnosti autonomne vožnje kako bi pronašli optimalnu rutu unutar područja za isporuku paketa.
Robot koji radi u hotelu Rolling Hills ima dvosatnu rutinu posluge u sobama između 20 i 22 sata, dostavljajući potrepštine, hranu i piće. Hotelski gosti mogu naručiti uslugu u sobu i pratiti napredak isporuke putem vrlo popularne (u Koreji) aplikacije za razmjenu poruka Kakao Talk. Robot koristi algoritam temeljen na dubokom učenju za prepoznavanje okoline, ljudi i radnji. Čak je dovoljno pametan da zna kada treba odustati ako je u liftu prevelika gužva.
Za sada se čini da je Hyundai prilično uzbuđen oko korištenja robota za dostavu u posljednjoj milji. Ako se pilot programi pokažu uspješnima, korejski proizvođač automobila namjerava proširiti svoje usluge robota za dostavu temeljene na PnD-u s više robota i produženim radnim satima. Za početak mu sigurno treba zvučnije ime od PnD, zar ne?
Povezane novosti

Ublažavaju se ograničenja za smanjenje emisije CO2 iz novih automobila
EU daje proizvođačima automobila više vremena za ispunjavanje ciljeva smanjenja emisije CO2. Međutim, zabrana prodaje novih automobila na benzin i dizel za 2035. godine ostaje na snazi uz jednu iznimku.

Škoda proizvela pet miliona jedinica Fabije za 26 godina
Lansirana je prije 26 godina kao nasljednica Felicije i od prve generacije postala je hit, uključujući i bh. tržište. Sada, Škodin bestseller slavi prekretnicu od 5 miliona proizvedenih jedinica.

Snažan rast prodaje MG-a u prvom kvartalu ove godine
MG Europe je u prva tri mjeseca 2025. zabilježio 78.505 novih registracija vozila, što predstavlja porast od 33,5% u odnosu na isti period 2024. godine, kada je registrovano 58.800 vozila.