Vijesti

Hyundai ušao u biznis autonomnih robota za dostavu

Roboti za dostavu postaju sve više prisutni. Neki od njih su se zauvijek isključili, dok su drugi ušli u borbu. Hyundai je među kompanijama koje pokušavaju unaprijediti koncept isporuke ''zadnje milje'' (konačnog odredišta) sa svojim Plug & Drive robotima.

Autor: BIHAMK

Autonomni roboti za dostavu obećavali su revoluciju u načinu dostave robe, iako je iskustvo iz stvarnog života pokazalo niz anomalija. Neki od etabliranijih igrača na tom polju odustali su od svojih robota za dostavu ''zadnje milje'', uključujući Amazon i FedEx. Uprkos tome, drugi su vidjeli priliku i uskočili u ovaj biznis. Jedan od njih je Hyundaiju koji želi proširiti biznis na tržištu autonomnih robota za dostavu.

Još početkom ove godine korejska kompanija predstavila je Plug & Drive (PnD) robotski modul na CES-u. Za razliku od drugih robota za dostavu, koji koriste velike točkove za prelazak preko neravnina, Hyundaijev pristup oslanja se na zanimljiv koncept. Zove se "modul pogona i podizanja (DnL)" i u osnovi je ekscentrični mehanizam točkova koji kombinuje sisteme pogona, upravljanja, ovjesa i kočenja u jednu strukturu. Robot opremljen ovim modulima može podići točkove po potrebi i ostati u ravnom položaju dok prelazi neravne terene, poput stepenica, ležećih policajaca ili sličnih izbočina.

Gotovo godinu dana kasnije, Hyundai je najavio dva nova probna servisna programa dostave temeljena na ovom konceptu, s PnD robotom koji počinje pružati usluge u hotelu Rolling Hills, a drugi u stambeno-komercijalnom kompleksu smještenom na periferiji Seula. Roboti koriste LiDAR skener i kamere sa senzorima za mapiranje okoline i iskorištavaju mogućnosti autonomne vožnje kako bi pronašli optimalnu rutu unutar područja za isporuku paketa.

Robot koji radi u hotelu Rolling Hills ima dvosatnu rutinu posluge u sobama između 20 i 22 sata, dostavljajući potrepštine, hranu i piće. Hotelski gosti mogu naručiti uslugu u sobu i pratiti napredak isporuke putem vrlo popularne (u Koreji) aplikacije za razmjenu poruka Kakao Talk. Robot koristi algoritam temeljen na dubokom učenju za prepoznavanje okoline, ljudi i radnji. Čak je dovoljno pametan da zna kada treba odustati ako je u liftu prevelika gužva.

Za sada se čini da je Hyundai prilično uzbuđen oko korištenja robota za dostavu u posljednjoj milji. Ako se pilot programi pokažu uspješnima, korejski proizvođač automobila namjerava proširiti svoje usluge robota za dostavu temeljene na PnD-u s više robota i produženim radnim satima. Za početak mu sigurno treba zvučnije ime od PnD, zar ne? 

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo