Hiljade radnih mjesta u opasnosti u sektoru proizvodnje automobila u Evropi
Automobilska industrija, i to ne samo evropska, nalazi se na novoj raskrsnici. Mnogi proizvođači su u teškoj situaciji, a hiljade radnih mjesta u tvornicama su ugrožene. U Evropi stvari ne stoje dobro niti u jednoj automobilskoj grupaciji.
Hronologija u posljednje dvije godine u vezi s električnim automobilima se okrenula za 180 stepeni. Dok je 2023. sve ukazivalo na to da vozila sa ovom tehnologijom dobijaju značajan zamah, 2024. je bila pravi hladan tuš. Elektromobilnost je najviše uticala na to, a to sada pokazuje slabost automobilskog sektora.
Već nekoliko mjeseci govori se o smanjenoj potražnji za električnim automobilima u Evropi i svijetu, što je natjeralo mnoge proizvođače da odustanu od svojih planova da postanu potpuno električni brendovi.
Posljednjih sedmica, jedna tema se više ističe od ostalih, a direktna je posljedica problematike oko elekromobilnosti. Neki brendovi pate i moraju smanjiti troškove kako bi preživjeli. Na Starom kontinentu se najviše priča o Volkswagenu, ali i o Audiju.
Auto giganti i dalje trpe
VW grupa je jedna od kompanija koje najviše trpe posljedice u Evropi, posebno u Njemačkoj. Životni put evropske automobilske industrije se guši, a radnici u raznim pogonima su ugroženi.
U pitanju su decenije strukturalnih problema, naveo je generalni direktor njemačke grupe Oliver Blume, optužujući niz problema koji se sada ogledaju u pregovorima koje Volkswagen vodi sa predstavnicima sindikata u Njemačkoj. VW trenutno tamo ima 10 fabrika i 300.000 zaposlenih. Brend planira zatvoriti tri od ovih pogona, ukinuti desetine hiljada radnih mjesta i sveobuhvatno smanjiti plate za 10 posto.
Nissan, na primjer, prolazi takođe kroz teška vremena, smanjujući proizvodnju i otpuštajući 9.000 zaposlenih, dok prodaje svoj udio u Mitsubishiju. Stellantis, sa svoje strane, i dalje trpi probleme u Sjedinjenim Državama, gdje je pretrpio veliki pad prodaje i otpušta 1.100 zaposlenih u svojoj fabrici u Toledu. Zadnji udarac za Stellantis je prijetna Leapmotora da napusti ulaganja u Poljskoj po nalogu kineske vlade.
Više gubitaka radnih mjesta u Evropi
Sada, još jedan brend Volkswagen Grupe traži pomoć - Audi. Proizvođač iz Inglostadta pretrpio je značajan pad profita u trećem kvartalu i kolaps u prodaji, posebno u Kini, gdje se ponovo osmišljava staregija uz pomoć lokalnog SAIC-a. Već smo pisali da je Audijeva u Briselu, gde se ekskluzivno proizvodi Audi Q8 e-tron, osuđena na propast. Krajem februara 2025. zatvoriće svoja vrata i 3.000 ljudi će ostati na ulici, iako se brend trudi da prodati fabriku kako bi pokušao što bolje zaštititi svoje zaposlenike.
Sada, prema pisanju njemačkog magazina Manager Magazin, izvjesno je da su hiljade novih radnih mjesta u opasnosti u Audiju. Ova smanjenja bi bila usmjerena na indirektne poslove, kao što je razvojna oblast, kako bi se zaštitili radnici raspoređeni na proizvodnim linijama.
Prema Reutersu i Manager Magazinu, planirano smanjenje radnih mjesta je 15 posto, što pogađa 4.500 zaposlenih u Njemačkoj. Iz Audija su novinskoj agenciji potvrdili da je upravni odbor još u pregovorima sa sindikatima, ne komentarišući tačan broj radnih mjesta.
Povezane novosti
Ažuriran Toyotin “električar”: Šta je sve novo na redizajniranom bZ4X?
Jedini električni model japanske marke doživio je blago zatezanje bora, ali i niz tehničkih nadogradnji. Naglasak je na snažnijim elektromotorima, novim baterijama i većoj autonomiji.
Kineski Leapmotor postigao rekord u novembru i prodao više od 70.000 automobila
Leapmotor je postavio novi mjesečni rekord isporuka u novembru, kada je kineski proizvođač isporučio 70.327 vozila, pretekavši Volvo globalno.
Renault 5 proizveden u 100.000 jedinica za samo 15 mjeseci
Proizvodnja električnog Renaulta 5 započela je u oktobru 2024. godine, a dostupan je za prodaju od ove godine. Sada je 100.000-ti električni Renault 5 proizveden u fabrici Ampere ElectriCity u Douaiju u Francuskoj.