EU bi mogla ukinuti carine na električne automobile iz Kine
Evropska unija i Kina započele su pregovore o novom rješenju za zamjenu, odnosno ublažavanje ili čak ukidanje carina na električne automobile iz Kine. Rješenje bi najvjerovatnije moglo uključivati postavljanje minimalnih cijena na uvozne automobile.
Carine na sve električne automobile proizvedene u Kini uskoro bi mogle biti ukinute. Evropska unija i Kina upravo su započele rundu pregovora kako bi pronašli sredinu koja bi zamijenila carine koje kineska vlada smatra nepovoljnim.
Obje strane razmatraju uvođenje minimalnih cijena za automobile koji se uvoze iz Kine u Evropu. Koncept bi treba biti takav da niti jedan kineski proizvođač ne bi smio prodati električni automobil na EU tržištu po cijeni nižoj od one utvrđene eventualnim sporazumom.
Poznato je da Evropska unija već ima takvu politiku minimalnih cijena za homogenu robu, ali ne i za automobile. Pregovarači iz Evrope žele da novi sporazum o minimalnoj cijeni bude djelotvoran i provediv kao i dodatne carine koje su već nametnute tokom ove godine.
Praksa je takva da pojedini kineski proizvođači trenutno moraju da plate carinu od čak 35,3 posto da bi mogli da prodaju električni automobil u Evropskoj uniji. Takav je slučaj s proizvođačem MG. čiji model MG4 je u jednom trenutku ozbiljno ugrozio tržišnu utakmicu za evropske proizvođače.
Ostali kineski brendovi, kao što su BYD i Geely, moraju platiti carinu od 17 posto, odnosno 18,8 posto. I ne samo to, čak i evropski brendovi, koji proizvode baterijske modele u Kini, također moraju platiti dodatnu stopu carinskih nameta prilikom uvoza na Stari kontinent, što znači da će eventualno ukidanje pomoći i lokalnim brendovima. Podsjećamo, novi nameti su dodatak postojećoj carini od 10 posto.
Povezane novosti

Ublažavaju se ograničenja za smanjenje emisije CO2 iz novih automobila
EU daje proizvođačima automobila više vremena za ispunjavanje ciljeva smanjenja emisije CO2. Međutim, zabrana prodaje novih automobila na benzin i dizel za 2035. godine ostaje na snazi uz jednu iznimku.

Škoda proizvela pet miliona jedinica Fabije za 26 godina
Lansirana je prije 26 godina kao nasljednica Felicije i od prve generacije postala je hit, uključujući i bh. tržište. Sada, Škodin bestseller slavi prekretnicu od 5 miliona proizvedenih jedinica.

Snažan rast prodaje MG-a u prvom kvartalu ove godine
MG Europe je u prva tri mjeseca 2025. zabilježio 78.505 novih registracija vozila, što predstavlja porast od 33,5% u odnosu na isti period 2024. godine, kada je registrovano 58.800 vozila.