EU bi mogla ukinuti carine na električne automobile iz Kine
Evropska unija i Kina započele su pregovore o novom rješenju za zamjenu, odnosno ublažavanje ili čak ukidanje carina na električne automobile iz Kine. Rješenje bi najvjerovatnije moglo uključivati postavljanje minimalnih cijena na uvozne automobile.
Carine na sve električne automobile proizvedene u Kini uskoro bi mogle biti ukinute. Evropska unija i Kina upravo su započele rundu pregovora kako bi pronašli sredinu koja bi zamijenila carine koje kineska vlada smatra nepovoljnim.
Obje strane razmatraju uvođenje minimalnih cijena za automobile koji se uvoze iz Kine u Evropu. Koncept bi treba biti takav da niti jedan kineski proizvođač ne bi smio prodati električni automobil na EU tržištu po cijeni nižoj od one utvrđene eventualnim sporazumom.
Poznato je da Evropska unija već ima takvu politiku minimalnih cijena za homogenu robu, ali ne i za automobile. Pregovarači iz Evrope žele da novi sporazum o minimalnoj cijeni bude djelotvoran i provediv kao i dodatne carine koje su već nametnute tokom ove godine.
Praksa je takva da pojedini kineski proizvođači trenutno moraju da plate carinu od čak 35,3 posto da bi mogli da prodaju električni automobil u Evropskoj uniji. Takav je slučaj s proizvođačem MG. čiji model MG4 je u jednom trenutku ozbiljno ugrozio tržišnu utakmicu za evropske proizvođače.
Ostali kineski brendovi, kao što su BYD i Geely, moraju platiti carinu od 17 posto, odnosno 18,8 posto. I ne samo to, čak i evropski brendovi, koji proizvode baterijske modele u Kini, također moraju platiti dodatnu stopu carinskih nameta prilikom uvoza na Stari kontinent, što znači da će eventualno ukidanje pomoći i lokalnim brendovima. Podsjećamo, novi nameti su dodatak postojećoj carini od 10 posto.
Povezane novosti

Toyota želi proizvoditi milion električnih automobila godišnje do 2027.
Prema novim medijskim izvještajima, Toyota je postavila cilj da do 2027. godine proizvodi čak milion električnih automobila godišnje. Istovremeno, japanski brend želi imati 15 električnih modela u ponudi u naredne dvije godine.

Mercedes ukida Citan i T-Klasu, klonove Renault Kangooa
Predstavnici Mercedesa potvrdili su da vanovi Citan i T-Klasa neće dobiti nasljednike i da će biti penzionisani do sredine 2026. god. Citan i T-Klasa su posljednja dva modela koja će biti proizvedena u saradnji s Renaultom kao klonovi popularnog Kangooa.

Elroq je drugi električni model Škode u BiH uz redizajnirani Enyaq
Škoda sada ima dva električna modela u ponudi. Pored Enyaqa koji je stigao u osvježenom izdanju, domaći uvoznik je predstavio i manji Elroq od kojeg se očekuje da unaprijedi prodajne brojke.