Do 2040. samo 1% svih prodatih automobila će imati motor sa unutrašnjim sagorijevanjem
Početkom januara 2023. jedna od najpoznatijih svjetskih konsultantskih kompanija Ernst & Young Global Limited (EY) sa sjedištem u Londonu, objavila je rezultate istraživanja i analize o globalnim prodajnim trendovima u automobilskoj industriji.
Zanimljivost predstavlja činjenica da je analiza rađena uz pomoć alata za predviđanje EY Mobility Lens Forecaster koji je baziran na vještačkoj inteligenciji.
Istraživanje je pokazalo da će već do 2027. godine prodaja električnih vozila u Europi nadmašiti prodaju svih drugih pogonskih motora, što je trend koji će se nastaviti i u Kini i u SAD-u do 2032. godine. U odnosu na prethodno istraživanje, prodaja električnih vozila u Europi i Kini će postati dominantna godinu ranije nego što se očekivalo, dok će se u Americi to desiti čak četiri godine prije prvobitnih očekivanja. Kako su naveli u EY razlog tome su snažna ulaganja u elektrifikaciju u SAD-u. Analiza također pokazuje da će se do 2040. godine prodaja vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem (ICE) smanjiti na manje od 1% globalne prodaje, što je pet godina ranije nego što se očekivalo.
Kako je naveo Randall Miller, globalni voditelj napredne proizvodnje i mobilnosti u EY-u, uprkos nizu poteškoća povezanih s finansijama i energijom u posljednjih 12 mjeseci, revolucija električnih vozila i dalje dobiva na zamahu. „U Europi je prodaja automobila općenito u padu i očekivali bismo da će prelazak na električna vozila imati problema ako energetska kriza potraje. To bi zahtijevalo veću državnu pomoć kako bi se održao trenutni tempo. U Kini, iako očekujemo da će električna vozila dominirati prodajom do 2032., također vidimo hibride koji će zadržati svoj tržišni udio sve do 2050. U SAD-u prednjače države s velikom populacijom, tako da i dalje postoji razlog za optimizam. Cilj je da do 2030. oko 50% prodaje budu električna vozila. Uprkos tome, SAD će se morati pozabaviti problemima nabavnog lanca i recesije i morat će se fokusirati na izgradnju infrastrukture za punjenje i razvoj baterija u zemlji kako bi se stvarno nastavilo s električnim vozilima.”
U Izvještaju se konstatuje da je rastuća potražnja potrošača za električnim vozilima podržana vladinim politikama i subvencijama, zajedno sa agresivnim ciljevima elektrifikacije od strane proizvođača originalne opreme (OEM) ubrzala prelaz i prihvatanje električnih vozila u sve tri ključne regije- Europi, SAD-u i Kini.
Šta je EY Mobility Lens Forecaster? EY automobilski analitičari i stručnjaci za obradu podataka izgradili su EY Mobility Lens Forecaster na modelu neuronske mreže koji koristi umjetnu inteligenciju za analizu nekoliko varijabli koje utiču na potražnju i ponudu mobilnosti. To uključuje varijable koje odražavaju ponašanje potrošača, regulatorne trendove, razvoj tehnologije (vozilo i ekosistem) i najavljene strategije proizvođača. Model se redovno ažurira s novim tržišnim inputima kako bi održao korak sa realnošću koja se neprestano mijenja. S obzirom da se njegova predviđanja uspoređuju sa stvarnim ishodima, model prilagođava svoje izračune i uči iz bilo kakvih pogrešaka za buduća predviđanja tako da s vremenom postaje sve pametniji i precizniji.
Povezane novosti
U 2022. godini u Bosnu i Hercegovinu je uvezeno 70 električnih automobila. Porast i hibridnih...
Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH, u 2022. godini u Bosnu i Hercegovinu je uvezeno 70 električnih automobila, što je za 22 vozila više nego što ih je uvezeno u cijeloj 2021. godini.
EVO: Električni Bosanac!
Nije slučajno da se prvo električno auto baš rodilo ispod Vlašića, tu gdje Lutvina kahva pamti smjene politika, konzula, vladara i svjetonazora. Travnik je tradicionalno grad zanata i vrhunskih zanatlija.