Vijesti

Citroen slavi 90 godina Traction Avanta, prvog modela marke s prednjim pogonom

Traction je prava francuska ikona, jedan od rijetkih automobila koji mnogi smatraju pravim istorijskim spomenikom. Od svog lansiranja 1934. godine, unio je niz inovacija na tržište tridesetih godina, a najveća je bila prednji pogon.

Autor: BIHAMK

Kultni Traction Avant predstavljen je davne 1934. godine u Parizu. Dizajniran je s ciljem da iza sebe ostavi nezaboravan trag i da marki Citroen unese novi zamah i istakne inovativnost ovog francuskog proizvođača. Na tržište je ušao pod komercijalnim nazivom ''7'', koji se odnosio na njegovu poreznu stopu, međutim brzo je dobio nadimak Traction Avant, jer se pogon na prednje točkove smatrao zaista važnom inovacijom u to doba.

Traction Avant je bio jedinstven jer je u jednom modelu spojio sva najsavremenija tehnička rješenja tog vremena, poput prednjeg pogona, samonosive karoserije, hidrauličkih kočnica i ovjesa s pojedinačnim vješanjem svih četiri točkova. U svoje vrijeme važio je za automobil koji je najsigurniji, najudobniji i koji pruža najstabilniju poziciju na cesti. Tokom svoje dugogodišnje karijere prošao je mnoge tehnološke nadogradnje, zbog čega je dobio nadimak automobil sa 100 patenata. Zbog svog karakterističnog aerodinamičnog oblika, koji je inspirisan ''streamline'' izvedbama, brzo je postao legenda među Citroenovim modelima, koji je preživio test vremena i inspirisao maštu buntovnika i gangstera, koji su ga oživjeli u mnogim filmovima.

Kada je André Citroën početkom 1933. godine odlučio zamijeniti modele Citroen 8, 10 i 15, koji su predstavljeni samo nekoliko mjeseci ranije, u oktobru 1932. godine, želio je uzdrmati tržište i iznenaditi konkurenciju potpuno revolucionarnim automobilom. Cilj mu je bio steći barem dvije godine prednosti u odnosu na konkurenciju i na taj se način zaštiti od posljedica globalne ekonomske krize s početka tridesetih godina prošlog stoljeća, koju je tada već snažno osjećala cijela Evropa. Njegov novi automobil je stoga morao biti posebno izuzetan i sadržavati što više tehničkih inovacija.

Njegov razvojni program uključivao je potpuno čeličnu samonosivu karoseriju koja je eliminisala potrebu za podvozjem i značajno snizila težište, pogon na prednje točkove, plivajući motor s ventilima u glavi i uklonjivim oblogama cilindara, hidraulički kontrolisane kočnice, ovjes s pojedinačnim vješanjem na sva četiri točka i automatski mjenjač. Međutim, zbog vremenskih ograničenja, originalni serijski modeli iz 1934. morali su biti proizvedeni bez automatskog mjenjača.

Pored ovih tehničkih inovacija, Traction Avant imao je i aerodinamičnu karoseriju s niskim linijama i ravnim dnom. Zahvaljujući kompaktnom pogonu motora i mjenjača te vrlo niskom težištu, što je više moguće mase moglo se smjestiti na prednji dio vozila. Prvi novinari i vozači bili su izuzetno impresionirani ovim Citroenom. Nikada prije automobil nije bio tako siguran i lak za vožnju u svim situacijama. Njegov položaj na cesti postavio je nove standarde u ovoj oblasti. Motor je bio živahan, kočnice snažne, a sigurnost besprijekorna. Sa svim ovim karakteristikama koje su se neprestano poboljšavale, kao što je uvođenje volana s letvom i zupčanikom, Traction Avant je pružao tehničku prednost u odnosu na sve druge automobile.

Traction Avant je imao briljantnu i izuzetno dugu karijeru koja je završila tek u julu 1957. godine kada je proizvodnja modela završena. Citroen je zaključio proizvodnju sa 760.000 prodatih jedinica.

BIHAMK

Povezane novosti

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.

Možda bi vas zanimalo