Test je ponovo obuhvatio širok spektar automobila, od subkompaktnog Toyote Aygo X do kompaktnog VW T-Roc kabriolet kao i luksuzne klase Porsche Taycan Sport Turismo. Što se tiče pogona, pokriven je gotovo čitav asortiman pogonskih sistema aktuelnih putničkih automobila, od benzinskog, dizelskog, bivalentnog LPG pogona do blagog (MHEV), potpunog (FHEV), plug-in (PHEV) hibridnog pogona, kao i raznih električnih automobila.
Jedno od najzanimljivijih i najiščekivanijih novih izdanja ove godine je nesumnjivo nova Dacia Jogger. U Njemačkoj su jeftini Dacijini modeli odavno dio voznog parka i veoma su popularni posebno među privatnim kupcima. To nije ni čudo, budući da Rumunski modeli ne nude samo solidnu Renault tehnologiju i dopadljiv dizajn, nego su i dosta kvalitetni automobili za taj novac. Osnovni model Joggera sa sedam sjedišta kreće se od 16.000 eura i zamjenjuje tri modela – Logan (karavan), Lodgy (kombi) i Dokker (karavan sa visokim krovom) – i trebao bi objediniti njihove dobre strane u jednom vozilu. Model s petero vrata, dužine 4,55 metara, učestvovao je na ADAC testu automobila sa turbo benzinskim motorom od 110 ks i bivalentnim turbo motorom, koji može da radi i na LPG i na benzin. U obje verzije, kombi je „položio“, sa izdašnom količinom prostora koji nudi za dvije osobe čak i u trećem redu sjedišta, sa jednostavnim rukovanjem i šasijom koja stiče povjerenje uravnoteženom udobnošću ovjesa, kao i dobrom bezbjednošću u vožnji. Međutim, slaba sigurnosna oprema (uključujući i nedostatak pješačkog sistema za kočenje u nuždi) i jeftin izbor materijala zaslužuju kritiku – uostalom, niska ocjena mora odnekud doći. U obje verzije, Jogger je dobio ukupnu ocjenu 2,8.
U sličnom cjenovnom rangu, ali dvije klase vozila ispod Dacie Jogger, nalazi se nova Toyota Aygo X. To je jedan od posljednjih preostalih malih automobila. Također, to je jedan od posljednjih preostalih subkompaktnih automobila, ali sa osnovnom cijenom od oko 16.000 eura za 3,70 metara dug četverosjed, daleko je od jeftinog. Japanac proizveden u Češkoj opravdava cijenu, barem djelimično, svojom opsežnom sigurnosnom opremom. Međutim, nedostaci kao što su osrednji kvalitet izrade i nedovoljna zvučna izolacija veoma utiču na cjelokupni utisak. Aygo X je dobio ukupnu ocjenu 3,1, što ga stavlja među prosječne automobile na testu.
Iako postoji mnogo električnih SUV-ova na baterije, limuzine s električnim motorima su još uvijek rijetke. Sa BMW-om i4, lansiran je model koji je prvenstveno namijenjen da privuče kupce Tesla Modela 3. BMW i4 se tek na drugi pogled može razlikovati od serije 4 Gran Coupé, a modularna platforma omogućuje korištenje motora sa unutrašnjim sagorijevanjem i električnog pogona uključujući veliki paket baterija. Coupé i4 eDrive40 sa petero vrata ostavio je dobar utisak na ADAC testu automobila, kao automobil sa stražnjim pogonom i to dokazuje da minhenska kompanija nije samo visoko kompetentna u oblasti motora sa unutrašnjim sagorijevanjem, već i u e-vožnji, gdje su sa vremenom punjenja, potrošnjom i dometom zaista impresivni. Nagrada za to je i ocjena 1,8.
Mercedes EQE 350+, pozicioniran je jednu klasu iznad i4 i također se ponaša vrlo dobro. Postiže visok nivo udobnosti tipične za ovaj brend, sigurne i agilne karakteristike vožnje i impresivan domet od oko 530 km na ADAC ekotestu. S druge strane, slabo upravljive kočnice ove limuzine sa četvero vrata i osrednje transportne karakteristike, kao i politika dodatne opreme, koja je često vezana za skupe pakete, još više podižu već visoku osnovnu cijenu (preko 70.000 eura). Ipak, EQEQ 350 postiže vrlo dobar ukupni rezultat s ocjenom 1,7.
Korigovani VW T-Roc kabriolet mnogo je popularniji po cijeni, ali s osnovnom cijenom od preko 40.000 eura je sve, samo ne jeftin. Međutim, jedini preostali kabriolet kompanije iz Wolfsburga sada to barem kompenzira kvalitetnijim interijerom nego ranije kod facelift-a, a što znači da su kritike ADAC testera uticale na upravu Volkswagena. Pokretan turbo benzinskim motorom od 150 ks, ovaj kabriolet sa četiri sjedišta nudi živahne performanse, iako relativno velika težina, koja je rezultat dodatnog ukrućenja karoserije, utiče na potrošnju goriva (7,3 l/100 km). Nažalost, karoserija se i dalje primjetno uvija na lošim podlogama, a prtljažni prostor je u najboljem slučaju dovoljan za vikend putovanje za dvije osobe, uključujući i malu prtljagu. Sve u svemu, T-Roc kabriolet je ocijenjen kao dobar sa ukupnom ocjenom 2,5.
- Testirani automobili
Svi automobili pušteni u prodaju između jula i septembra 2022. godine, po abecednom redu:
- BMW i4 eDrive40
- Dacia Jogger TCe 100 ECO-G Comfort
- Dacia Jogger TCe 110 Extreme
- Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost Hybrid
- Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD
- Genesis GV60 Performance Premium Sport Plus AWD
- Hyundai i20 1.0 T-GDI 48-V Hybrid N Line iMT
- Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI Plug-in Hybrid Signature Package 4WD Automatic
- KIA EV6
- KIA Niro EV
- Mazda 2 e-SKYACTIV-G 90 M Hybrid Sports-Line
- Mercedes-Benz EQE 350+
- Peugeot 308 SW 1.6 Hybrid 180 Allure Pack e-EAT8
- Porsche Taycan Sport Turismo GTS
- Škoda Kodiaq 2.0 TDI SCR Style DSG
- Toyota Aygo X 1.0
- VW T-Roc Cabriolet 1.5 TSI OPF ACT R-Line DSG
- Volvo V60 B4 Ultimate Dark DKG
Kompletne ADAC testove automobila možete pogledati OVDJE.
Povezane novosti
Škoda Kodiaq: Druga generacija, veći zahtjevi i još veći izazovi
Moćni Kodiaq u drugom izdanju već nekoliko mjeseci je prisutan na tržištu. Pred njega su kao lidera D-SUV segmenta, ali i kao lidera unutar Škodine SUV niše postavljeni veći zahtjevi i veći izazovi. Čini se da ima sve adute da spremno odgovori na to.
Renault Clio LPG je novi-stari hit, lako prelazi više od 1.000 kilometara
Zamislite da u vremenu elektrifikacije Renault u jednom gradskom modelu bezrezervno nudi sve što se može ponuditi od pogonskih agregata i na sve to još dodaje ekonomičnu dvogorivnu opciju s kojom bez muke prelazite 1.000 km za 100 KM.
Škoda Scala: Pogođen minimalistički redizajn uz dobre stare vrijednosti
Škodin kompakt je treći najprodavaniji model češke marke na bh. tržištu ove godine. Nakon osvježenog dizajna, blage evolucije benzinskih motora i praktičnijeg korištenja unutrašnjih kontrola uvjereni smo da će tako ostati i u budućnosti.