Testovi

Toyota Corolla Cross – Kultno ime u trendi obliku

O njoj se toliko priča da je već sada, samo nekoliko mjeseci od komercijalizacije, apsolutni hit tržišta. Kultno ime Corolla je moralo dobiti oblik modernog ''terenca'', a sve ostalo je po defaultu utkano u njen uspjeh.

Autor: Admir Muharemović

Kupci SUV vozila danas baš imaju široku ponudu. Gdje god se okrenu pršte modeli s ''terenskim'' oblikom. Toyotin portfolio je toliko bogat u tom segmentu da čini se mogu ponuditi svima baš sve. Ljubitelji čistokrvnog terenaca cijene mogućnosti Land Cruisera, veće familije držat će se RAV4 ili Highlandera, mlađa publika će se okrenuti C-HR-u, Yarisu Crossu, pa i Aygo Crossu. Na sve treba dodati novi električni model bZ4X. Ipak, možda će djelovati nemoguće, ali još uvijek postoje praznine koje se mogu popuniti. E tu dolazi do izražaja Corolla Cross, taman negdje na pola puta između C-HR i RAV4 modela, ali i odignuta na poželjnu visinu za razliku od standardne Corolle.

Kažu u Toyoti da je Corolla Cross zamjena za nekadašnji best-buy RAV4 treće generacije. Iako je čak i duža o njega za 10 cm, ali i niža, te s nižim klirensom, Corolla donosi jedan novi vjetar u leđa Toyotinoj prodaji. Možda nema rezervni točak na petim vratima, ali ima ono nešto drugo u sebi. Jako je kompaktna, i zanimljivo – s poprilično niskim težištem za jedan SUV. Zbog toga se kupci ne moraju toliko bojati klizavog terena ili snijega ako voze model s prednjim pogonom, a istovremeno dobivaju karakteristike obične Corolle na cesti držeći se čvrsto putanje bez izraženog naginjanja. Za razliku od starog RAV-a, ovdje se sjedi nisko, ali taman toliko da ste iznad klasičnih modela na cesti.

Toyotini inžinjeri su fino odmjerili unutrašnji prostor, te se i nazad ulazi komforno zbog većeg ugla otvaranja vrata, dok se prtljažnik sa zapreminom od 425 litara ''bori'' s kompaktima, iako je baterija pozicionirana ispod zadnje klupe. Po prostranosti japanski novitet spada u prosjek klase. S visinom od 180 cm lako smo pronašli idealan položaj za volanom, ali i iza vozačevog sjedišta. Malo su se na koljena žalili oni koji su malo viši, ali prostor za glavu je jako korektan.

Ako gledamo s povećalom uočavamo da je i ovdje sve robusno, masivno i čvrsto izrađeno. Tasteri su poput sklopki na kućnom prekidaču, završna obrada i jednostavnost enterijera s percepcijom vožnje na duge staze. Središte multimedijalnog ekrana je 10,8" u formi lebdećeg ekrana u sredini, koji zadržava tek osnovne fizičke tipke za upravljanje osnovnim funkcijama. Tu je i posebna ploča za podešavanje temperature i klimatizacije, koja radi kao podmazana. Nekome se takvo rješenje može činiti staromodnim, ali nama je kao i poslije drugih Toyota modela jako legao zbog svoje jednostavnosti i intuitivnosti. Toyota se nije zamjerila modernoj tehnologiji, već je ugradila unaprijeđeni multimedijski sistem, koji je potpuno nov i ima znatno bolju grafiku. Uspješna je bila i digitalna ploča s instrumentima u kojoj prikazane podatke možete prilagoditi vlastitim idejama. Može se bežično koristiti usluga Apple CarPlay, dok telefon možete odložiti na područje za bežično punjenje koje se nalazi na dnu donjeg dijela armaturne ploče.

Ono što najviše zanima kupce to je novi hibridni pogon pete generacije, a koji Toyota poboljšava već više od 25 godina. Inžinjeri ističu unaprijeđeni mjenjač s upotrebom novog sistema za podmazivanje i distribuciju ulja, gdje je primijenjeno ulje niske viskoznosti. To znači manje električnih i mehaničkih gubitaka, a istovremeno i ekonomičniji rad. Također je unaprijeđena litij-ionska baterija kapaciteta 4,08 kWh, koja je snažnija, ali istovremeno i 40% lakša nego prije.

Kod nas je Corolla Cross trenutno dostupna samo sa snažnijim dvolitrenim motorom čija se osnova nije mijenjala u sklopu hibridnog update-a. Četverocilindarski atmosferski motor isporučuje 152 KS pri 6.000 o/min i do 190 Nm obrtnog momenta. Njemu asistira elektromotor (prednji) snage 83 kW i 206 Nm. Kod modela s 4x4 pogonom nazad je još jedan elektromotor. S tim u vezi, ako se sagnete i pogledate ispod podnice, dizjaniran je pomalo čudni dizajn cijevi izduvnog sistema koji se prilagođava tom dodatnom elektromotoru koji pokreće zadnji par točkova. Pošto smo vozili verziju sa prednjim pogonom tehnikalije ostavljamo za drugi put. Naime, Corolla s prednjim pogonom ubrzava do 100 km/h za 7,7 sekundi uz maksimalnu brzinu od 180 km/h, iako će kazaljka dotaći i podiok od 190.

Princip rada hibrida je i dalje isti. Za maksimalnu uštedu goriva, električni motor pokušava se pobrinuti za većinu pokretanja i sporih kretanja po parkingu ili garaži, pa čak i omogućiti kretanje u gradu ako je konfiguracija terena odgovarajuća. Kada je potrebno jače ubrzanje, uključuje se SUS motor koji se već standardno povezuje preko planetarnog prijenosnika. Cijeli proces je uglađen i teče kao po loju.

Najveća prednost ostaje potrošnja goriva. Corolla Cross bez problema prolazi kroz grad sa oko 5 l/100 km, dok je Toyota podesila svoj famozni CVT mjenjač, pa se i autoputem može kretati s oko 7 litara na svakih 100 pređenih km bez prevelike buke. Bili bi zadovoljniji da je tank za gorivo veći od 43 litara, onda bi i autonomija bila veća od 600 km, a duže destinacije odrađivale ležernije.

Ona druga strana ovog noviteta tiče se vožnje van utabanih puteva. Corolli Cross je manje važno tjerate li je po asfaltu, neravninama ili makadamskoj cesti. Tvrđa šasija i nisko težište ne kažnjavaju putnike van asfalta, a na njemu će uvjerljivo proći svaku krivinu bez previše naginjanja. Upravljanje je precizno, a nekakvo manje podupravljanje pokazaju zube samo tokom iznenadnog manevra naglog mijenja smjera.

Corolla Cross nije čisti off-roader, ali se ovaj hibridni električni četverotočkaš može nositi s lakšim terenom. Zahvaljujući pristojnom razmaku od podloge, ne morate brinuti da ćete zapeti, a šasija ne udara trbuhom ni na velike rupe i izbočine. Podloge sa snijegom treba uzeti najozbiljnije, ali to je vječna tema i za mnogo sposobnije terence s pogonom na sve točkove.

Corolla Cross po cjenovniku starta sa 79.100 KM. Trenutno je dostupan samo jači benzinski 2.0-litreni motor u hibdirnom pakovanju, dok će 1.8 stići naknadno, te će i cijena biti niža. Srednji paket opreme Style koji smo vozili je nekakva mjera koja ispunjava sve potrebe, a moguće ga je specificirati i uz 4x4 pogon, uz doplatu od 4700 KM. Auto u cjelini izgleda privlačno i ističe se na cesti, ali ono što svaku Toyotu još više čini poželjnom je njena 10-godišnja garancija, koja od nedavno vrijedi i za gume.

TEHNIČKI PODACI

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Style

D-Š-V: 4,46 x 1,82 x 1,62 m

Međuosovinski razmak: 2,64 m

Prtljažnik: 425 lit.

Motor: 4-cil, benzin, 1987 ccm + Elektromotor

Snaga benzinskog motora kW/KS: 112/152 pri 6.000 o/m

Ob. moment: 190 Nm pri 4.400 – 5.200 o/m

Ukupna snaga hibridnog sistema kW/KS: 145/197

Baterija – kapacitet – 4,08 kWh

Mjenjač: CVT

Ubrzanje: 7,7 s

Max brzina: 180 km/h

Potrošnja (prosjek WLTP): 5,0-5,4 lit

Masa: 1.510 kg

Tank za gorivo: 43 lit

Dimenzije točkova: 225/50 R18  

Garancija: 10 godina/185.000 km

Cijena ulaznog modela: 79.100 KM

Cijena test modela bez dodatne opreme: 83.510 KM

BIHAMK

Povezane novosti

Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!

Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!

Već godinama Peugeot 3008 je jedan od omiljenih SUV modela u BiH. Novajlija ostaje bez ključnog elementa popularnosti, a riječ je naravno o dizel motoru, koji je prvi eliminisan zbog strogih euro standarda. No, Peugeotov hibrid je novi dizel!

Možda bi vas zanimalo