Članak top banner 970x90
Testovi

Toyota C-HR: Originalan, tih, dominantan i s 10 godina garancije

Toyotin coupe-crossover neobičnog izgleda, nedavno predstavljen u drugoj generaciji, puca od samopouzdanja. Novajlija baštini dobro stečeni imidž, nadograđuje ga s atraktivnim dizajnom i zabavom u vožnji, a Toyota kupce nagrađuje s još većom garancijom.

Autor: Admir Muharemović

O prvoj generaciji ekstravagantnog coupe-crossovera C-HR ne treba trošiti riječi. Njegova neobična pojava s kojom je šokirao svijet i Toyotin rejting dočepali su se 840.000 kupaca u Evropi, što još jednom potvrđuje da je japanski div pogodio s ovim modelom od starta. Reći će poznavaoci, valja to sad ponoviti s drugom generacijom koja ima težak zadatak pred sobom. No, aduta ovom modelu ne nedostaje.

Dizajn s novom energijom

Ako se osvrnemo na izgled, novi i stari C-HR nemaju ništa jedan s drugim, osim bazičnog oblika sub-kompaktnog crossovera u kupe stilu. Dizajneri su imali teži zadatak ovoj put, jer dobro prihvaćeni neobični izgled prve generacije valjalo je ponoviti, uzevši u obzir pretpostavku i cilj na kraju da novi model uvijek treba biti bolji i napredniji. Prethodnik je bio magnet za poglede, jer je sa sobom u ruhu donio nešto potpuno novo. I novi model je jednako privlačan, jer su dizajneri pronašli načina da ovu formu kupe SUV-a pretvore u još atraktivniji auto na cesti držeći se forme isklesanih linija i uglova. Atraktivnija prednja svjetla, usječena u prednji poklopac i istovremeno u branik s glomaznim usisnikom zraka bitno se razlikuju od prošle generacije.

Novost su i ručke vrata koje se uvlače, kako bi se postigla što bolja aerodinamika, ali i podigla razina atraktivnosti. Nazad su i dalje visoka i skoro spojena svjetla, a naziv automobila svijetli u mraku prilikom otvaranja gepeka. Iako su dimenzije manje-više ostale na nivou prethodnika, novi C-HR se doima većim i glomaznijim. Širina je blago povećana, dok je dužina blago smanjena. Sve ostalo je ostalo na nivou prvog C-HR-a i to je pohvalno, jer je praksa u industriji drugačija, a proizvođači s takvim potezom često izgube bit vozila.

 

Luksuzna unutrašnjost

Možda će nekima novi sistem ručki na vratima biti nepraktičan, ali sve traži nekoliko dana privikavanja. No, kad otvorite vrata zateći ćete bogatiji dojam nego prije. Prednja armaturna ploča je glomazna i to je vjerovatno smanjilo unutrašnji prostor, kojeg baš i nema u izobilju. Centralna konzola je više orijentisana ka vozaču, pa je vozačko mjesto ''atraktivnije'' za rad vozaču, jer Toyota kao da se trudila napraviti kokpit borbenog aviona što ćemo svakako s jedne strane gledišta uzeti kao adut i mjeru napretka. Iako centralni ekran nema više fizičkih prekidača sa strane, jer je potpuno digitalizovan, Toyota i dalje ne odustaje od fizičkih komandi osnovnih kontrola koje se nalaze ispod. Takođe, veliki dio komanadi je našao mjesto na upravljaču. Dizajn okruglih ventilacijskih otvora i mini palica mjenjača doprinose modernizmu koji je uveo ovaj model. Sve se savršeno uklopilo.

Prtljažnik od 388 litara je mrvicu (+11 litara) veći zapreminom nego prije i pokrit će potrebe njegovih korisnika. Prostor odzada je i dalje malo skučen, pa ostaje dojam da je ovaj auto najbliži korištenju u dvoje ili porodici s manjom djecom. Dakle, ne očekujte čuda od prostora. U nizu naprednih funkcija, minijaturni selektor preko kojeg se štima mod vožnje nam se nije svidio, jer je toliko malen da je nepraktičan za korištenje.

 

Unaprijeđeni pogon s potrošnjom dizela

Jedna trećina prodaje Toyote u BiH su do sada bili hibrdi, ali njihov udjel na tržištu će od ove godine biti veći. Ovaj model C-HR-a se može kupiti isključivo kao hibrid, dok je kod prethodnika postojao i jedan benzinac kod osnovne verzije, mada je i on bio eliminisan pred kraj životnog vijeka vozila. Međutim, i mimo C-HR-a, Toyota ne ''leti'' baš za strujom u potpunosti, ali baca sve karte u ono što se trenutno čini kao optimalno. Hibrid kao jedinu pogonsku opciju, Toyota će uskoro ponuditi i u ponudi gradskog modela Yaris i njegovog crossover derivat Yaris Cross, tako da će se broj modela sa SUS motorima dodatno smanjiti.

Osnova pogona kod ovog modela je neizmijenjeni 1,8-litarski atmosferski benzinac od nepunih 100 KS i s lancem u razvodnom mehanizmu, a dodatak je elekromotor, koji je sada jači, ali je Toyota ukupnu snagu zadržala na 140 KS. U čemu je trik? Napredak je možda najveći s većom baterijom koja sad već prelazi status mini baterije karakteristične za hibride, obično oko 1 kWh kapaciteta. Naime, sadašnja baterija ima kapacitet od 4,08 kWh, što omogućava dužu vožnju isključivo na struju. Zabilježili smo vožnju, odnosno kruziranje pri brzini od 75 km/h, gdje prednje točkove pogoni čista struja, dok benzinac miruje. Zato je s kombinovanih djelovanjem moguće voziti s potrošnjom ispod tri litra, a to i jeste cilj svakog hibrida. Da, dobro ste pročitali. Magistralna cesta s brzinama do 80 km/h i ovaj hibrid će piti na slamčicu oko tri do 3,5 litara benzina. U gradu smo trošili oko pet, a na autocesti oko 6,5 litara benzina. S tankom od 43 litra, s ovim automobilom možete preći bez ikakve brige oko 750 kilometara, a to je učinak na nivou dizela.

Toyota u ponudi ovog modela ima i jači hibrid s 2.0-litarskim benzincem, u opciji običnog HEV hibrida i priključnog PHEV hibrida, ali kao jedan od rijetkih u ovom segmentu i verziju s pogonom na sve točkove. Razlika u cijeni između 1.8 i 2.0 verzija je 3.600 KM, dok je PHEV drastično skuplji, ali i s većim iznosom povrata sredstava na ime subvencije.

Najbolja garancija na tržištu

Ugodan, tih i nenametljiv u korištenju, C-HR se brzo uvlači pod kožu. Srednji paket opreme C-Lub ima sve što treba u svakodnevom vožnji, pogotovo što je četvrti paket opreme C-Chic i istim pogonskim motorom skuplji čak 11.500 KM. Međutim, C-Lub paket nije posebno darežljiviji od prvog C-Enter i drugog C-Ult paketa opreme, ali dovoljno istaknut za preporuku, jer dodatno posjeduje 18-inčne (umjesto 17'') alu felge, zatamnjena zadnja stakla, presvlake sjedišta otpornije na habanje i najvažniji detalj - parking senzore s funkcijom automatskog kočenja, što znači da ne možete udariti u vozilo ili prepreku ispred ili iza dok parkirate.

Ipak, poenta je da je Toyota ponovo nakrcala čak i osnovni model s onim najbitnijim stavkama, pogotovo s akcentom na sigurnost, zatim s navigacijom, smart entry funkcijom ulaska u vozilo, dvozonskom klimom i zadnjom parking kamerom kao luksuznijim dodacima. To znači da ni oni kupci koji se odluče na neki od nižih paketa opreme neće izgubiti ni identitet na cesti, niti biti zakinuti za manje važne stavke opreme, te u skladu s otprilike 10 posto višom cijenom nego prije, voziti i dalje atraktivan auto s najvećom garancijom na tržištu od 10 godina ili 200.000 pređenih kilometara.

 

Toyota C-HR 1.8 HSD C-Lub Bi-tone 2WD

D-Š-V: 4,36 x 1,83 x 1,57 m

Međuosovinski razmak: 2,64 m

Prtljažnik: 388 lit.

Motor: 4-cil, benzinac, 1.798 ccm

Snaga kW/KS: 72/98 pri 5.200 o/m

Ob. moment: 142 Nm pri 3.600 o/m

Snaga elektromotora kW/KS: 70/95

Obrtni moment elektromotora: 185 Nm
Kapacitet baterije: 4,08 kWh
Kombinovana snaga sistema: 140 KS

Pogon: Prednji

Mjenjač: Automatski, CVT

Ubrzanje: 10,2 s

Max brzina: 170 km/h

Potrošnja (prosjek): 4,7-4,8 lit

Masa: 1.430 kg

Tank za gorivo: 43 lit

Dimenzije točkova: 225/55 R18  

Garancija: 10g/200.000 km

Cijena osnovnog modela (C-Enter HEV) – 59.900 KM

Cijena test modela bez dodatne opreme –  65.300 KM

______________________________________________________
Dodatna oprema:
Vatreno crvena boja s crnim krovom – 2.600 KM

BIHAMK

Povezane novosti

Hyundai Kona Hybrid – Radikalni transfer u višu ligu

Hyundai Kona Hybrid – Radikalni transfer u višu ligu

Ako je prva generacija Kone prošla ispod radara bh. tržišta, druga neće sigurno. Futuristički dizajn, drastično veći gabariti i dobro ugođeni hibridni sklop, bili su neophodni za afirmaciju s kojom je došao i transfer u višu ligu.

Možda bi vas zanimalo