Škoda Scala: Pogođen minimalistički redizajn uz dobre stare vrijednosti
Škodin kompakt je treći najprodavaniji model češke marke na bh. tržištu ove godine. Nakon osvježenog dizajna, blage evolucije benzinskih motora i praktičnijeg korištenja unutrašnjih kontrola uvjereni smo da će tako ostati i u budućnosti.
Scala se nikad nije nametnula kao punopravni kompakt, jer to s tehničke strane i nije. S obzirom na to da je naslijedila Rapid, po istom receptu je na broj manjoj A0 platformi, koju koriste Polo i Fabia, jednostavno nastala kao čisti kompromis, koji iskreno ima niz odličnih aduta koji mudro zasjenjuju nominalne nedostatke.
Suptilne promjene
Početkom godine Škoda je osvježila model koji se prodaje od 2019. godine, a od tada je prodato više od 260.000 primjeraka. Dizajneri su prilikom ažuriranja pristupili minimalistički, iako će čak i oko usputnog prolaznika vidjeti da su farovi i LED grafika sada drugačiji i da je prednji kraj zbog novog branika mnogo ''pitomiji'' i uglađeniji. Novost u segmentu svjetlosnih tijela je Matrix tehnologija, koja prije nije bila dostupna. Ko bude želio doplatiti sada to može, a zauzvrat će dobiti efikasnija svjetla koja omogućavaju neprekidno uključena duga svjetla bez zasljepljivanja vozača i automobila koji voze iz suprotnog smjera. Ova svjetla imaju 50 posto jači intenzitet nego obična, a češće su viđena na luksuznijim modelima i obavezno traže doplatu.
Na boku i odzada je teško naći veće promjene. Novi dizajn točkova s aero umecima jedina je novost na boku, dok su odzada blago osvježeni branik i ubačena nova grafika svjetala. Manje bitno, ali novost je da kupci mogu naručiti verziju bez natpisa modela odzada. Točkovi za Scalu su dostupni u veličinama od 16, 17 i 18 cola. Srednja veličina je mjera koja pokriva estetiku i ekonomičnost, ali i za njih valja doplatiti skoro 1.800 KM, koliko su koštale alu felge ''Kajam'' od 17 cola sa aero dodacima na testnom modelu.
Praktična i komforna
Minimalističke promjene vežu se i za enterijer. Manje-više je sve isto kao na ranijim modelskim godinama, ali ima i promjena u nazivima paketa opreme, u stilu, kao i u široj ponudi tematskih paketa s kojima se kombinuju boje, materijali i dekoracije. Bazni paket je Essence, a viši i poželjniji nivo je Selection. Osnovni ekran multimedije ima dijagonalu od 8, a verzija s integrisanom navigacijom nalazi se unutar 9 i 10-inčnih ekrana. Induktivno punjenje pametnog telefona s hlađenjem je efikasnije, jer dopušta napajanje od 15 W, a dva USB-C porta nude napajanje od 45 W što znači da se mogu prikopčati i laptopi. Ono najvažnije, klima uređaj više se ne mora podešavati preko kontrola na ekranu, već je to moguće postići i preko novih fizičkih tastera. Međutim, sve se može podesiti, osim položaja puhanja, što zahtijeva tipkanje po ekranu kao i prije.
Scala je ostala jako praktičan kompakt zbog svojih rastegnutih gabarita. Čak i iza vozača, od 1,9 metara visine, sasvim komforno na zadnjoj klupi sjedi odrasla osoba. Prtljažnik od 467 litara takođe zadovoljava šire potrebe korisnika, jer je na rubu zapremine jednog karavana. Češki kompakt ostaje dosljedan staroj školi, te ručna kočnica i automatski mjenjač imaju istaknutu ručicu, odnosno ručku. S jedne strane odlična kombinacija, kojoj ne prijeti alternativa s naprednijim električnim tasterima, a s druge oboje pomalo smetaju u kabini. Uglavnom, sve je stvar navike i lako se navići na oba rješenja.
Srednji benzinac i DSG čine vožnju ugodnom i ekonomičnom
Automatski DSG mjenjač sa sedam brzina brzo se udomaćio u većini VAG-enovih vozila, pa čak i na malim trocilindarskim motorima, koji skoro da nemaju mane i koji lako mijenjaju dizelaše. Scalina ponuda od dva 1.0-litarska turbo trocilindraša, s 95 i 115 konja, kao i jedan četverocilindraš 1.5 TSI od 150 KS, dokaz su da se u 21. vijeku može voziti bez dizela, ali i činjenice da se mogu preživjeti propisi evropskih birokrata koji su forsirali struju kao najvažniji energent. Srednji motor iz ponude, uparen s DSG mjenjačem možemo otvoreno smatrati idealom kombinacijom za vozilo ove veličine. Usput je na redizajniranoj verziji Scale dorađen u segmentu ubrizgavanja i podmazivanja, tako da daje momenta više na nižim obrtajima nego prije. Ukratko, kombinacija snage, prenosa i performansi nagrađeni su umjerenom potrošnjom, skoro na nivou nekadašnjeg 1.6 TDI dizelaša, koji se u početku ugrađivao u Scalu, ali je brzo odbačen.
Nekada je benzinac sa 115 KS bio sredina ponude i srednja ''žalost'' po performansama, ali danas uz dodatak turbopunjača, slika izgleda potpuno drugačije. Na papiru anemični benzinac, bez obzira na to što zapremina
njegovih cilindara ne prelazi 999 kubika, pravi dar-mar na cesti. Ubrzanje do 100 km/h, međuubrzanja od 60 do 100 km/h i od 80 do 120 km/h i maksimalna brzina od preko 200 km/h lako zasjenjuju nekadašnje brojke 1.6-litarskog atmosferca, a s potrošnjom između 4 i 8 litara se može nositi s dizelom. Za Scalu zaista ne treba jači motor od ovog, a ako možete finansijski doplatiti oko 3.800 KM za DSG mjenjač, obavezno to učinite, dobit ćete dvostruko veći užitak. Scala je nešto teža na volanu, umjereno tvrda na podlozi i solidno stabilna u krivinama. Škoda u manjim modelima nikako ne nudi multilink zadnju osovinu, jer bi značajno podigla cijenu. Dalja putovanja leže i Scali i putnicima zbog navedenih atributa, iako s ovim formatom možete biti zadovoljni i u gradu.
Cijena može biti ograničavajući faktor
Prethodni model Scale, koju smo za BIHAMK Magazin ''secirali'' prije više od četiri godine bio je znatno povoljniji, jer osim istog motora ništa drugo nije bilo isto. Bez obzira na nemogućnost adekvatnog poređenja, kupci su i tada zamjerali visoku cijenu za auto koje je trebalo ponuditi kompromis po narodnoj cijeni. Bar su tako kupci bili navikli s Rapidom, koji je Scala naslijedila.
Scala je u međuvremenu postala luksuznija, a cijene u prosjeku veće za bar 30 posto nego unazad četiri godine. Češki kompakt je možda i najmanje poskupio u odnosu na konkurenciju, a poredeći osnovne modele iz 2020. godine i danas zaključujemo da je Scala u prosjeku skuplja za 20 do 25 posto. Međutim, širi spisak opcija lako diže cijenu zbog čega je testni model ''poskočio'' skoro na 60.000 KM do registracije. Jedna od opcija na testnom modelu poput Convenience Premium paketa sa Safe funkcijom (stražnja kamera+promjena režima vožnje+električno otvaranje prtljažnika+digitalna instrument table+kessy entry+alarm+opcija samostalnog parkiranja) podiže cijenu za čak 3.188 KM. Scala ne bi trebala biti poligon za skupe doplate, jer to treba ostaviti za kupce Octavije i posebno Superba. Tek tada njen DNK ispunjava njenu osnovnu svrhu. Sva sreća pa Škoda ostavlja i takvu mogućnost kupcima.
Škoda Scala Selection 1.0 TSI 115 DSG7
D-Š-V: 4,36 x 1,79 x 1,51 m
Međuosovinski razmak: 2,65 m
Prtljažnik: 467 lit.
Motor: 3-cil, turbo-benzin, 999 ccm
Snaga kW/KS: 85/115 pri 5.500 o/m
Ob. moment: 200 Nm pri 2.000 o/m
Pogon: Prednji
Mjenjač: Automatski, 7 brzina
Ubrzanje: 10,1 sec
Max brzina: 202 km/h
Potrošnja (prosjek): 5,5-5,8 lit
Masa: 1.409 kg
Tank za gorivo: 50 lit
Dimenzije točkova: 205/50 R17
Garancija: 5 g/100.000 km
Cijena najpovoljnijeg modela – 34.858 KM
Cijena test modela bez opcija – 42.182 KM
Cijena test modela s opcijama – 59.267 KM
Opcije:
- SIMPLY CLEVER Plus
- ASSISTED DRIVE plus
- Krom paket
- Alu točkovi 6,5J x 17" Kajam
- Trokraki grijani MF sportski upravljač
- Zimski premium paket
- LIGHT and VIEW Plus paket
- NAVIGACIONI paket
- EMOTION paket
- CONVENIENCE Premium paket sa SAFE funkcijom
- Remote Access + Infotainment Online 3 godine
Povezane novosti
Škoda Kodiaq: Druga generacija, veći zahtjevi i još veći izazovi
Moćni Kodiaq u drugom izdanju već nekoliko mjeseci je prisutan na tržištu. Pred njega su kao lidera D-SUV segmenta, ali i kao lidera unutar Škodine SUV niše postavljeni veći zahtjevi i veći izazovi. Čini se da ima sve adute da spremno odgovori na to.
Renault Clio LPG je novi-stari hit, lako prelazi više od 1.000 kilometara
Zamislite da u vremenu elektrifikacije Renault u jednom gradskom modelu bezrezervno nudi sve što se može ponuditi od pogonskih agregata i na sve to još dodaje ekonomičnu dvogorivnu opciju s kojom bez muke prelazite 1.000 km za 100 KM.
Peugeot 208: Ugodan u gradu, iznenađujuće dobar van njega
Suptilni redizajn trebao bi pomoći 208-ici da odeži postojeći status bestselera. Možda odabir srednjeg benzinca s ručnim mjenjačem nije više poželjna opcija, bar po pitanju prenosa, ali ovaj model pruža ugodnu i ekonomičnu old school vožnju.